דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

משימה בלתי אפשרית? לעבוד (ולשרוד) ב-Open Space

09/09/2015

בואו נודה על האמת: אף אחד לא אוהב לעבוד ב'אופן ספייס'. זאת אומרת, יש כמה בודדים שמגיבים בחיוב לרעיון התמוה העומד מאחורי עבודה בחלל ענק המחולק על ידי מחיצות סמליות – אבל אף אחד לא פגש אותם באופן אישי...

רוב האנשים ימשיכו לפנטז על משרד מפואר ומרווח, עם מכתבה מעץ דובדבן וחלון הפונה לים - אבל חלומות לחוד ומציאו  לחוד. עולם ההיי-טק על שלל יתרונותיו (ויש הרבה כאלו) עבר כבר לפני שנים לעבודה ב'אופן ספייס' – וגם אם אתם חרדים
לפרטיות שלכם, עליכם ללמוד לחיות עם פינות קטנות, מחיצות דמויות קרטון ושכנים ריחניים ורעשנים. אז איך עושים את זה?

מנטרלים מפגעים – יש שלושה מפגעים רציניים שבאים לידי ביטוי בשיטת ה'אופן ספייס' - רעש, ריח וקור. שלושת המפגעים הללו עלולים למרר את חייהם של רבים, אך הבשורה הטובה היא שקל יחסית לנטרל אותם. רעש אפשר לנטרל באמצעות מוזיקה טובה ואוזניות איכותיות. אמנם האוזניות עשויות להקשות עליכם להגיב לקריאות של קולגות ולטלפונים מזדמנים, אך תרומתן לשפיותכם עולה על חסרונותיהן. ריח לא נעים, אם יש כזה, אפשר לנטרל באמצעות דאודורנט או בושם, וקור מזגנים (הבעיה הנצחית...) אפשר לנטרל באמצעות חולצה ארוכה קבועה או שמיכה נעימה.

יוצאים לטיול – לשבת ב'אופן ספייס' פירושו להיות מוקף כל הזמן באנשים אחרים. גם אם אתם עובדים עם אוזניות על האוזניים, ההמולה מסביבכם עדיין תורגש ברמה כזו או אחרת – ולכן כדאי לפרגן לעצמכם הפוגות קצרות. אחת לשעה או שעתיים קומו, צאו מהחלל הפתוח, לכו למרפסת או רדו לקומת הלובי – פשוט שנו אווירה וקחו כמה נשימות להמשך היום.

מוותרים על הפרטיות – ב'אופן ספייס' הופך מסך המחשב שלכם, שעליו מופיעים כל רעיונותיכם, המצאותיכם והגיגיכם, למוצג הכי פומבי בחדר. כך לפחות תרגישו, גם אם אתם מוקפים בעובדים אדישים להחריד (ואתם לא). נסו להפנות את מסך המחשב לזווית שתמנע הצצות אקראיות, ואם זה לא מצליח – אין מה לעשות, את התמונות שלכם בבגד ים תראו מחוץ לשעות העבודה או דרך הטלפון הנייד.

הופכים את הלימון ללימונדה – נסו לראות ב'אופן ספייס' הזדמנות להיכרות עם אנשים חדשים. חשבו על זה כך: בדידות וניכור הם המכה החברתית הקשה ביותר בעידן הנוכחי, ואתם – בזכות ה'אופן ספייס' - חסינים מפניה! דווקא מתוך הבלגן והרעש עשויים להיוולד רעיונות לא צפויים, שיתופי פעולה וחברויות מפתיעות. סרקו את סביבתכם הקרובה, חפשו ידידים פוטנציאליים, כרתו בריתות – ומי יודע, אולי אפילו תתאהבו ברעיון.

אומרים תודה – צודקים: זה לא אידאלי. אין פרטיות. במשרד משלכם יותר כיף. אבל זכרו עד כמה אתם בני מזל: יש לכם עבודה בתעשייה הכי מתגמלת, אתם נהנים מתנאים מצוינים, יש סביבכם חבר'ה איכותיים ואינטליגנטים – אז שלא יהיה לכם ספק, יש המון אנשים שהיו מוכנים להחליף אתכם ולרשת את ה'אופן ספייס' שלכם.

ואגב, גם הבוס שלכם – כן, זה שיושב במשרד עם חלון הפונה לים – היה מת לפעמים להתחלף אתכם, לשבת קצת עם החבר'ה, לקשקש מדי פעם ולא רק לרוץ מישיבה לישיבה. אז יאללה, לחייך – ולחזור לעבודה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי