דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מיהו דור ה-Z ולמה הוא עומד לעשות לכולנו בית- ספר?

17/02/2019

לא פחות מ 2.5 מיליארדי עובדים חדשים עומדים להצטרף לשוק העבודה העולמי והם כולם בני דור ה Z. אבל מה המשמעות של המושג הזה ואיך זה עומד להשפיע על שוק העבודה?

למה הכוונה כשאומרים דור ה Z? 

הכוונה לצעירים שנולדו בשלהי שנות ה-90 ותחילת שנות ה 2000. דור שנולד וגדל בתוך עולם שהוא כפר גלובאלי ולתוך עידן הרשתות החברתיות. זהו דור שהפחד הכי גדול שלו הוא להיות מנותק מהטלפון הנייד שלו ושחי טכנולוגיה מגיל צעיר ועל כן מאמץ לחיקו במהירות הבזק כל טכנולוגיה חדשה.

אז, אם עד היום היינו צריכים להתמודד כעובדים עם קולגות מכל מיני סוגים, מעכשיו נצטרך לשתף פעולה עם עובדים מסוג חדש שיש להם לא מעט מאפיינים שונים לגמרי בהשוואה אלינו.


דור האמת עומד לשנות את שוק העבודה

הכינוי הנוסף של דור ה Z הוא "דור האמת" ולא בכדי, משום שמדובר בדור שהולך עם האמת שלו וישמח מאוד להגיד לכם אותה בפרצוף. אגב, זה נכון גם בכיוון ההפוך- בראש סדרי העדיפויות שלהם ממוקמים יחסי כנות ואמון, כאלה שמבוססים על תקשורת פתוחה. ולמרבה הפלא, למרות שמדובר בדור הדיגיטלי ביותר שגדל פה, כשמדובר בתקשורת הם דווקא מעדיפים את זו האישית- פנים מול פנים- בטח כשזה מול המנהל הישיר או הקולגות. במילים אחרות, הגידו נעים מאוד לדור העובדים הבא- דור דעתן, תובעני כלפי הסביבה ובכלל לא מתפשר ומצד שני, דור שמביא איתו יכולות מאוד חזקות, כאלו שעדיין לא נראו כמותן בשוק העבודה.


יזמים וסקרנים תמידית לחקור ולהתפתח

בני דור ה Z נכנסים לתוך עולם התעסוקה כשהם כבר רגילים מילדות להיות מחוברים לרשת לפחות 10 שעות ביום, הם מדברים טכנולוגיה כשפת אם ורבים מהם שואפים להיות אדונים לעצמם, ליזום ולהקים עסקים. לכן, כשכירים, כדי לקבל מהעובדים הללו שיתוף פעולה מקסימאלי, צריך לתת להם את ההרגשה שמה שהם עושים בעל השפעה ישירה על ההצלחה של החברה.


רוצים לעבוד פחות שעות אבל יעילים יותר

להבדיל מהדור הקודם להם - דור המילניום- שסובל, כך טוענים, מחוסר יציבות בעבודה ובנטייה לקפוץ בין מקום למקום, הצעירים יותר- בני דור ה-Z - עשויים דווקא להפתיע בזכות דעות שונות לגמרי... רצון בעבודה במקום יציב ולטווח זמן ארוך ככל האפשר. 


אבל! וזה אבל גדול מאוד... בד בד הם גם מצפים לגמישות מצד המעסיק- מבחינת שעות עבודה, מבחינת האפשרות לעבוד מהבית ואפילו מבחינת שילוב של עבודה קבועה יחד עם יוזמות עצמאיות מהצד. 

מעבר לזה, מכיוון שבני הדור הזה הם אינדיווידואליסטיים, גם בתור שכירים, הם יעדיפו עבודה עצמאית ופידבקים אישיים על הביצועים שלהם. 


פחות ריכוז- יותר מהירות

בכל הקשור לטכנולוגיה ולאוטומטיזציה, אין שום דרך להפחיד את בני דור ה Z וגם כניסתם הצפויה של רובוטים למגוון תפקידים בשוק העבודה לא מעלה בהם שום חשש. 

זאת ועוד, למרות שרמת הקשב והריכוז שלהם קצרה ( 8 שניות), יש להם יכולת להבין מהר מאוד. בני דור ה Z רגילים למולטי-טאסקינג ברמה הגבוהה ביותר האפשרית ומילדות משתמשים במסכים מ-5 סוגים בו זמנית. הם רגילים לקבל תוצאות מהר, להחליק את האצבע ימינה או שמאלה ולעשות הכל אונליין.


למידה והתפתחות אישית בראש סדר העדיפויות

ההבדלים בין דור ה Z לבין דור המילניום מצויים גם ביחס לכסף ולשכר- אז נכון, אי אפשר לומר ששכר בהייטק לא מעניין את דור ה Z, אבל, מה שיותר חשוב להם מהשכר זה להתקדם ולהצליח בעבודה ועל כן ברור להם שהם צריכים להמשיך וללמוד כל הזמן.

ולמרות זאת, השכלה גבוהה איננה בראש סדרי העדיפות שלהם... רבים מהם יראו בזה בזבוז זמן לא הכרחי ויעדיפו ללמוד לבד ולקפוץ ישר למים הקרים של שוק העבודה ללא השכלה אקדמית.

בקיצור, היכונו היכונו...! 

בני דור ה-Z שאוטוטו נכנסים בהמוניהם לשוק העבודה שונים מאוד מהעובדים בני הדורות הקודמים... ולכן, בכדי שהם לא יעשו לכם בית ספר כשתתחילו לעבוד יחד, זכרו מה הכי חשוב להם: אפשרויות קידום בקריירה, מנהל טוב- מנטור- כזה שאפשר ללמוד ממנו, תקשורת פתוחה, התפתחות מקצועית ואפשרויות למידה. ולא פחות חשוב- כדור ה social חשובה להם מאוד גם היכולת ללכת עם האמת שלהם ולהשפיע באופן חיובי על החברה האנושית. 

לא נותר אלא לאחל: שיהיה לכולנו בהצלחה...

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי