דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

כשהמעסיק עושה אנלייק - הטעויות הפייסבוקאיות בדרך לקריירה

05/10/2014

פייסבוק הפכה לחלק כה משמעותי בחיינו, שלפעמים אנו שוכחים שפעם היינו מבלים בחו"ל בלי להעלות תמונות לחברים כל חצי שעה. דף הפייסבוק שלנו הפך להיות סוג של כרטיס ביקור מפורט במיוחד, וכיום מהצצה חטופה בו אפשר להבין מיד איך אנחנו נראים, במה אנחנו עובדים ומה הסטטוס המשפחתי שלנו.

רמת החשיפה שלנו בפייסבוק הולכת ועולה עם השנים, אך כך גם המודעות לנזקים התדמיתיים שפייסבוק יכולה לגרום לנו. אחרי אין-ספור מקרים בארץ ובעולם שסטטוס עוקצני הפך לתביעה ותמונה מביכה הובילה לפיטורים, היום כבר ברור: צריך לחשוב פעמיים לפני שמעלים משהו לציר הזמן שלנו.

 

ולא פעם אלו שלא חשבו על זה מראש מבינים את גודל הטעות רק בשלב חיפוש העבודה. מעסיקים נוטים לחפש לפני הריאיון פרטים בפייסבוק על המועמדים, בעיקר אם הם עברו כבר את שלבי הגיוס המוקדמים, והרושם הראשוני שהם יקבלו עלול להיות שלילי במיוחד...

 

ריכזנו כמה טעויות נפוצות שיכולות לקטוע לכם את הקריירה רגע לפני שהחלה:

סלפי אלכוהול - גם אם אתם חובבי אלכוהול מושבעים, עדיף להימנע מלומר (או לצלם) זאת בגלוי. אף מעסיק לא ישמח לראות את העובד העתידי שלו שתוי בצורה קיצונית. גם אם אתם חוטאים בבילויים הוללים או אוהבים לרקוד על הבר בסיום הערב, עדיף שלא להעלות את התמונות האלו לרשת.

 

עם היפות שלי בים - גם תמונות חושפניות מדי אינן יוצרות תדמית טובה. הקפידו על הגדרות הפרטיות של תמונות אינטימיות בבגד ים, בלבוש חושפני וכיו"ב. בסופו של יום, לא תרצו שתמונות שלכם בעירום חלקי יסתובבו במחשבי החברה שבה אתם עובדים.

 

הבוס הרשע שפיטר אותי - כשאתם בוחרים להשמיץ ברשת מעסיקים קודמים, אתם נתפסים הרבה פעמים כנקמניים, קנטרניים ומרירים. גם אם יש צדק בדבריכם, מעסיקים יכולים להירתע מעובד שבוחר לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ – מחשש שהם עלולים להיות הבאים בתור...

 

נשים למטבח - סטטוסים מלאי התבטאויות גזעניות או סקסיסטיות, גסויות או משפטים אלימים אף פעם אינם נראים טוב בעיני מתבונן חיצוני, ובטח שלא בעיני מעסיקים עם דעות אחרות משלכם. מותר לכתוב על נושאים אקטואליים – אך מומלץ לעשות זאת בעדינות ולהימנע מסטטוסים בוטים או פוגעניים.

 

שגיעות כטיב - זה אף פעם לא נראה טוב. השתדלו להימנע מהתבטאויות עילגות המשדרות חוסר רצינות וחוסר מקצועיות. אגב, הרבה פעמים השגיאות נובעות מהקלדה מהירה או מחוסר תשומת לב, ולכן כדאי לקרוא שוב את הסטטוס לפני ששולחים אותו.  

אז מה עושים???
אם דף הפייסבוק שלכם כבר מלא סטטוסים גסים, תמונות מאמסטרדם וסרטונים של פמלה אנדרסון, לא חייבים למחוק את כולו - אך כדאי לוודא שהתכנים מוגנים בהגדרות הפרטיות המתאימות כדי שהמעסיק העתידי לא יוכל לצפות בהם.

 

יש לזכור: על אף ההגדרות, מספיק שלמעסיק העתידי ולכם יש חבר משותף אחד כדי שהוא יוכל לגלות עליכם הרבה יותר. אם הגדרות הפרטיות של חבריכם אינן קפדניות מספיק - הסטטוסים המשותפים יוכלו לדלוף בקלות.

 

בכל מקרה מומלץ לנסות לשפר את 'כרטיס הביקור' שלכם. כדאי להעלות תמונת פרופיל מכובדת ויפה, לבדוק בעזרת משתמש אחר מה מופיע בפרופיל שלכם ומה לא, לשתף מאמרים מקצועיים ולא רק תמונות מבילויים, וכמובן לנהל – לפחות בתקופת החיפושים אחר עבודה בהיי-טק או בכל תחום אחר - פרופיל מכובד ככל האפשר.

 

ואגב, לייק לדף הפייסבוק של החברה שאליה אתם מנסים להתקבל לא יכול להזיק... 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי