דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

7 הטיפוסים שמסתובבים בכל משרד- מזהים את עצמכם?

09/05/2017

שאלה: מהי השעה הכי אהובה עליכם במהלך יום העבודה? האם זה בבוקר? בהפסקת הצהריים או השניות המאושרות האלה שבהן אתם בדרך למעלית בסוף היום? ומיהו החבר הכי טוב שלכם בעבודה- האם זה אחד מחברי הצוות? המנהל? או שאתם בכלל שואלים עכשיו: חבר בעבודה?! אין מצב! מה חבר, איזה חבר?! ומה אתם  בד"כ אוכלים בצהריים? ומה אתם חושבים על השמועה החמה שרצה על רונן מנהל הפיתוח וחגית חשבת השכר?

בכל משרד ולא משנה מאיזה סוג – זו יכולה להיות חברת סטארט-אפ, חברת הייטק גדולה או ביחידת ה- IT  של בנק- תמיד תוכלו להיתקל באותם 7 טיפוסים. 7 סוגי עובדים שכנראה מגיעים בילט אין יחד עם פינת הקפה, עמדת הקבלה ומנורות הפלורסנט.

אם עדיין לא ממש שמתם לב לזה, אנחנו נעשה את זה עבורכם. הנה 7 הטיפוסים שיושבים לידכם ברגעים אלו ממש:

מעגל הפינות

הטיפוס הזה הוא פשוט עצלן, רק שלאף אחד לא נעים לקרוא לו ככה. אצל מעגל הפינות "ביזור סמכויות" זה לא רק מושג, זהו תחביב של ממש ועל שום מה? על שום זה שכל מטלה, משימה או קטע קוד שהוא צריך לבדוק, לבצע או לעשות- הוא תמיד ינסה להעביר הלאה. אז מה אם הוא לא המנהל וגם לא זה שקובע את חלוקת המטלות... מה כבר זה משנה? בעיניו זה רק פרט שולי. מעגל הפינות תמיד ישקיע יותר זמן ואנרגיות במציאת דרכים לעגל ולקצר מאשר בביצוע המטלה עצמה. זו גם הסיבה לכך שלמביט מהצד הוא תמיד נראה מה זה עסוק, גם כשהוא בעצם (וזה תמיד) לגמרי לא.

הספר הסגור

מי זה? האמת היא שאף אחד לא יודע- זה ההוא שיושב שם בפינה של קומה 2. מעבר לזה- אף אחד לא באמת מכיר אותו, כי כשמו כן הוא: ספר סגור שאיש מעולם לא קרא. הוא לעולם יאכל את ארוחותיו מול מסך המחשב, לא יצא להפסקות, לא ישתה קפה. לא תראו אותו בשום אירוע חברה וגם אם כן, הוא יקפיד להיטמע בסביבה מבלי שאף אחד ירגיש בנוכחותו. שלא תבינו לא נכון, הוא לא עובד גרוע בכלל, אולי אפילו ההיפך, מצד שני- הוא כנראה האחרון בתור שיקודם מתישהו לאנשהו כי כולם יודעים זאת מזמן- כדי להתקדם לא מספיק להיות טוב, צריך שמישהו גם ידע מזה...

משבית השמחות

משביתי השמחות הם העובדים שנמצאים תמיד במצב צבירה פסימי. אלה אנשים שמאוד קשה להם עם שינויים- אפילו כאלה שהם לגמרי קטנים. אצל משבית שמחות המילה "לא" יוצאת מהפה לפחות 10 פעמים בשעה וגם כל החלופות שלה כמו למשל: "אבל, זה בלתי ניתן לביצוע" ו..."אי אפשר!". לא משנה אם אלו איש או אישה- משביתי השמחות תמיד יורידו לכולם את החשק, את מצב הרוח ואת כל הרוח מהמפרשים.

הליצן

האמת היא שקיימים שני סוגי ליצנים- אלה שמצחיקים את כולם ועל כן בהחלט כיף בחברתם ואלה ש...רק את עצמם. כשמישהו מצחיק באמת- זה אחלה, אבל כשהוא לא- אתם תמצאו את עצמכם מגלגלים עיניים בחוסר סבלנות בכל פעם שהוא בסביבה. ויש לו נטייה להיות שם בסביבה הרבה יותר ממה שהוא באמת צריך להיות.

הקדוש המעונה

זהו האיש שבטוח שכל העולם (וגם אשתו) נגדו. ממתי? מאז שהוא נולד בעצם. אם העמדה שלכם ממוקמת בצמוד לזו שלו- אנחנו באמת משתתפים בצערכם, פשוט בגלל שאתם תגררו לאלו שלו בין אם תרצו בכך לבין אם לאו. כשהקדוש המעונה בסביבה, הוא טורח לקטר לפחות מספר פעמים ביום על כל דבר כמעט: על עד כמה החברה לא מעריכה אותו ואת השקעתו ומאמציו, על איך פגעו והעליבו אותו, על כך שהוא יותר מידי טוב עבור התפקיד הקטן שנתנו לו ועוד אי אלו טרוניות ותלונות ככל הבא ליד.

הרכלן

דרך הרכלן תוכלו למצוא כל מידע שרק תחפצו. האמת היא שיש בזה בהחלט תועלת, כשחושבים על זה. אלא אם כן... נושא הרכילות התורן- הוא אתם בעצמכם. כשתסבלו מנחת זרועו- או נכון יותר לשונו- ותתעמתו איתו על כך, הרכלן תמיד ייתמם: זו הרי ממש לא אשמתו שהוא שומע דברים- גם כשהוא ממש מנסה שלא, האוזניים שלו תמיד שומעות והמידע- מה לעשות? תמיד זורם.

מעכיר האויר(ה)

מדובר באחד שתמיד תדעו אם הוא נמצא בבניין או שלא גם כשהוא לא ממש לידכם. איך זה? ובכן, לא מדובר בגיבור על בעל כוחות מיוחדים, בדיוק להיפך בעצם- משהו בהחלט חסר אצלו וקוראים לזה חוש ריח... כן, מדובר באדם חסר מודעות לחלוטין בנוגע לריח שהוא מפיץ. זו יכולה להיות מנהלת התמיכה שתמיד תשאיר אחריה שובל כבד של בקבוק בושם שלם, זה יכול להיות ההוא שלאף אחד לא נעים להעיר לו שהגיע הזמן לסור לחנות הפארם הקרובה ולקנות סוף כל סוף דאודורנט וזה כולל גם את ההוא שהוא בסך הכל דווקא נחמד והכל, עד שהוא ניגש למיקרו בצהריים בכדי לחמם שם את המזון הכי ריחני אפשר להעלות על הדעת- דג, נקניקיות, ביצים קשות, פופקורן...

הלקקן

הכירו את חיית המחמד של המנהל, אם כי לאף אחד לא באמת ברור אם המנהל באמת אוהב אותו או שבעצם שונא. הלקקן תמיד ינסה לבלוט, יתנדב לבצע משימות שאף אחד אחר לא רוצה וינסה בכל הזדמנות למצוא דרכים חדשות לקבל מהבוס עוד כמה נקודות זכות. כן, גם אם זה אומר להלשין על חבר לעבודה אחד או שניים. מהי מטרתו האולטימטיבית? להתקדם! והבשורה הרעה? טוב, כנראה שזה באמת מה שיקרה בסוף.

 

סטריאוטיפים משרדיים ועל קולגות לעבודה יש בלי סוף, מצד שני, אולי עדיף לעצור כאן ועכשיו לפני שאיזו "נשמה טובה" כבר ידאג להדביק גם לנו אחד מהם... 

 

בלוח משרות הייטק שלנו כבר הצצתם??? משרות חמות ומתחדשות בכל יום!

למעבר ללוח לחצו דרושים הייטק

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי