דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

עם מקלדת ופיג'מה - עבודה מהבית, כן או לא?

25/02/2015

בשנים האחרונות יותר ויותר משרות מציעות אפשרות של עבודה מהבית, גם כשמדובר בתפקידים המיועדים לשכירים. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במשרות היי-טק - שכן חוץ ממחשב, מקלדת ועכבר אין צורך בשום דבר נוסף. מתלבטים אם לחפש משרה המאפשרת לעבוד מהבית? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא.

עבודה מהבית - כן או לא?

כיום יש לא מעט משרות היי-טק המתמקדות בעיקר בעבודה מהבית. יש חברות היי-טק שאף מעדיפות להציע משרות כאלו כדי לחסוך מקום ומשאבים – בכפוף כמובן לסוג הטכנולוגיות ולאופי העבודה. 

האפשרות לעבוד מהבית הופכת את העבודה לנוחה, נעימה ולא פעם גם אפקטיבית יותר. העובד מרוכז יותר (בהנחה שיצר לעצמו תנאי עבודה נוחים), העבודה שלו איכותית יותר ושביעות רצונו עולה. הוא מנהל באופן עצמאי את הזמן שלו ויכול לבלות יותר זמן עם המשפחה ולקחת חלק בגידול הילדים. כמו כן הוא אינו מבזבז שעות ארוכות בכל יום בנסיעה אל מקום העבודה ובחזרה הביתה, והמציאות מלמדת שהוא מפסיד פחות ימי עבודה מאשר העובד 'המשרדי'. 

יתרון נוסף הוא בהרחבת מעגל התעסוקה. העבודה מהבית יכולה להתאים לעובדים המרוחקים ממקום העבודה שלהם, לעובדים בעלי מוגבלויות, לעובדים המעדיפים לעבוד בשעות לא שגרתיות וכיו"ב. 

מצד שני, לעבודה מהבית יש גם לא מעט חסרונות. יש מעסיקים המתקשים לנהל את עובדיהם ולפקח עליהם 'בשלט רחוק' - העובדה שהם קרובים אליהם, משרד אחד או שניים לידם, מאפשרת להם שליטה מלאה ובדיקה מתמדת של התפוקה שלהם. גם לעובדים עצמם לא תמיד מתאים לעבוד מהבית. אובדן חיי החברה הוא אחת הסיבות לכך – היציאה מהבית מאפשרת לעובדים לפגוש אנשים מוכרים או חדשים, לדבר, לצחוק ולגוון את השגרה.

גם הערבוב בין חיי הבית לשגרת העבודה עשוי ליצור מתחים ותסכולים. כשעובדים מהבית אי אפשר לנתק אותם זה מזה, וקשה להציב גבולות ברורים. ונקודה חשובה לא פחות: עבודה מהבית עשויה ליצור ניכור ואפילו חוסר נאמנות לחברה. העובדים אינם מכירים את העובדים האחרים ומרגישים פחות נאמנים לחברה.

לסיכום, עבודה מהבית אינה מתאימה לכל אחד ובכל תנאי. יש יתרונות וחסרונות, ומי שמחפש עבודה בהיי-טק המאפשרת את הגמישות הזו חייב לבחון לעומק את מהות התפקיד ואת יכולתו להתמודד עם אתגרי העבודה בפיג'מה. ואגב, למתלבטים שבחבורה: ניתן לראות מודעות דרושים רבות המציעות שילוב בין עבודה מהבית לעבודה במשרד. פעמים רבות השילוב הזה יוצר איזון נכון - ומאפשר לעובד ליהנות מכל העולמות.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי