דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

תאוריית הקשר: למצוא עבודה בלינקדאין

18/11/2014

נואשתם מחיפושי העבודה הרגילים באתרי הדרושים? המשרות העוברות מפה לאוזן מדלגות עליכם? השיטוטים בפייסבוק לא מובילים אתכם לשום ריאיון? זה הזמן לחשוב על כיוון חדש לחיפושים: לינקדאין, הרשת החברתית היחידה הממוקדת במטרה אחת - הזדמנויות עסקיות. 

היא אפרורית משהו, לא תמצאו בה תמונות ממסיבות, סטטוסים מצחיקים או רכילות עסיסית - אך עבור רבים היא קרש קפיצה להזדמנויות חדשות, ותוכלו להיחשף דרכה למגוון משרות הייטק שלא הייתם מוצאים בדרכים אחרות. עדיין מתלבטים? כדאי לדעת ש-50% מהמגייסים מעידים כי זו הרשת האפקטיבית ביותר עבורם לגיוס עובדים חדשים.

 

עם זאת, היכולת של לינקדאין לסייע לכם במציאת עבודה תלויה בעיקר ברצינות ובמעורבות שלכם. זו הסיבה שחשוב לא רק להצטרף לרשת, אלא גם להקדיש לה מחשבה ולייצר נוכחות מרשימה ובולטת - כזו שבסופו של יום תעזור לכם לאתר את ההזדמנות שלכם ולהפוך אותה לאבן דרך בקריירה שלכם.

 Linkedinmaze 1024X6921

 

איך עושים את זה?

 

בנו פרופיל מושקע ומלא אינפורמציה. הקפידו להכניס כמה שיותר פרטים והעלו תמונת פרופיל שלכם בלבוש מכובד (כדאי לוותר על תמונות שצילמתם בים...). הציגו את ההשכלה שלכם, את הניסיון התעסוקתי שלכם ואת שמות החברות שבהן עבדתם, ואל תתביישו להציג כישורים, פרסומים שלכם ופעילויות התנדבותיות שבהן נטלתם חלק. הפרופיל שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם -

הקפידו על הנראות שלו ועל תוכן שישווק אתכם בצורה המיטבית. מעסיקים רבים מציצים בפרופיל הלינקדאין שלכם לפני הריאיון, ולכן כדאי שהוא יהיה ברור, מרשים ונאמן למציאות.

 

הרחיבו את מעגל החברים שלכם. שלחו בקשות חברות, גם לכאלו שאינכם מכירים אישית. לא פעם תופתעו לגלות כמה נושאים משותפים יש עם 'חברים' זרים בעלי רקע עסקי דומה. התחילו להעניק skills לחברים שלכם - כגון QA, social media, editing וכו'. אחרי שתעניקו להם כישורים, לינקדאין תעודד אותם להעניק גם לכם כישורים, וכך מערכת חיפוש העבודה תציע לכם משרות מתאימות יותר. כמובן, גם המלצות ופרגון על חברים יעזרו, וסביר להניח שגם החברים ימליצו עליכם בתורם. ואגב, לא חייבים לחכות שזה יקרה – אפשר פשוט לבקש בנימוס המלצות מחברים שהתרשמו לטובה מעבודתכם.

 

הצטרפו לקבוצות ודפים עסקיים. כמו בפייסבוק, גם ללינקדאין יש קבוצות חברים סגורות המתמקדות בנושאים מסוימים. בין אם מדובר בקבוצת בוגרי הפקולטה שלכם ובין אם בקבוצה הדנה בסוגיות מקצועיות - זו פלטפורמה נוחה להכיר אנשים חדשים ולהעשיר את הידע בתחומים המעניינים אתכם. לינקדאין מנטרת את הקבוצות האלו, והיא תשלח לכם הצעות עבודה שהופיעו בקבוצה שלכם או הקשורות לעולם התוכן הרלוונטי. כדאי גם לעקוב אחר דפים עסקיים של חברות שאתם מעוניינים לעבוד בהן, משום שרוב המשרות בלינקדאין מתפרסמות בדפים עסקיים אלו.  

 

התחילו בחיפוש עצמאי. בלינקדאין יש לשונית המיועדת רק למשרות (jobs). היכנסו אליה מדי יום והתחילו לשלוח קורות חיים ולחפש משרות חדשות. כמו כן, אם חברים שלכם עובדים בחברות שאתם מעוניינים לעבוד בהן, צרו עמם קשר והתעניינו במשרות. אם אינכם מכירים אותם בעולם האמיתי, נסו ליזום פגישה ולהזמין אותם לקפה. אם הם יסכימו, ייתכן מאוד שתשמעו על הזדמנויות עסקיות שלא בהכרח מופיעות במקומות אחרים. כדאי לנסות להעז – כי כידוע, המעז מנצח.

 

הישארו כל הזמן מעודכנים. המשיכו לעדכן את הפרופיל שלכם, שתפו סטטוסים, השתתפו בדיונים וכתבו על עצמכם ועל ניסיונכם. הישארו כל הזמן במודעות של חבריכם, כדי שאם תצוץ ההזדמנות – הם יזכרו אתכם. ביקורים קבועים ברשת יאפשרו לכם לבנות נטוורקינג יעיל ושימושי, ובכך תגדילו את סיכוייכם להיחשף להזדמנות ממשית ולקדם את הקריירה שלכם.

 

ואגב, לא חייבים לחכות ליום שבו תרצו לעזוב את מקום העבודה הנוכחי שלכם. התחילו בפעילות כבר היום, דאגו לפרופיל מרשים, בנו לעצמכם נוכחות מכובדת ברשת - הניסיון מלמד כי זה בהחלט משתלם.

בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי