דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

תוך 5 שנים 75 מיליוני משרות עומדות להיעלם משוק העבודה

17/02/2019

אתם אולי עדיין לא מודעים לזה, אבל, כדאי שתדעו: אנחנו נמצאים רגע אחד לפני מהפכה טכנולוגית שתשנה את חיינו באופן יסודי. כן, מדובר במהפכה שתשנה את הדרך שבה אנחנו חיים, עובדים וגפ מתקשרים עם אחרים. למעשה, שינוי שאיננו דומה בכלל לשום שינוי שהאנושות חוותה עד היום.

המהפכה התעשייתית הרביעית 

הכל מתחיל בטכנולוגיה המתקדמת שנמצאת כבר היום בשימוש, אבל היא יחד עם טכנולוגיות שנמצאות כרגע בשלבי פיתוח- כולן יחד יובילו למה שמומחים מכנים בשם "המהפכה התעשייתית הרביעית", מהפכה שתתאפיין בטשטוש הגבולות שבין הדיגיטלי לביולוגי ולפיזי. AI, רובוטים, IOT, ביוטכנולוגיה, מכוניות אוטונומיות, מדפסות תלת מימד- אלו הניצנים הראשונים למהפכה.


75 מיליוני משרות עומדות להעלם בגלל כניסת המכונות והבוטים לשוק העבודה

רבות דובר ועדיין ידובר על כניסת הבוטים לשוק העבודה. ואכן, האוטומציה תוביל למגוון שינויים שימשיכו להתעצם עם הזמן. פורום הכלכלה העולמי פרסם לפני מספר שבועות דו"ח מפתיע המתאר איך יראה שוק העבודה תוך 5 שנים- הדו"ח בחן 313 חברות מרחבי העולם, שעובדים בהן יותר מ 15 מיליון עובדים, בכדי לנסות לזהות מגמות. המסקנות של הדו"ח הזה צריכות להדאיג את רובינ, משום שמי מאיתנו שלא יתחיל לחפש לעצמו פתרונות, עלול למצוא את עצמו לא רלוונטי מהר מאוד בשוק העבודה החדש...

זה מתחיל בכך שלא פחות מ 75 מיליוני משרות שקיימות כיום עומדות להיעלם במהלך 5 השנים הבאות... ועל כן, 52% מהעובדים של היום עומדים למצוא את עצמם מחוסרי עבודה ובעלי סט כישורים שלאף מעסיף לא יהיה בו צורך. בין המקצועות הללו אפשר למצוא את: עובדי יצור, מנהלי חשבונות, קופאים, טלרים ובנקאים בתפקידים מסוימים וגם עורכי דין. זה לא יקרה בבת אחת או בהפתעה, כי לפני פיטורים תמיד יש לא מעט סימנים מקדימים, אבל במהלך השנים ילך ותרד כמות המשרות בתחומים הללו (כן, גם משרות הייטק) וגם רמות השכר של המעטים שימשיכו לבצע את התפקידים הללו. 


המקצועות שעומדים להישאר 

אבל יש גם בשורה טובה בדו"ח הזה, משום ש48% אחוזים מהתפקידים שקיימים כיום, ימשיכו להתקיים גם בעוד 5 שנים. מיהם העובדים שיכולים להרגיש בטוחים (בינתיים...)? מדובר במנהלים בכירים, מנהלי שיווק ומכירות, יועצי השקעות, מרצים באקדמיה, DATA Analyst ו Scientist, מפתחי תוכנה, אנליסטים ומנהלי תפעול. בתפקידים הללו גם רמות השכר אמורות להישאר יציבות.


משרות ישנות נעלמות וחדשות נולדות

במקביל, יעלה הצורך בכישורים חדשים, שעדיין חסרים למרבית העובדים, מה שיוביל לפער כישורים בין דרישות השוק לבין היצע העובדים. למעשה כבר היום, מהזווית של המעסיקים ליותר מ 50 אחוזים מכוח העבודה העולמי אין את הכישורים הנדרשים, ביניהם: אינטליגנציה רגשית, חשיבה חדשנית, אנליטיות, יצירתיות, מקוריות, יכולת פתרון בעיות מורכבות, חשיבה ביקורתית וכושר מנהיגות.

בשוק העבודה העתידי 133 מיליוני משרות חדשות עומדות להיפתח בתחומים החמים הבאים: AI ו Machine Learning, יועצים ארגוניים, מומחי אוטומציה, מנהלי E-commerce וסושיאל מדיה, מומחי UX /MMI, מהנדסי רובוטיקה ומגוון תפקידי Customer Service.


מה לעשות היום בכדי להישאר רלוונטי בשוק העבודה של מחר?

  • מודעות: בראש ובראשונה חשוב להבין שהשינויים קורים ממש עכשיו בזמן כתיבת שורות אלו.
  • למידה: כדי לשרוד בעולם העבודה החדש כולנו נצטרך להיכנס למוד של למידה מתמדת –למידת תחומי עיסוק חדשים, פיתוח מיומנות הלמידה עצמה והיכולת שלנו להישאר אג'ילים ולהגיב מהר לשינויים וגם פיתוח מיומנויות עבודה חדשות, למשל: פתרון בעיות, קבלת החלטות, הסקת מסקנות ועוד...
  • זיהוי מגמות: ערנות לשינויים שקורים בשוק העבודה, לתפקידים חדשים שצצים ולירידה בביקוש בתפקידים אחרים. במהפכה, כמו במהפכה- השורדים הם אלו שיהיו במקום הנכון ובזמן הנכון.

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי