דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מדברים בשפת הגוף – המותר והאסור בראיונות עבודה

24/05/2016

להימנע מחיוכים מוגזמים, להקפיץ את הרגל, לאבד קשר עין, להישען על השולחן - אלו רק חלק מהטעויות שעושים מרואיינים במהלך ראיונות עבודה, טעויות שעלולות לעלות להם במשרה הנחשקתשפת הגוף מהווה 93% מהתקשורת שלנו. היא כוללת הבעות פנים, מחוות, טון דיבור, תנודות ראש קלות ואפילו ריח - והיא הדרך המרכזית שלנו להעביר את המסר ולהציג את עצמנו. נכון, לא ניתן לשלוט בה בצורה מושלמת,  אך בהחלט אפשר להכיר את הטעויות הקריטיות, להתאמן ולהיות מודעים לעצמנו קצת יותר.

 

מה חשוב לדעת?

לחיצת יד - מדובר במחווה הגופנית הראשונה - ובמקרים רבים היחידה - שתעשו במהלך הריאיון. הימנעו מלחיצת יד חזקה ואגרסיבית מדי, כמו גם מלחיצה רפויה המשדרת חוסר ביטחון. כדי שלחיצת היד תיצור את הרושם הרצוי מומלץ להביט בעיני האדם השני, לחייך ולומר משהו שיקרב אתכם אליו, כמו לדוגמה 'נעים מאוד', 'אני שמח להיות כאן' וכיו"ב. חשוב לא להאריך יתר על המידה במגע הגופני.

 

קשר עין - יש לשמור על קשר עין עם המראיין באופן שיראה שאתם קשובים לו ולנעשה בחדר. גם אם אתם נבוכים בשל הריאיון, הימנעו מלשוטט עם המבט ברחבי החדר. אף על פי שאין לכך ביסוס מדעי, יש דעות הסוברות כי תזוזה מרובה של העיניים בזמן הדיבור משדרת חוסר אמינות. שמרו על מבט ישיר וממוקד כשאתם עונים, אך דעו גם מתי ואיך להסיט את מבטכם. אם תבהו במראיין שלכם במשך כל הריאיון – סביר להניח שהוא ירגיש לא בנוח ואף מאוים.

 

תנועות גוף – רצוי שהגוף שלכם יימצא בתנוחה נינוחה ופתוחה המשדרת רוגע. תנועות המעידות על עצבנות, דוגמת משחקים עם האצבעות או עם הרגליים, כסיסת ציפורניים או כל מנהג דומה אחר - אינן מומלצות כלל. מה כן? שמרו על גב ישר (אך לא נוקשה), שמרו את הידיים שלכם במקום גלוי, לא מאחורי הגב ובטח שלא בכיסים. אפשר להנהן בראש כדי להיראות מתעניינים וקשובים, אך לא יותר מדי.

 

הבעות פנים - הבעת הפנים שלכם חייבת להתאים למה שאתם אומרים. כאשר אתם מדברים על תחומים שאתם אוהבים – חייכו, הביעו שמחה. וכאשר אתם מדברים על חוויות או תחושות לא נעימות – כדאי להפסיק לחייך ולשמור על ארשת פנים רצינית. ובין לבין? חיוך קל ונעים תמיד עדיף על מראה רציני וזעוף...

 

מרחב אישי- מידת הקרבה הפיזית הרצויה בין אנשים היא עניין תרבותי, אך ניתן להכליל ולומר שאיש אינו אוהב שמתקרבים אליו יתר על המידה - בעיקר לא בראיונות עבודה. אם תפלשו למרחב האישי של המראיין, למשל אם תישענו על השולחן או תשימו עליו ידיים וחפצים, הוא עלול להרגיש שאתם אגרסיביים או חסרי נימוס. ועוד משהו קטן שנשמע מובן מאליו אך לא כולם מקפידים עליו: הימנעו מלגעת בחפצים הנמצאים על שולחנו של המראיין.


והכי חשוב – היו נינוחים. זו הדרך הטובה ביותר לשדר ביטחון עצמי. האמינו בעצמכם - אם הגעתם לראיון העבודה כבר עברתם את המשוכה הראשונה. הקפידו על כללי שפת הגוף הבסיסיים – והגדילו את סיכוייכם להתקדם לקראת התפקיד.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי