דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

4 סימנים שאתם יותר חכמים מכפי שאתם חושבים

16/11/2021

מה ה- IQ שלכם?

ספק אם אתם יודעים את התשובה. רוב האנשים יודעים שהמושג מתייחס לרמת האינטליגנציה שלהם, אך מעטים יודעים ש IQ גבוה לא קשור לכמות הידע שיש לאדם מסויים, אלא למהירות שבה הוא מסוגל ללמוד דברים חדשים ולרמת ההבנה שלו בנוגע לדברים החדשים שלמד

למרות שאתם כנראה לא באמת יודעים במדוייק מהי רמת ה- IQ שלכם, ייתכן שכשאתם מסתכלים ממש עכשיו ימינה ושמאלה על האנשים שיושבים לידכם, אתם מניחים שאתם במקום טוב באמצע, ואולי אפילו ממוקמים הרבה יותר גבוה מהם.


אם אתם חושבים שאתם חכמים יותר מאלו שסביבכם או לחילופין דווקא צנועים וחושבים ההיפך, קבלו 4 סימנים שמרמזים על אינטליגנציה גבוהה:

 

1. רמה גבוהה של חרדה

הנה בשורה ללחוצים ולחרדים - בעוד שחרדה ודאגות הן לא הנאה גדולה (נהפוך הוא), מחקרים מצאו שאנשים שסובלים מרמות גבוהות יותר של חרדה, קיבלו ציונים גבוהים יותר במבחני IQ. אחד המחקרים הללו כלל כמה עשרות משתתפים ונערך באוניברסיטת ניו יורק. מחקר אחר כלל כ 100 משתתפים ובוצע בקנדה ויש גם מחקר ישראלי שבוצע במרכז הבינתחומי בשנת 2012 והשתתפו בו 80 סטודנטים.


מכולם עולה המסקנה כי יש קשר הדוק בין IQ גבוה לחרדה ולחץ, וההסבר הניתן לכך הוא שאינטליגנציה גבוהה קשורה גם למודעות עצמית גבוהה, יכולת טובה יותר לזהות איומים, מוח שעובד 24/7 ואמפאתיה גבוהה לאחרים - כל אלה מעלים את הסיכוי ללחץ ולחרדה.

 

2. קריאת ספרים כבר מגיל צעיר

מחקר שפורסם ב 2014 בדק 2,000 זוגות תאומים זהים ובחן את ה IQ שלהם בגילאים 7, 9, 10, 12, 16. מהמחקר עלה כי התאומים שהפגינו כישורי קריאה בגיל מוקדם, המשיכו לקרוא ספרים גם בגילאים מאוחרים יותר וקיבלו ציונים גבוהים יותר במבחני ה IQ מאשר האחים התאומים שלהם שהפסיקו לקרוא או קראו פחות.

 

3. אהבת מוזיקה בילדות

אם מילדות היה לכם חיבור חזק למוזיקה - ייתכן שזה סימן לא רע בכלל לכך שבזכות זה ה IQ שלכם גבוה יותר משל אחרים. מחקר קנדי שנערך ב 2011 וכלל 48 ילדי גן, בדק את ההשפעה של תוכנית לימודי מוזיקה בת 20 יום. מסתבר שגם לחשיפה קצרה ללימודי מוזיקה יש השפעה מיטיבה על האינטליגנציה. אצל 90% מהילדים היה שיפור ברמת האינטליגנציה, ותוצאות המבחנים שלהם היו טובים פי 5 מילדים שעברו תוכנית קצרה אחרת בתחום האומנות החזותית.

 

4. חוש הומור

אלברט איינשטיין תמיד ייחס את החוכמה שלו לחוש ההומור שהיה לו כבר בילדות. ובאמת, מחקרים רבים מצאו קשר בין חוש הומור ושנינות לאינטליגנציה גבוהה. מחקר אוסטרי אחד מצא למשל שאנשים עם הומור שחור הם בעלי IQ גבוה. הטענה של החוקרים היא שכדי להצחיק צריך כישורים קוגניטיביים גבוהים וגם רמת רגישות גבוהה. אגב, אנשים בעלי חוש הומור לא רק מצחיקים אנשים אחרים, הם גם צוחקים הרבה בעצמם, והנוירוביולוגיה מראה כי צחוק כשלעצמו מייצר שינויים במוח.


לסיכום, איך תדעו אם אתם חכמים יותר מכפי שאתם חושבים, ואולי אפילו יותר מהאנשים שסובבים אתכם? אם מילדות כולם כינו אתכם "תולעי ספרים", אם אתם מוזיקליים, אם אתם חרדתיים ואם פשוט שנונים ויודעים איך להצחיק את אלו שסביבכם - ברכות! כנראה שאתם בהחלט בעלי IQ גבוה.

 

לא משנה מה ה- IQ שלכם, החוכמה האמיתית היא לשדרג את עצמכם בקריירה.


מגוון הזדמנויות עבודה חדשות ומרגשות מחכות לכם כאן >>


רוצים לדעת כמה אתם שווים? לטבלאות שכר בהייטק 2021>>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי