דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

כך תענו ל-9 השאלות המכשילות ביותר בראיון עבודה בהייטק

23/09/2019

במקרים רבים מה ששואלים אתכם בראיונות עבודה הוא בעצם הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה ומאחורי שאלות שכיחות מסתתרים רבדים עמוקים יותר שעל פיהם מסננים אתכם. לכן, גם כשאתם יוצאים מראיון עם תחושה טובה, אתם עלולים לגלות שהאינטואיציה שלכם הטעתה אתכם ובמקום לקבל תשובה שלילית.

אז מה בעצם עומד מאחורי 9 מהשאלות הכי שכיחות בראיונות עבודה?  הנה התשובות:

 

השאלה: תאר חולשה שלך או חיסרון או לחילופין: ספר על כישלון או משבר שקרה לך בעבודה

כוונת המראיין: לבחון איך אתם עונים לשאלות מכשילות, לבדוק האם אתם עונים בצורה כנה וגם להבין מה היחס שלכם לאותו כישלון או לחיסרון.
כך תענו: נתחיל דווקא איך לא לענות...  למשל, "אין כישלון שאני יכול לחשוב עליו כרגע" זו בהחלט לא התשובה שהמראיין מצפה לה, וגם לא "אין לי חסרונות". למה? משום שאין באמת אף אדם שחף מטעויות ומכישלונות בדיוק כשם שאין אדם שהוא מושלם. אז איך עונים בהצלחה לשאלה הזו? חשוב להיות כנים, נסו לתאר מקרה שאיננו קיצוני מידי, הציגו את הדרך בה התמודדתם, מה למדתם ממה שקרה וכיצד פתרתם אותו בסופו של דבר. אל תבחרו בכישלון או בחולשה שנותרו לא פתורים.

 

השאלה: למה עזבת את מקום העבודה האחרון?

כוונת המראיין :לוודא שאם תתקבלו לעבודה לא תעזבו בעוד חצי שנה ומאותה הסיבה בדיוק.
כך תענו: במקום להגזים בתיאורים שליליים של מקום העבודה הקודם (זכרו, לעולם לא כדאי ללכלך על מקום עבודה) הסבירו למה החלטתם לפנות למקום שבו אתם מתראיינים. הדגישו מה אתם מחפשים ולמה אתם רוצים את המשרה הספציפית הזו, מה יש בה שמושך אתכם- אולי זו הטכנולוגיה החדשנית? אולי המוצר המגניב?

 

השאלה: מה פחות אהבת במקום העבודה הקודם שלך או בתפקיד הקודם שלך?

כוונת המראיין: גם כאן, המטרה של המראיין היא לבחון אמינות וכנות ובמקביל גם להבין טוב יותר איזו סביבת עבודה מתאימה לכם והאם זו הסביבה שמאפיינת את החברה בה אתם מתראיינים כרגע.  
כך תענו: מאחורי השאלה עומד החשש של המראיין מגיוס לא מוצלח- עובד שלא יתחבר למקום העבודה, לא יצליח בתפקיד ולא יישאר בו לאורך זמן. לכן לא תוכלו לענות באופן אובייקטיבי ולא כדאי שתציינו מאפיינים שלא אהבתם במקום העבודה הקודם ומתארים גם את זה שבו אתם מתראיינים עכשיו. בחרו במאפיין שבוודאות לא רלוונטי ולא מתקיים בארגון שעל הפרק.

 

השאלה: ספר על הבוס הנוכחי שלך - מה היית משנה בשיטת הניהול שלו? איך היית מדרג אותו? ספר על מקרה בו לא הסכמת עם הבוס שלך האם אמרת לו? איך הגבת?

כוונת המראיין: המראיין מנסה לבדוק את נושא קבלת המרות. האם מדובר בעובד שיהיה קשה לנהל? כזה שיביע התנגדות לכל משימה ושלא ישתף פעולה? מצד שני: האם מדובר בעובד שתמיד יגיד כן (יס מן), שיחשוש להביע דעה ושלא ירים דגלים כשצריך?
כך תענו: שתי האופציות הקיצוניות לא ישמחו אף מראיין. שום בוס לא יקבל בשמחה תשובה של האשמה, ביקורת חריפה או לכלוך על הבוס הקודם וגם לא התרפסות בפני מנהלים וקבלת ההחלטות שלהם כתורה מסיני מבלי להביע דעה כשצריך. נסו למצוא מקרה שבו כן הרמתם דגל, שחשבתם על דרך פעולה נוספת ואיך העלתם את הנושא בפני המנהלים שלכם. ייתכן שבסופו של דבר הצלחתם לשכנע אותם וייתכן שלא. מה שהכי חשוב פה זו הדרך - איך עשיתם זאת?

 

השאלה: למה אתה רוצה לעבוד כאן?

כוונת המראיין: לבדוק מה אתם יודעים על החברה והאם הגעתם מוכנים, האם חקרתם על החברה?
כך תענו: לפני כל ראיון חשוב לבצע תחקיר מעמיק ככל האפשר- מה החברה מפתחת? מיהם לקוחותיה? באיזה שלב היא נמצאת? בזכות מה הסטארט אפ הזה הופיע ברשימת 20 הסטארט אפים המבטיחים של השנה? כדאי מאוד למצוא את המכנה המשותף בין מה שהחברה עושה ומה שמאפיין אותה לביניכם - המומחיות שלכם, מה שאתם מחפשים, מה אוהבים לעשות ומה רוצים לעשות. הראו שאתם שם מבחירה ומרצון אמיתיים ומלאי מוטיבציה.

 

השאלה: איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

כוונת המראיין:  גם אם זה לא נשמע ככה, המראיין בעצם מבצע תיאום ציפיות. הוא רוצה לוודא שמה שיש לו להציע לכם, ושזה תואם לשאיפות.
כך תענו:  זה לא הזמן לשתף את המראיין בכל תוכניות הקריירה האישיות שלכם. אם אתם רוצים את התפקיד, הראו שזה בדיוק מה שאתם מחפשים.

 

השאלה: מה הממליץ שלך יספר לי עליך?

כוונת המראיין:  בשאלה הזו המראיין מנסה לבלבל אתכם ובודק עד כמה אתם עונים לו בכנות. בד בבד הוא גם בודק עד כמה אתם מודעים לעצמכם.
כך תענו:  התשובה שלכם צריכה להיות דומה למה שנראה לכם שהממליץ שלכם יגיד בשיחת הממליצים. מצד שני - בדיוק כמו בשאלת החסרונות - עליכם למצוא את דרך המלך: תהיו כנים אך במידה ותוודאו שאתם שומרים על מודעות ולא עפים על עצמכם מדי.

 

השאלה: יש לך שאלות?

כוונת המראיין : לבדוק אם הגעתם מוכנים לראיון, ועל פי מה אתם בוחרים מקום עבודה.
כך תענו:  אל תענו "לא, הכל מובן!" כדי לחסוך זמן ולהראות כמה גמישים אתם. זה רק יוכיח שלא הגעתם מוכנים לראיון או שפשוט לא אכפת לכם לאיזה מקום עבודה אתם מתקבלים. מצד שני, אל תשאלו רק על שעות עבודה, על עבודה מהבית, על השכר ועל מספר ימי החופש משום שזו דרך בדוקה לתת את הרושם שהתנאים חשובים לכם יותר מאשר העבודה עצמה. הכינו מראש לפחות 3-4 שאלות: על הצוות, על הלקוחות, על המוצר, על הסביבה הטכנית ועל הארגון.

 

השאלה: אם היית חיה איזו חיה זאת הייתה?

כוונת המראיין: דווקא בגלל שזו שאלה מפתיעה, כוונתה לבדוק עד כמה יצירתיים אתם ואם יש לכם ראש טוב.
כך תענו: האמת היא שפחות משנה באיזו חיה תבחרו (אם כי עדיף שלא ללכת על בחירות מתבקשות וקלישאתיות כמו אריה או ברדלס) כי מה שהכי חשוב פה זה שיהיה לכם הסבר טוב לבחירה. חשבו על בעל חיים שאת אוהבים או כזה שיש לו תכונה מיוחדת שאתם מתחברים אליה או אפילו ניחנים בה בעצמכם. ככל שההסבר יהיה מקורי או משעשע יותר- ככה טוב.

 

בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי