דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

עשה ואל תעשה בראיון עבודה טלפוני

05/02/2015

דבורה אברג'יל היא מגייסת ותיקה ומנוסה אצלנו ב-SQLINK. היא מנהלת בכל יום עשרות שיחות עם מועמדים פוטנציאליים לעבודה בהיי-טק, ורבים מהמועמדים שעברו אצלה מאיישים כיום משרות מאתגרות ומשתלמות. השבוע היא לקחה שעה הפסקה – כדי לספר לנו על המוקשים שמהם כדאי להימנע בראיון הטלפוני ועל הדרך הטובה ביותר לעבור את השיחה הגורלית הזאת.

אילו דברים את מחפשת לשמוע בשיחה?

"במילה אחת – מוטיבציה. בכמה מילים - אני רוצה לשמוע שיש להם עניין במשרה שאני מציעה להם ורצון ללמוד טכנולוגיות חדשות ולהשקיע במקום חדש. כמו כן אני רוצה לדעת שהם מכירים את העולם הזה ולוודא שהם מקצועיים בתחום שלהם."

על מה את פוסלת מועמדים?

"אם מועמדים עונים לי באדישות מוגזמת או אם הם נשמעים לי לא מקצועיים וחסרי מוטיבציה לעבודה, אני לא אעביר אותם לשלב הבא. כמו כן, אם אני רואה שיש חוסר יציבות יוצא דופן בקורות החיים שלהם ואין להם הסבר מניח את הדעת, זה מעיד לרוב על מועמד שאינו נאמן למקומות העבודה שלו או שהוא בעייתי ומפוטר בתדירות גבוהה."

מה אסור להגיד בריאיון?

"שאתם עוזבים רק כדי לשפר שכר. גם אם זו האמת, זה לא נשמע טוב. אמירה כזו יוצרת אצל המגייס רושם שהמועמד מולו הוא תאב בצע שאינו מונע מתוך מוטיבציה ורצון להתקדם, אלא רק חושב על כסף."

ואם כבר כסף, נכון לדבר בשיחה הזאת על ציפיות שכר?

"ניתן בהחלט לשאול על טווח השכר כדי לוודא שהמשרה עומדת בציפיות השכר שלכם. צריך לעשות את זה בצורה עדינה, אבל ברור שאם הציפיות שלכם גבוהות משמעותית ממה שמוצע לכם בשיחה, חבל שתבזבזו את הזמן שלכם ושל המראיין בראיון פרונטלי, ועדיף לסיים את זה בטלפון."

השיחה תופסת את המועמד במקום רועש, אבל הוא כבר ממש חייב עבודה – לענות או לא? 

"אני בעד לענות, אבל לבקש לחזור במועד נוח יותר. זה יציג את המועמד כאחראי וכבעל מוטיבציה. הרבה פעמים בשיחות רועשות או במקומות לא נוחים קשה להוציא את המיטב מעצמך, והסיכויים להתקבל יכולים לרדת משמעותית, ולכן עדיף לנהל את השיחה במקום שקט ונוח." 

טיפ לסיום?

"גם אם העבודה לא נראית לכם או שאתם מבינים שלא תמשיכו הלאה, כדאי להישאר אדיבים, להפגין מוטיבציה ולא לשרוף גשרים. אנחנו, המגייסים האחרים ואני, 'מסמנים' מועמדים בולטים וממליצים עליהם ללקוחות שלנו - ומשום שאנחנו מכירים מגוון של משרות, ייתכן מאוד שנמצא משרה אחרת שתתאים למועמד. בקיצור, תמיד טוב לשמור על כל האופציות פתוחות."

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי