דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

תתמודדו! 5 סוגי קולגות שיעשו לכם חיים קשים

13/03/2019

בטוח בכמעט 100% שבכל מקום עבודה תיתקלו בעובדים אחרים שלא יבואו לכם כזה טוב... למה? כי יהיה קשה לעבוד איתם, כי הם יהיו מאוד שונים מכם, כי הם יגרמו לכם לרעוד בעצבנות כשרק יתקרבו אליכם ועוד לפני שאמרו מילה. אין מה לעשות, יש אנשים שאין איתם כימיה.

אם ככה, מה עושים? איך עובדים עם אנשים שונים מאוד מכם?

הנה 5 טיפוסי עובדים שמסתובבים בכל חברה ובכל משרד ואיך להצליח לעבוד איתם מבלי שתפרוץ מלחמת עולם שלישית:

 

זה שיודע הכל על הכל

עובד ההייטק הזה כל כך בטוח בעצמו, שאין לו שום בעיה להיכנס לוויכוחים בנושאים, שבינינו, אין לו שום מושג. את הכל הוא למד מזמן, בכל הסיטואציות כבר היה, לכל בעיה יש לו תשובה והוא לא יתבייש להביע אותה בכל ישיבה.

איך תתמודדו איתו? לאדם כזה חשוב להשמיע ולהישמע ולכן הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות ולטובתכם- זה בדיוק את זה. תנו לו להגיב ראשון, אפשרו לו להעלות רעיון או להציע פיתרון כלשהו. אל תפטרו את דבריו, גם כשהוא ממש לא בכיוון, אבל בתגובה ענו לו: "זו זווית חדשה בהחלט" או "מממ., מעניין", ובאותה נשימה כמובן, העלו את הרעיון שלכם.

 

המקטר הסידרתי

המקטר הסידרתי הוא גם מסכן וגם קורבן תמידי. זהו אחד שתמיד מאמין שהכל קשור אליו- אבל מהצד הפסימי כמובן. הוא מגנט לשלל בעיות, תקלות וצרות שאף אחת מהן איננה באמת באשמתו. אם תשבו לידו אפילו פחות משעה, תספיקו לשמוע קיטורים מפה ועד הודעה חדשה ועל כל דבר כמעט: על כמה החברה לא מעריכה אותו ואת מאמציו, על איך העליבו אותו, על כך שהוא יותר מידי טוב עבור הקידום הקטן שנתנו לו, על השעות הנוספות שהוא צריך להשקיע כל יום ועל זה שהוא לא מת בכלל על סוג הקורנפלקס ששמו במטבח.


איך תתמודדו איתו?
במקום להתעצבן או להתבאס שדווקא עם אדם כזה אתם צריכים לחלוק משרד, נסו לפתח סימפטיה או לפחות אמפתיה. נסו להבין- כמה קרה לו שהוביל אותו להיות כזה ממורמר? ואולי עוברת עליו תקופה קשה בבית? אחרי שתבינו- עשו עוד דבר אחד- אל תשתפו פעולה עם התלונות שלו. תלונות וקיטורים הם מדבקים, מעכירים את האווירה וגם ניזונים מחיזוקים חיוביים. ברגע שלא תשתפו פעולה ולא תוסיפו אש למדורה, למתלונן מתישהו יימאס מכם והוא ילך לחפש לו מישהו אחר לקטר לו.

 

הליצן

הליצן הוא אחד שעושה מכל דבר צחוק. אז נכון שרוב הזמן די משעשע לעבוד בחברתו, צחוקים, בדיחות ואווירה טובה במקום העבודה זה אחלה, אבל הבעיה מתחילה כשהבדיחות חורגות מגבול הטעם הטוב, פוגעות ומסופרות על חשבונם של אחרים או על נושאים שלא מתאימים בכלל למקום עבודה.

 

איך תתמודדו איתו? יש זמן לכל דבר, אז הרשו לעצמכם לצחקק לפעמים בזכות שנינות או בדיחה טובה, אבל עשו זרת רק בתנאי שזה לא פוגע בתפוקה שלכם ולא מתבצע על גבם של קולגות אחרים. כשאין ברירה, התרחקו מהליצן, הגיבו בנימוס אך באיפוק ואל תשתפו פעולה עם צחוקים על נושאים נפיצים.

גנב הקרדיט

גנב הקרדיט הוא אחד הטיפוסים המעצבנים ביותר שאפשר להיתקל בהם במקום עבודה. זהו אחד כזה שיציג את הצלחת הצוות כולו כהצלחה אישית שלו, אחד שיגנוב לכם רעיון טוב מתחת לאף ואף יציג אותו כשלו, אחד שקופץ בראש ואוהב לטפוח לעצמו על השכם ועושה זאת אפילו עוד יותר בכל רגע שהבוס בסביבה.

 

איך תתמודדו איתו? יש דרך מוכחת להתמודד עם גנב הקרדיט: לתעד הכל! אתם אלה שהעליתם רעיון או מצאתם פתרון? אל תגידו שום דבר בעל פה, ובטח לא כשגנב הקרדיטים בסביבה. במקום זאת, העלו את הרעיון על הכתב ושלחו למנהלים שלכם במייל. תעדו באופן קבוע את הפעולות שלכם ואחת לתקופה שלחו דו"ח מסודר לבוס.

 

הרכלן

כן נכון... לפעמים זה דווקא די נחמד לשמוע איזו רכילות עסיסית על ההוא מהקומה הראשונה או ההיא ממחלקת השכר. הבעיה היא שרכילות מופצת לכל עבר לא רק על ידי זה שמספר אותה, אלא גם על ידי כל אלה שמוכנים להאזין לו. הבעיה השנייה היא שהיום הרכילות לא עליכם, ומחר? טוב, מחר אלה עלולים להיות אתם שתיפלו בפיו של הרכלן המשועמם.

איך תתמודדו איתו? בכדי שהקורבן הבא של הרכילות התורנית לא תהיו אתם בעצמכם ובכדי שלא לפגוע בעובדים אחרים, נסו לגדוע את הרכילות על ההתחלה- בפעם הבאה שהרכלן ינסה לתפוס אתכם לשיחה, העיפו מבט בשעון והגידו לו "באמת שהייתי רוצה לשוחח איתך, אבל אני לחוץ בזמן היום, זה דחוף או סובל דיחוי?".

 

 

 

האמת היא שבכל מקום עבודה תיתקלו בשלל טיפוסים- עם חלקם תתחברו ועם אחרים לא, אבל מכיוון שעם כולם תצטרכו לשתף פעולה, זכרו: אותם אתם לא יכולים לשנות, אבל אתם כן יכולים לשלוט על התגובות שלכם אליהם. קחו נשימה עמוקה, התרחקו מסיטואציות מרעילות ואם אין ברירה כדאי ליזום שיחה אישית עם הקולגה שאתם לא מסתדרים איתו או אפילו עם המנהל שלכם.

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

 

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי