דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

ממה להימנע כשמתחילים עבודה חדשה

27/04/2015

תהליכי גיוס למקומות עבודה חדשים הפכו עם השנים להיות כה ארוכים ומתישים, עד כי מועמדים רבים המתקבלים לעבודה מרגישים כי עברו בהצלחה את המבחן והגיעו למנוחה ולנחלה - ובאופן טבעי 'מורידים הילוך' ואינם מקפידים על התנהלותם או על לשונם כמו בשלבי המיון. 

זו, כמובן, טעות. המבחן האמיתי מתחיל ברגע שקיבלתם את תג העובד, את הרכב ואת עמדת העבודה שלכם - מאותה נקודה אתם נדרשים להצדיק את האמון שקיבלתם. שאננות, אופוריה, יהירות, חוסר תשומת לב – כולם ביחד וכל אחד לחוד מהווים מוקשים העלולים להתפוצץ לכם בפרצוף ולקחת מכם את העבודה (או לפחות את הכבוד שירחשו לכם).

מתחילים עבודה חדשה? קחו נשימה עמוקה, הצטיידו במנה של ענווה, קראו את השורות הבאות - וחסכו מעצמכם טעויות של טירונים שרבים 'נופלים' בהן:

הקשיבו

גם אם אתם מהפכנים בנשמתכם ויש לכם המון מה לתרום ולספר, התחילו בלהקשיב. אם תהיו בשקט ותאזינו, תוכלו ללמוד כל מה שנחוץ לכם לצורך השתלבות טובה במקום החדש. אל תזלזלו בבחור המתוסכל שעושה לכם חפיפה. אם תקשיבו לו תלמדו איפה מרוכזת ההשפעה, מיהו האדם החכם שכדאי להתייעץ אתו ברגעי משבר, מאילו טעויות אפשר להימנע ועוד. הקשיבו לשקט המשתרר כשאיקס נכנס לחדר, הפנימו את יחסי הכוחות במשרד.  

גלו עניין אבל אל תעיקו

פרק הזמן המוקדש להתאקלמות הוא זמן מצוין לשאול שאלות, אבל צריך לדעת לשאול בלי להפוך למטרד שבורחים ממנו. נסו להבין לבד לפני שאתם שואלים, רכזו מספר שאלות שעלו במהלך היום והקדישו זמן לקבלת התשובות ולהפנמה שלהן.

ובכל זאת, עדיף לשאול מלטעות

חכמינו אמרו "לא הביישן למד" – וצדקו. הבוס שלכם מעדיף שתשאלו אותו שוב ושוב עד שתבינו, מאשר שתפעלו בלי לדעת ותגרמו נזק של ממש. רק בסרטים הגיבור מחליט על דעת עצמו על איזה כפתור ללחוץ. במציאות, אם תלחצו על דעת עצמכם בלי שהבנתם מה הבוס רצה – אתם עלולים לגלות שמחקתם דווקא את הגרסה שהבוס רצה להציג מחר.

 

התמקדו בעבודה

גם אם יש מאחוריכם תקופת אבטלה ממושכת שהתאפיינה בשיחות סרק ובבהייה בסרטונים בפייסבוק, אל תמשיכו עם השאנטי במקום החדש. לא צריך להפוך ברגע אחד לוורקוהוליקים, אבל חשוב לשדר למעסיק החדש שלכם שאתם אתו עכשיו. אל תאחרו, אל תקשקשו שעות עם החברים החדשים, אל תספרו אין-ספור חוויות מהבילויים בחוף הים – כי אחרת אתם עלולים לחזור לשם מהר מאוד.

 

היו צנועים 

הגעתם מארגון מתקדם וחכם יותר וגיליתם במקום החדש התנהלות מיושנת ולא יעילה? אל תתחילו להתנשא על הקולגות. חכו עם זה. אף אחד לא אוהב עובדים חדשים שבאים ומתגאים יתר על המידה בניסיון העבר שלהם או במקומות שבהם עבדו. בהמשך, אם תישאלו ותרגישו שיש לכם כתובת – ספרו מה הבאתם אתכם, הציעו עזרה, אך עשו זאת בעדינות ובענווה.

 

חפשו את החיובי

גם אם חלום חייכם היה להגיע לעבודה הזו, סביר להניח שמהר מאוד גם כאן תמצאו פגמים וליקויים (מה לעשות, זה טבעם של עובדים...). עם זאת, אל תתחילו את הדרך שלכם בביקורת. נסו להיאחז בדברים הטובים, ואת ההערות העוקצניות או השליליות שמרו לעצמכם או לבני הזוג בבית. ובינינו, לוקח זמן עד שיודעים על מי אפשר לסמוך במקום העבודה ועם מי אפשר לדבר על הכול...

 

ולסיום - השקיעו בהשתלבות

השתדלו להיטמע במקום העבודה, להתחבר לאנשים חדשים, לבוא להציג את עצמכם וכמובן להיות נחמדים לסביבה. אם לא תיצרו קשרים מיוזמתכם, אף אחד לא יעשה את המלאכה בשבילכם. אין כמו רושם ראשוני – ולכן כבר בהתחלה כדאי ליצור רושם טוב.

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי