דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מערכת שכולה System – אילו תפקידים יש בעולם מערכות המידע?

22/02/2015

עולם ה-System, עולם מערכות המידע, הוא תחום מתפתח ומשמעותי בתעשיית ההיי-טק של ימינו. חברות מבוססות, כמו גם חברות בתחילת דרכן, מבינות כי בלי שרתים חזקים ובלי אנשי System מיומנים ורציניים - השאיפה שלהן להתפתח ולגדול לא יכולה להתממש. 

מהם התפקידים הבולטים והמרכזיים בתחום?

מנהלי IT - תחום ה-IT הוא ענף גדול יחסית בעולם מערכות המידע, והוא כולל בתוכו היבטים רבים: הובלת פרויקטים הקשורים ב-System ובתשתיות, ידע מעמיק בשרתים, ניהול תהליכים לשיפור מערכות המידע ועוד. לרוב לתפקיד זה נדרש תואר אקדמי במערכות מידע או במדעי המחשב, לצד ניסיון רב וראייה מערכתית.

מנהלי מערכת System Administrator - מנהלי המערכת אחראים לתפעול השוטף של החומרה, להתקנת רכיבי המחשוב, לגיבוי המידע ולהתקנת תוכנות שונות. לעתים מנהלי המערכת מתמחים בסוג מערכת מסוים דוגמת linux, unix או Windows של מיקרוסופט. בחירתם לתפקיד נקבעת על פי הניסיון שיש להם במערכות אלו והידע הנוסף כגון כתיבת סקריפטים, ומומלץ שיהיה להם גם תואר אקדמי.

מנהלי רשת ואחראי רשתות תקשורת - את מנהלי הרשת בארגון רוב העובדים אינם מכירים באופן אישי. מדובר בתפקיד מאחורי הקלעים המתמקד בשמירה על תשתיות ה-LAN וה-WAN של הארגון ובפריסת שרתים. על מנהלי הרשת להכיר מגוון מערכות הפעלה ונתונים. הם אלו שמקצים כתובות רשת, מבצעים אימות משתמשים ומגדירים את אופן הפעולה של פרוטוקולי תקשורת וניתוב בארגון.

תמיכה Help Desk - רובכם מכירים אותם בגלל תפקידם המוכר יותר - הקצאת משתמשים ואיפוס סיסמאות - אך הם מתמחים בתמיכה טכנית כללית לארגון, באיתור תקלות בציוד המחשוב ובטיפול בהן. הם חייבים להיות בעלי תודעת שירות גבוהה, לרוב אין דרישת סף של תואר אקדמי, וניסיון צבאי או קורסים בנושא מספיקים כדי להתחיל קריירה בתחום. לעתים מדובר בעבודה במשמרות, והתמיכה נעשית הן במישור הפרונטלי והן במישור הטלפוני (לרבות למשתמשים הנמצאים במדינות אחרות בעולם).

מכיוון שעולם ה-System הוא מגוון ועשיר בתפקידים, מומלץ לשקול בכובד ראש מהו התפקיד שהכי הולם את כישוריכם ולהתמקד בו: לצבור בו ניסיון, להעשיר את הידע הרלוונטי לגביו ולשפר את המיומנויות הספציפיות שהוא דורש. 

בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי