דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

8 השאלות הכי מכשילות שישאלו אתכם בראיונות עבודה בהייטק

02/01/2019

אי אפשר לעבוד בהייטק מבלי להיתקל לפחות פעם אחת בשאלה משונה בראיון עבודה. והכוונה איננה לשאלה שדורשת ידע מקצועי מעמיק, אלא כזו שפשוט תתפוס אתכם לא מוכנים.

הנה 8 מהשאלות המכשילות ביותר שנשאלו בראיונות עבודה בחברות ההייטק המובילות וגם איך אפשר כנגד כל הסיכויים לענות עליהן בהצלחה:

• יאהו: אם היית נסחף לאי בודד והיו שם מים ואוכל בשפע, אילו 2 פריטים היית רוצה שיהיו איתך שם? המעסיק מנסה בשאלה הזו לבחון את כושר היצירתיות והחדשנות של המועמד כמו גם לגלות את סדרי העדיפויות שלו. תשובות אפשריות תהיינה: אקח את הלפטופ ואת הקינדל שלי כדי שתהיה לי גישה אינסופית לספרים או תשובה אחרת- אקח מוסיקה טובה וספינה כדי שאוכל לשוט חזרה.
כל אחת מהתשובות מלמדת הרבה על האופי של המועמד ולמרות שאין כאן תשובה אחת נכונה, המעסיק יעדיף תשובות שמעידות על יכולת תעדוף וחשיבה לוגית כמו למשל: אקח מצית כדי להדליק אש ולפטופ עם גנרטור רוח שימלא את הסוללות.

• סיסקו: אם הייתם עץ, איזה סוג עץ זה היה? זו מטאפורה שאמורה ללמד על האופי של המועמד והתכונות הבולטות שלו. תשובה אפשרית תהיה כזו שתתחבר לאופי שלכם או למהלך הקריירה שלכם ותוביל לשאלות המשך, למשל- אולי עץ פרי? עץ שנישא לגובה? צל שיוצר צל רחב? עץ חזק וחסין למחלות וכו'...

• פייסבוק: כמה כסף תדרוש עבור שטיפת כל החלונות בסיאטל? שאלה כזו נשאלת במטרה לבחון תכונות כמו יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ואפילו חוש הומור. אז מצד אחד יהיו כאלה שינסו איכשהו לבצע חישוב מדוייק, אבל תשובה משעשעת, יכולה להתאים פה לא פחות, למשל: אה לא... כאן בדיוק עובר הגבול שלי... אני מנקה הכל, חוץ מחלונות. 

• SpaceX : כשנקניקיה מתבשלת ומתנפחת, לאיזה כיוון היא נבקעת ולמה? התשובה הטריוויאלית לשאלה הזו (בטח אם אתם חובבים גדולים של נקניקיות) היא שנקניקיה נבקעת לאורכה. מצד שני, רק מי שיודע פיזיקה, ידע גם להסביר למה זה קורה ואחרי זה גם ליישם את העיקרון הזה בתחום ההנדסה. 

• אמאזון: אם הייתם במאדים, איך הייתם פותרים בעיות? בדיוק כמו בעבודה, שבה מידי פעם צצות בעיות לא צפויות, גם כאן, המעסיק מנסה לבדוק אם המועמד מסוגל לחשוב מחוץ לקופסא ובדרך לא שגרתית כדי למצוא פתרונות במצבים לא שכיחים. תשובה אפשרית אחת עשויה להיות: לו הייתי במאדים, אני מניח שהיו לנו שם בעיות שונות לגמרי מאשר הבעיות שיש בכדור הארץ, אז קודם כל אצטרך לגלות מהן הבעיות השכיחות שם על ידי ביצוע מספר ניסויים כדי לגלות קשרי סיבה-תוצאה ורק אחר כך הייתי מתחיל לחפש פתרונות פוטנציאליים.

• גוגל: כמה כדורי סל תוכל להכניס לחדר הזה? התשובה של המועמד לשאלה מהסוג הזה תלמד על יכולת החשיבה שלו, על לוגיקה ואפילו יצירתיות וחשיבה מקורית... אז איך תשקפו למראיין את כל הכישורים הללו? אתם כמובן יכולים לשתף אותו בתהליך החשיבה בקול רם– לחשב את גודל החדר, להניח מה גודלו של הכדור ואז לחשב כמה כדורים יכנסו בחדר. מצד שני, תוכלו להוכיח לו שאתם מקוריים, אם תציעו דרך פתרון נוספת שבה תוציאו את האוויר מכל הכדורים וכך תדחסו הרבה יותר מהם בתוך אותו החדר... 

• גוגל: כמה אנשים מסן פרנסיסקו גולשים בו זמנית בפייסבוק ביום שישי בשעה 14:30? המראיין מנסה לבדוק יכולת התמודדות עם שאלה שבאמת שאין שום דרך לענות עליה באופן מדויק. חוסר היכולת לדייק, יכולה להוביל, אם ככה לתשובה משעשעת כמו: טוב, אני מניחה שכ 60% מהתושבים האמריקאים בני ה- 18 ומעלה משתמשים בפייסבוק, מצד שני... פה הרי מדובר בסן פרנסיסקו, ארץ הגיקים והאינטרנט... אז בוא נעלה את המספר הזה ל 80%...
מכאן אתם יכולים להמשיך לבצע הנחות ולחשב, אבל כדי להוכיח חשיבה מקורית, תוכלו להוסיף לחישוב גם את כל התיירים שמטיילים בעיר בשעות הצהריים ומעלים תמונות לפרופיל שלהם וגם את כל העובדים שגרים מחוץ לעיר וחוזרים הביתה מהעבודה בתחבורה הציבורית ומשיעמום גולשים בפייסבוק וכן הלאה. במילים אחרות- מה שחשובה פה זו דווקא הדרך לחישוב התוצאה ולא התוצאה עצמה.

• דרופבוקס: אתה נכנס למשרד שלך בקומה ה 60 בבניין בן 100 קומות ומגלה פצצה מתקתקת באמצע החדר, נותרו 90 שניות לפיצוץ והספירה לאחור ממשיכה. מה תעשה? לכל הדעות, מדובר פה במצב לחוץ שאין לו פתרון מושלם... תשובה אפשרית תהיה: אשבור את החלון ואזרוק משם את הפצצה...
מצד שני, יש סיכוי גבוה שרוב המועמדים יענו את התשובה הזו בדיוק. אז איך תבלטו ביניהם? הנה תשובה קצת טובה יותר: ארוץ עם הפצצה למשרד הכי צדדי בקומה ואניח אותה במקום הכי פינתי במשרד וליד החלון. ככה כשהיא תתפוצץ, לפחות חלק מההדף יצא מחוץ לבניין והרחק ככל שאפשרי מהעובדים.

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי