דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

ריקוד המכונה: איזה מקצועות יתחזקו ואיזה יחלשו בעידן האוטומציה?

09/05/2022

תקופת הקורונה האיצה את תהליכי האוטומציה והטרנספורמציה הדיגיטלית. איך תהליכים אלו צפויים להשפיע על שוק העבודה בשנים הקרובות?

כנראה שרובנו לא נגיע לירח עד גיל 21 כמו שהובטח לנו בעתידות של בזוקה. אך יש תחזיות קצת יותר ריאליסטיות – שנוגעות לעתיד התעסוקתי שלנו. כך למשל 25% מהמשרות הקיימות כיום מצויות בסכנה בעקבות תהליכי אוטומציה, ו- 12 מיליון מהן עשויות להיעלם עד 2040. כך מפרסמת חברת מחקרי השוק הגלובלית פורסטר, בהתייחס לשוק התעסוקה ב- 5 מדינות אירופאיות (צרפת, איטליה, גרמניה, ספרד ובריטניה).

 

מצד שני, בחסות הטרנספורמציה הדיגיטלית שהואצה בתקופת הקורונה, נוצרות הזדמנויות תעסוקתיות חדשות. מהן אותן הזדמנויות – ואיזה מקצועות צפויים להיחלש בעקבות התחזקות האוטומציה?

 

איזה מקצועות צפויים להתחזק?

 

מתכנתי Cobot

ככל שעולם האוטומציה והבינה המלאכותית צובר תאוצה, כך גוברת הפופולריות של הרובוטים השיתופיים (collaborative robots), או בקיצור: Cobots. הרובוט השיתופי יכול לבצע משימות לצד בני האדם, כמו למשל לנוע באופן חופשי במרחב, לצפות בבני האדם וללמוד מהם. כבר לפני כמה שנים אמזון החלה להטמיע מאות אלפי רובוטים שנעים עצמאית במחסנים, ומביאים לעובדים בשר ודם שידות עמוסות בחבילות – במקום שהעובדים יכתתו רגליים ברחבי המחסן. כדי לאפשר לו לעבוד לצד בני אדם, ה- Cobot מצויד במערכות עתירות טכנולוגיה שכוללות מצלמות, חיישנים ויכולות עיבוד מתקדמות. השימוש הגובר ביכולות אלו מגביר את נחיצותם של מתכנתי Cobot.

 

Machine Learning engineer

ההאצה הדיגיטלית והרצון הגובר למצות את משאבי ה- Data שעומדים לרשות הארגון, הפכו את משרות מהנדסי למידת מכונה לאחד התפקידים הפופולריים במהלך השנים האחרונות. כחלק ממגמה זו, יותר ויותר מנהלים מאמינים שלמידת מכונה היא לא פחות מגיים צ'יינג'ר.

 

מקצוע זה מפגיש בין יכולות הנדסת התוכנה ליכולות ה- Data Science. לא צריך להיבהל: בעזרת ההכשרה הנכונה, מהנדסי תוכנה ומפתחים בעלי וותק של עד 3 שנים צלחו את המעבר, הרחיבו את האופק התעסוקתי בתחום שנמצא בצמיחה ושיפרו את תנאי השכר.

 

רוצים להכנס לתחום ה- Machine Learning? לחצו כאן>>

 

מפתחי אוטומציה

כבר בדוח שפרסם הפורום הכלכלי בשנת 2020 (עמ' 69), ניתן לראות שמפתחי אוטומציה הגיעו למקום החמישי והמכובד ברשימת המקצועות העולים. מגמה זו ממשיכה לבלוט לנוכח ההאצה הדיגיטלית של השנים האחרונות, והצפי הוא לגידול של התחום ב- 10% בארצות הברית לבדה. למרות שהגדרת התפקיד שלהם משתנה מחברה לחברה, מפתחי אוטומציה אמונים על ניתוח מערכות קיימות וביצוע בדיקות אוטומטיות לצד תכנון מערכות חדשות, לצורך שיפור הביצועים העסקיים.

 

מתעניינים בלימודי אוטומציה? לחצו לפרטים:

 

Automation Basics

Advanced Automation

 

מומחי טרנספורמציה דיגיטלית

מגפת הקורונה חידדה בקרב חברות וארגונים שתי תובנות חשובות: האחת, הלקוחות נמצאים יותר מתמיד בדיגיטל, ולכן חשוב להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית. השנייה, מדובר בתהליך מתמשך שצריך לנהל לצורך ייעול תהליכים ושיפור חוויית המשתמש. מכאן חשיבותו של מומחה הטרנספורמציה הדיגיטלית, שאמור לרתום את התהליכים הדיגיטליים לצורך שיפור הביצועים העסקיים. לצורך כך עליו להכיר טכנולוגיות שונות, לבצע ניתוחים, דיאגנוסטיקות ועוד.

 

מהנדסי מכונית אוטונומית

במשך עשורים רבים חוויית הנהיגה שהכרנו לא השתנתה באופן משמעותי. אך בשנים האחרונות מתחילות להיכנס לשימוש המוני יכולות נהיגה אוטונומיות, כמו בלימה אוטונומית או תיקן סטייה מנתיב – ואלו רק הסנוניות הראשונות שמבשרות על בואה של מהפכת הרכב האוטונומי. מגוון חברות כבר נמצאות במרוץ לפיתוח רכבים אוטונומיים, מגוגל ועד טסלה של אילון מאסק, שהצהיר על כוונתו להשיק רכב אוטונומי לחלוטין בשנת 2023. וכמו בתחומים אחרים שמערבים טכנולוגיה, גם בתחום הנהיגה ישראל נחשבת למובילה עולמית, עם למעלה מ- 600 סטרטאפים שעוסקים בפיתוח תחבורה חכמה. הפריחה של התחום צפויה להגדיל בשנים הקרובות את הביקוש למהנדסי מכוניות אוטונומיות. מכיוון שבהכשרתם מדובר במהנדסי תוכנה, הם לא בהכרח זקוקים לניסיון בעולם הרכב כדי להיכנס לתחום.

 

ומה לגבי תנאי השכר? עפ"י מנוע חיפוש העבודה Glassdoor, השכר השנתי של מהנדסי מכוניות אוטונומיות בארה"ב צפוי לנוע בין 84,000-120,000 דולר, ואף להגיע ל- 200,000 דולר למהנדסים מנוסים.

 

איזה מקצועות צפויים להיחלש?

 

מקצועות דוגמת אנשי מכירות טלפוניים, קופאים ופקידים הם כאלו שכבר כיום תהליכי אוטומציה יכולים במידה כזו או אחרת להחליף. לעומתם, מקצועות שדורשים יצירתיות, גמישות מחשבתית וכישורים אנושיים ימשיכו ליהנות מביקושים גבוהים.

 

מה זה אומר על מקצועות ההייטק? שהם לא חסינים (ובחלק מהמקרים אפילו יותר חשופים) לתהליכי האוטומציה. כך למשל בעקבות הטרנספורמציה הדיגיטלית וריבוי הפלטפורמות הדיגיטליות, גובר הביקוש לאנשי IT השולטים בריבוי שפות. לא פחות חשוב, יותר ויותר ארגונים מחפשים עובדים בעלי מיומנויות רכות – כמו גמישות ויכולת רכישת כלים דיגיטליים חדשים, בעולם שמשתנה ללא הרף.

 

הטרנספורמציה הדיגיטלית משנה גם את עולם התעסוקה, ומצריכה מאיתנו "לעדכן תוכנה". רכישת מיומנויות חדשות תאפשר לנו מצד אחד לפתח קריירה ולשדרג את תנאי השכר, ומצד שני לוודא שאנחנו לא נשארים מאחור.

 

רוצים לשדרג את הקריירה שלכם? אצלנו ב-SQLink מגוון רחב של משרות פיתוח. לחצו כאן>>

 

מתעניינים בלימודי הייטק? צפו במגוון הקורסים במכללת SQLabs>>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי