דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מכללה או אוניברסיטה? צומת הדרכים של אנשי ההיי-טק לעתיד

28/05/2014

אם אתם נמצאים בשלב של בחירת מוסד לימודים, בוודאי גיבשתם לעצמכם קריטריונים להחלטה. חשוב לכם כמובן שבסיום הלימודים תיחטפו לחברות ההיי-טק המובילות ותיהנו משכר מתגמל, אך גם חשוב לכם היכן תגורו במהלך התואר, כמה תצטרכו לשלם עבורו - וכמובן כיצד תוכלו לבלות קצת במהלך הלימודים. 

אך ללא ספק, השיקול המרכזי הוא: מה תרוויחו מהלימודים? האם המוסד האקדמי הנבחר יקדם אתכם לקראת קריירה משגשגת? האם תרכשו בו את הכישורים הדרושים לעבודה בהיי-טק? יש לזכור שכשם שאתם מציבים קריטריונים לבחירת מוסד הלימודים, כך יש כמה קריטריונים קבועים שעל פיהם בוחרות חברות ההיי-טק את העובדים שלהן - ואחד הקריטריונים החשובים ביותר הוא מוסד הלימודים שבו למד העובד, אוניברסיטה או מכללה.

 

מכללה או אוניברסיטה?
המציאות מלמדת כי חברות ההיי-טק מעדיפות בוגרי אוניברסיטאות על פני בוגרי מכללות. היוקרה שיש לאוניברסיטאות לא נוצרה יש מאין, והיא מבוססת על תהליך הסינון לקבלת סטודנטים חדשים, על איכות המרצים המלמדים במוסד ועל הסילבוסים הנלמדים בו. אלו מצביעים על איכות הבוגר ועל הידע שרכש – ועל כן לא מעט מודעות דרושים בענפי ההיי-טק מחפשות דווקא בוגרי אוניברסיטאות. אגב, גם בין האוניברסיטאות יש תחרות, אך לרוב ההבדלים בין האוניברסיטאות קטנים מאשר ההבדלים בין המכללות. 

עם זאת, יש גם יתרונות ללימוד מקצועות ההיי-טק במכללה. במקרים רבים הלימודים במכללה מאפשרים לסטודנט לעבוד במקביל לתואר, מה שמאפשר לו להיכנס לתחום ולרכוש ניסיון עוד לפני שהתעודה בידיו. וניסיון, כידוע, שווה המון. מגייס בחברת היי-טק או בחברת השמה עשוי להעדיף בוגר מכללה מנוסה על פני בוגר אוניברסיטה יוקרתית אך חסר כל ניסיון מעשי בתחום.

בוגרי מכללות, אגב, טוענים כי הפער המקצועי בין מכללות לאוניברסיטאות כבר אינו קיים. יש מכללות הידועות ברמת הלימודים הגבוהה שלהן וברף שהן מציבות לסטודנטים – ואכן, רבים מבוגריהן משתלבים בהצלחה במקצועות נחשקים ומאתגרים. ומכיוון שרבות מהמכללות גובות שכר לימוד גבוה מזה הנהוג באוניברסיטאות, הן מצליחות לגייס לסגל המרצים קשת רחבה של מומחים בעלי שם וניסיון מהשטח.

 

בוחרים עכשיו, מתכננים קדימה
מכללות מול אוניברסיטאות – התחרות ביניהן תימשך, מן הסתם, עוד שנים רבות, ולכל בחירה יש השפעה. מסיבה זו מומלץ לעשות כבר בשלב הזה 'סקר שוק' עתידי, להבין אילו ענפים מקצועיים קיימים בתעשיית ההיי-טק ואילו תפקידים מבוקשים יותר - ולנסות לדמיין איך אתם רוצים שתיראה הקריירה שלכם ומה באמת אתם רוצים לעשות 'כשתהיו גדולים'.

ולמה זה חשוב? כי כשיודעים במה רוצים להתמחות, קל יותר לבנות את המסלול לשם. כך למשל ייתכן שתחום מסוים נלמד במכללה מסוימת (ולכן כדאי להירשם אליה), בעוד תחום אחר מועבר בצורה טובה יותר דווקא במכללה אחרת או באוניברסיטה.


בקיצור, זה הזמן 'לעשות חושבים' – ושיהיה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי