דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

לא רק ידע טכני: הכישורים הרכים שכל מפתח צריך

04/04/2022

שוק העבודה מחפש מפתחים בנרות, מעסיקים מתחרים עליהם ראש בראש ובטח שכבר שמעתם את הבדיחה שכשמגייסים מפתחים- בכלל לא משנה האופי שלהם, כל עוד הם יודעים לכתוב קוד.

זהו שלא ממש... כי בסופו של דבר, גם עבור עובדים שאת רוב שעות העבודה מעבירים מול מסך המחשב, משימות פיתוח הן משימות צוותיות לכל דבר שמתבססות על שיתוף פעולה. נדרשת פה מצד אחד יכולת הקשבה (לר"צ, לחברי הצוות האחרים ולפעמים גם ללקוחות), אבל לא סתם להקשיב ולהנהן רק כדי לצאת מידי חובה, אלא לעשות את זה באופן אקטיבי ומודע בכדי להבין טוב יותר את המשתמש, את הצורך ואת המטרות. ומצד שני צריך גם לדעת איך לתקשר נכון, איך להתנסח ולהעביר מסרים מדוייקים. לפעמים אנשי הצוות האחרים גם מפוזרים בכל מיני מקומות בעולם, לפעמים צריך לעבוד עם ממשקים אחרים בתוך הארגון, לעיתים גם צריך לשכנע מנהלים ברעיון כלשהו, להביע דעה או לתת משוב לקולגה.

 

לעבוד תחת לחץ ולעמוד ביעדים זו שגרת עבודה של כמעט כל המפתחים, תוסיפו לזה עבודה מהבית וכ- 8 הפרעות בממוצע לפחות בכל שעת עבודה (ואם אצלכם זה פחות- אשריכם), אז גם היכולת לנהל נכון את הזמן הופכת לאקוטית.

 

ומה בנוגע לסבלנות? הנה, קחו למשל לדוגמא סיטואציה שכיחה כמו ישיבה עם קולגות מהעבודה שאין להם שום רקע בפיתוח. בסיטואציות כאלה צריך לתת הסברים לפעולות או להחלטות טכניות לאנשים ללא רקע טכני. יהיו כאלה שיבינו מהר יחסית, לאחרים יקח יותר זמן. להיות סבלניים בסיטואציות כאלה זה חשוב מאין כמוהו, בטח אם רוצים לשמור על אווירת עבודה טובה.

 

וגם גמישות חשובה בכדי לשמור על ראש פתוח, להסתגל לסיטואציות משתנות, בכדי להצליח לקבל רעיונות של אחרים ובכדי למצוא פתרונות לבעיות.

 

בקיצור, ידע טכני זה הכרחי, אבל לא מספיק. בכדי שתצליחו בעבודה כמפתחים ושתהיה לכם קריירה מפוארת ומוצלחת בהיי-טק, כנראה שתזדקקו לעוד אי אלה מיומנויות.

 

אז כדי שהסקרנות לא תהרוג את החתול, יצאנו לבדוק עבורכם בדיוק את זה. נכנסנו למשרות בלינקדין והתחלנו לקרוא, אבל לא את החלקים שאתם בטח קוראים בעצמכם (כלומר, את רשימת הדרישות המקצועיות), אלא דווקא את החלק שרבים מדלגים עליו- אילו תכונות אופי המעסיקים מחפשים כשהם מתארים את מפתח/ת החלומות שלהם. גילינו כישורים ותכונות שחזרו על עצמם שוב ושוב במספר רב של מודעות דרושים. איזה למשל? הנה:

  • כישורים חברתיים – 1266 משרות
  • אנליטיות – 1033 משרות
  • יכולת פתרון בעיות - 937 משרות
  • עבודה עצמאית- 427 משרות
  • מוטיבציה עצמית – 329 משרות
  • עבודת צוות – 265 משרות
  • גמישות- 243 משרות
  • למידה עצמית – 237 משרותניהול זמן- 177 משרות
  • תשומת לב לפרטים- 90 משרות

 

אם נראה לכם שזה הכל, אז ממש לא... מפתחים טובים גם יודעים לקבל ביקורת, הם רואים את התמונה הגדולה- גם מהזוית של הביזנס, הם מוכנים להודות בטעויות וגם לקחת עליהן אחריות כשצריך והם גם לא מתביישים להגיד כשהם לא יודעים משהו.

 

השורה התחתונה היא שכישורים מקצועיים הרבה יותר קל לרכוש מאשר כישורים רכים. לדעת כיצד להתנהל נכון בכל מיני סיטואציות, עם מגוון של קולגות, מנהלים או לקוחות – את זה הרבה יותר מורכב ללמוד מאשר עוד שפת פיתוח אחת יותר או פחות, אז אם אתם ניחנים בכישורים הללו אל תשכחו לשקף אותם בראיון העבודה הבא.

 

אצלנו ב-SQLink מגוון רחב של משרות פיתוח. רוצים לשדרג את הקריירה? לחצו כאן>>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי