דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

"נגמר לי הסוס" - איך מתמודדים עם שחיקה בעבודה?

24/04/2016

בחנו את עצמכם: האם קמתם היום לעבודה במצב רוח רע? האם אתם חשים תשישות מתמשכת, כזו שגם שינה ארוכה בסופי שבוע לא פותרת? האם אתם חשים תסכול ממקום העבודה שלכם? אם עניתם 'כן' על כל השאלות, אתם כנראה סובלים משחיקה בעבודה. כן, כן, נכנסתם גם אתם למועדון המפוקפק הזה...  

הסטטיסטיקה מספרת כי אחד מתוך ארבעה עובדים סובל משחיקה - בעיקר במקצועות תובעניים כמו היי-טק ורפואה. ושלא תטעו: שחיקה היא לא מצב מובן מאליו. היא לא תופעת לוואי סבירה. שחיקה היא מצב של לחץ נפשי מתמשך וחריג, שבו העובד מתקשה למצוא בקרבו משאבים לביצוע פעולות שגרתיות. כתוצאה מכך הוא מאבד מחיוניותו וסובל מתשישות פיזית ומנטלית,

התפוקה שלו נפגעת – והדבר מקרין על חייו האישיים ועל בריאותו.

 

אבל אפשר גם אחרת – ולשם כך צריך להקדים רפואה למכה. סימני השחיקה מתגלים לרוב כשנמצאים זמן רב מדי באותה שגרת עבודה וכבר לא נדרשים למאמץ אמיתי כדי להשלים את המטלות, או לחלופין – כשכורעים תחת הנטל. ואם זה נשמע לכם מוכר, אם אתם 'מזהים' את עצמכם באחת הסיטואציות – כנראה הגיע הזמן לנקוט כמה צעדים לשיפור המצב:    

 

קחו יוזמה- היו פרואקטיביים. קחו אחריות, שנו דברים שמפריעים לכם. אם סביבת העבודה שלכם אינה נוחה, עשו את המרב כדי לשפר אותה. אם העומס בלתי נסבל – שבו עם המנהל וחשבו ביחד איך לנהל את העבודה בצורה נכונה יותר. וכאן צריך להיזהר: לא לכל בעיה ניתן למצוא פתרון מהיר -  הביאו זאת בחשבון, אל תצברו תסכול וכעסים נוספים.

 

מצאו אתגרים חדשים – בהנחה שאתם משועממים ולא עמוסים מדי, כדאי לנסות למצוא תחומי עניין חדשים. ברגע שתגדילו ראש ותתמודדו עם פרויקטים חדשים ועם משימות שטרם התנסיתם בהן, העניין שלכם בעבודה יגבר. מעבר לחדוות העשייה שלכם, אתגרים חדשים עשויים לעורר את תשומת הלב של סביבתכם ואפילו לסייע לקידומכם בעתיד.

 

Shutterstock 139392084 

 

צמצמו עומסים– מאידך גיסא, לא צריך להיות 'משוגעים לעבודה' ולהגזים בשעות הנוספות ובכמות המשימות שלכם. חשוב לנהל את יום העבודה בצורה נכונה ובריאה – ולצד העבודה השוטפת למצוא קצת זמן ל'סמול טוק', לקפה וכמובן לארוחת צהריים מסודרת.  

 

השקיעו בפנאי - חשוב להפריד בין פנאי לעבודה. לכבות טלפונים אם ניתן, למצוא זמן גם לדברים שאינם חלק מהקריירה, למצוא תחביבים כיפיים - וכמובן לשלב קצת ספורט. הסיבה לכך היא שאנשים העוסקים בפעילות גופנית מעלים את החוסן הפיזיולוגי ונהנים מתגובות מופחתות ללחץ.

 

דברו על זה- חשוב לשתף את קרוביכם בתחושות שלכם, לקבל את תמיכתם ולצאת מהרגשת הבדידות המאפיינת לא פעם את תהליך השחיקה. אפילו שיחה עם עמית במשרד יכולה להקל על התחושות שלכם - ובהחלט ייתכן שתגלו שאתם לא לבד...

בקיצור, שחיקה בעבודה היא תופעה נפוצה, מוכרת וכלל לא נעימה – אך מודעות לנושא ופעולות מנע יכולות למנוע אותה, לשפר את תחושותיכם, למנוע תסכולים ומצבי רוח דיכאוניים ולהפוך את יומכם לנעים ומהנה יותר.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי