דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

עשרת הדיברות למחפשי עבודה בדרך לחוזה הבא

01/11/2016

האם ידעתם שממש עכשיו זה תור הזהב של חיפוש העבודה? תחשבו על זה: נגמר הקיץ ועברו גם החגים ולמי שישב עד עכשיו על הגדר וחיכה לזמן הנכון להתחיל לחפש עבודה כבר אין שום תירוץ. הכול חוזר עכשיו לשגרה והאמת היא  שגם השוק נמצא עכשיו בשיאו וקיימות המון משרות בהייטק והזדמנויות חדשות.

בקיצור, ממש לא משנה איפה אתם נמצאים ברגע זה- בבית קפה, בתור לקופה או אפילו בעבודה-  אם תביטו שמאלה או ימינה כנראה שלפחות אחד מאלה שנמצאים שם מחפש עכשיו עבודה.

אז אם זה המצב, מה מתאים יותר מאשר עכשיו בכדי לחדד לכם מספר נקודות חשובות שאולי כבר שכחתם? אתם יודעים, הים והשמש מהחופשה בקיץ וגם כל האוכל והיין מהחגים נותנים את אותותיהם. ואם כבר אותות- אז אבותינו אמנם יצאו מעבדות לחירות אבל אנחנו דווקא רוצים לעבוד ומאוד ולכן, קבלו את עשרת הדיברות למחפשי העבודה. הקפידו ושמרו עליהן - קלה כחמורה:

  1. 1. כבד את המראיינים שלך, גם אם הם צעירים ממך- כשאתם מתחילים לצבור קילומטראז' מקצועי יש סיכוי שהמראיין בראיון העבודה יהיה צעיר מכם בשנתון אחד או אפילו יותר. המחשבה על כך שיש להם את הכוח לגזור את דינכם לחיוב או לשלילה לא כל כך נעימה. כך או כך, האמת היא שאין לכם שום ברירה אלא רק לכבד את מי שיושב מולכם ובכלל לא רלוונטי בן כמה הוא, מאיזה מגזר, מין או כל מאפיין אחר.

  2. 2. לא תזגזג בין מקומות עבודה כאילו אין מחר- נכון שלאחרונה זה קצת יותר מקובל לא לעבוד עד לפנסיה באותו מקום עבודה, אבל מצד שני, לא להגזים- מעסיקים עדיין מעדיפים מועמדים שמסוגלים להתמיד על פני אלה שהם מזגזגים חסרי תקנה. בחרו בבקשה את מקום העבודה הבא שלכם באופן שקול והבינו שלכל החלטה שאתם עושים יש גם השלכה.

  3. 3. לא תשרוף גשרים ותישאר חסר ממליצים- ממליצים הם האמצעי המשכנע ביותר מבחינת המעסיק בכל הקשור להחלטה באיזה מועמד לבחור. כשמסיימים תפקיד ועוזבים מקום עבודה בטונים צורמים, יש סכנה ברורה ומיידית בכל הקשור לסיכוי לקבל המלצות וזה התסריט הרע ביותר עבור כל עובד. לכן, לא משנה מה קרה ולמה זה נגמר- הקפידו לסיים את זה יפה (בדיוק כמו בשיר של שימי תבורי).

  4. 4. לא תשקר בקורות החיים. ולא בכלל...- אם כתבתם בקורות החיים שיש לכם ניסיון בשפת פיתוח כלשהי למרות שבעצם לגמרי אין לכם, קחו בחשבון שסופו של כל שקר להתגלות. לכשזה אכן יקרה באחד מראיונות העבודה המקצועיים ויתברר שאין לכם שמץ של מושג- זה יהיה גם לא נעים וגם נורא. אמינות היא תמיד מעל לכל. תזכרו את זה.

  5. 5. לא תשלח שוב ושוב קורות חיים לאותה המשרה- כבר 4 פעמים שאתם שולחים קורות חיים למשרה כלשהי ולא מבינים למה לא חוזרים אליכם? עשו טובה והתאפקו מלשלוח בפעם חמישית (גם ככה היו פה 3 שליחות יותר מידי). ולמה? בגלל שאם מאז הפעם הראשונה ששלחתם לא השתנה שום דבר בתיאור המשרה וגם לא שום דבר בניסיון שלכם- כנראה שגם התגובה לא תשתנה... או יותר נכון חוסר התגובה.

  6. 6. לא תשכח שהאח הגדול רואה הכול- אתם לא באמת מאמינים שתוכלו להמשיך לשלוח קורות חיים מתיבת המייל של מקום העבודה ומתוך הלפ-טופ שסופק לכם לצרכי עבודה מבלי שזה יתגלה אף פעם לאף אחד, נכון? אז זהו- אל תשכחו לרגע שזרועו הארוכה (וגם עיניו ואפו) של מנהל ה- IT מגיעה רחוק. רחוק מאוד...

  7. 7. לא תזלזל בראיון הטלפוני- זה אמנם מה זה קצר ותופס אתכם תמיד ברגע הכי לא נכון, אבל מה שנשמע כמו ראיון ומרגיש כמו ראיון הוא בהחלט...- ראיון. בקיצור, אם חשבתם שהראיון הטלפוני הוא סתם שלב מיותר שאין לו ממש השפעה בתהליך הגיוס אז טעיתם ובגדול. הראיון הטלפוני הוא שלב מסנן בדיוק כמו כל ראיון פרונטאלי או מבחן מקצועי ולכן יש להתכונן אליו ברצינות.

  8. 8. לא תבחר בזכות השתיקה כשהמגייס ישאל אותך לגבי ציפיות השכר- ברור שזה לא פשוט לענות על השאלה הזו כשאתם לא יודעים מספיק לא על המשרה וגם לא על החברה או על מה שנהוג בשוק העבודה. ולמרות זאת, התחמקות או תשובה כמו: "על מה אתם חשבתם?" או "אני גמיש" לא תתקבל בברכה אז אל תנסו בכלל.

  9. 9. לא תתפטר לפני שתמצא עבודה חדשה- כולם יודעים שמי שתפוס- נחשב למבוקש יותר וזה תקף לכל מיני תחומים וגם לחיפוש עבודה. לכן אפילו אם ממש בוער לכם באצבעות הרגליים לקום מהכיסא בהתרסה ופשוט לעזוב- התאפקו וחכו לזמן שבו תהיה לכם הצעת עבודה אחרת ביד.

  10. 10. לא תיקח ללב תשובה שלילית לאחר ראיון- אתם בטוח מקצועיים שחבל על הזמן ועובדים נפלאים, אז למה בדיוק עכשיו קיבלתם עוד תשובה שלילית? בואו ונודה שזה לא נעים, אבל קורה ועוד יקרה אי אלו פעמים בעתיד. זו לא סיבה להתייאש וגם לא לקחת ללב. כמו שאומרים... אם הרכבת לא עצרה בתחנה, כנראה זו לא הייתה הרכבת שלכם.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי