דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

למצוא עבודה בהיי-טק: חיפוש עצמאי מול חברת אאוטסורסינג

14/09/2014

דרישות גבוהות מצד חברות ההיי-טק הרבות, אלפי בוגרי אוניברסיטאות ומכללות המצטרפים מדי שנה לשוק העבודה, תהליכי מיון מורכבים וקפדניים והיכרות מוגבלת מאוד (לפחות בתחילת הדרך) עם מעסיקים פוטנציאליים – כל אלו הפכו את תהליך חיפוש העבודה למשימה ארוכה, סיזיפית ומייגעת. כל איש היי-טק צעיר המחפש עבודה יודע כי ההצלחה אינה מובטחת: על כל בר-מזל הזוכה במשרה יש מאוכזבים רבים. 

זו ככל הנראה הסיבה שצעירים רבים התייאשו מהשיטות הוותיקות והמוכרות לחיפוש עבודה - חיפוש אקראי באינטרנט, פניות יזומות לחברות, הרשמה למאגרי דרושים ושימוש בקשרים אישיים - ופנו לדרך אחרת, חדשה יחסית, ההולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות: התקשרות עם חברת אאוטסורסינג (OS - מיקור חוץ) ועבודה במסגרתה.

 

האם פנייה לחברת OS אכן מהווה חלופה טובה לשיטות החיפוש המסורתיות? בעידן שבו הביקוש עולה לא פעם על ההיצע, נראה כי חברות ה-OS מציגות בהצלחה כמה סיבות טובות להיעזר בהן:

 

קרש קפיצה מקצועי - התברגות בחברת OS היא הזדמנות לאנשי המקצוע – מפתחים, אנשי סיסטם, אנשי QA וכיו"ב - להיחשף לטכנולוגיות חדשות ולסביבות עבודה לא מוכרות, ובכך להעשיר את הידע המקצועי שלהם ולזכות ביתרון משמעותי על פני עובדים אחרים בתעשייה.

 

ניוד פנימי - אחד מהיתרונות הבולטים של חברות ה-OS הוא האפשרות להתנייד בין לקוחות החברה. לא פעם עובד מפוטר עקב סגירת הפרויקט או צמצומים בחברה – ואז חברת ה-OS נכנסת לתמונה ומעבירה אותו ללקוח אחר שלה. הדבר מאפשר לעובד לשמור על יציבות תעסוקתית בקורות החיים ולהמשיך להתפרנס ברציפות וללא הפסקות.

 

חשיפה רחבה למשרות ולחברות – בשל גודלן של חברות ה-OS והיכרותן המעמיקה את תעשיית ההיי-טק, הן זוכות לקבל משרות ותקנים המוקצים להן באופן בלעדי ואינם מגיעים למקורות הגיוס האחרים (פרסומים באתרי הדרושים, חברות השמה, Linkedin ועוד).

היבט אחר של יתרון הגודל הוא היכולת לחבר בין העובד לבין חברות היי-טק וחברות סטארט-אפ שהוא לא היה שומע על קיומן לו היה מחפש עבודה באופן עצמאי.

 

קידום התהליך -תהליך הגיוס מתבצע על ידי צוות ייעודי בחברת ה-OS, אשר מחזיק בשאיפה דומה לזו של המועמד – למצוא לו עבודה. צוות הגיוס דואג לקדם את התהליך, לעדכן את המועמד בכל שלב ושלב, לאתר עבורו משרות מתאימות ולעקוב אחר התהליך מתחילתו ועד סופו. וכשיש צוות ש'דוחף', מקדם ופועל למציאת עבודה – שהרי זהו תפקידו – גדלים פי כמה סיכוייו של המועמד.


נכון, לא לכולם מתאים לעבוד דרך חברות OS. יש אנשים המעדיפים לקחת את הזמן ולחפש עבודה בעצמם, אחרים מפעילים קשרים ומנסים להתברג בחברה מסוימת שעליה חלמו כל השנים - אך בדבר אחד אין ספק: ככל שהזמן עובר והמציאות משתנה, האנשים 'מצביעים ברגליים': יותר ויותר מחפשי עבודה נחשפים ליתרונות של חברות אלו, מבינים שמדובר בחלופה נוחה ומשתלמת - ומצטרפים תוך זמן קצר לזירה המאתגרת והמרתקת של עולם ההיי-טק. 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי