דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מה שפת הגוף שלכם אומרת עליכם? 10 טיפים למתראיינים

06/10/2016

אם אתם עובדים בהייטק, ולמרות שאולי חשבתם שרוב העבודה תתבצע מאחורי הקלעים, יש סיכוי גבוה מאוד שתמצאו את עצמכם באינטראקציה מרובה עם אנשים אחרים- תצטרכו לעבוד בצוות, תשתפו פעולה עם מגוון ממשקים בארגון, תתנו תמיכה ללקוח כלשהו ואפילו, כן אפילו- תסתובבו בכנס מקצועי כזה או אחר ותצטרכו לנהל סמול טוק עם אנשים שאינכם מכירים עדיין. שלא לדבר על כמות הראיונות הממוצע שעובד הייטק עובר בקריירה שלו.  

לכל הסיטואציות הללו יש מכנה משותף אחד- בכולן יש לשפת הגוף המלווה את התוכן המילולי השפעה מרובה על הרושם הראשוני שנוצר. ובאמת, לשפת הגוף שלנו יש הרבה השפעה- במיוחד במפגש ראשון עם אדם חדש ועוד יותר כשאחד משני הצדדים לא בדיוק מודע לעצמו ולשפת גופו וכאשר בן שיחו מעניק למסרים הלא מילוליים פרשנות מרובת משמעות.

אז מה אתם צריכים לדעת על שפת גוף בכדי לעבור בהצלחה מפגשים ראשוניים עם אנשים חדשים? ולמה אתם צריכים לשים לב במיוחד בראיונות עבודה ( במיוחד עבודה בהייטק)? החלטנו לעשות קצת סדר בכאוס ולתרום לאנושות על ידי מניעת טעויות מביכות. שימו לב לתמונות המצורפות וגם למשמעות שלהן:

 

  1. 1. מבט ישיר או השפלת העיניים: תשאלו כל מנהל גיוס והוא יספר לכם שבראיונות עבודה הטעות המובילה בכל הקשור לשפת גוף היא כשהמועמד איננו מביט בעיני המראיין. על מה זה מעיד? על המון דברים וכולם לא חיוביים: חוסר ביטחון, ביישנות, לפעמים אפילו על חוסר כנות וחוסר יושר.

 

  1. 2. זרועות פתוחות והזזת ידיים: בתרבויות חמות כמו אצלנו בישראל, באיטליה וגם בארה"ב, שימוש בידיים בכדי להדגיש מסרים תוך כדי שיחה זהו הרגל רווח וזה גם בסדר, כמובן. ניתן ואפילו רצוי להיעזר בידיים בכדי להדגיש את מה שאתם אומרים, העניין הוא שכמו בכל דבר אחר- חשוב לשמור על מידתיות ולא להגזים כי אז זה כבר עלול ליצור את הרושם שאתם לחוצים ועצבניים.

  1. 3. נגיעה באף: ברוב התרבויות, לרבות האמריקאית והישראלית- נגיעה באף היא סימן לא מודע לכך שהדובר משקר. לא משנה אם זה נכון או לא נכון, אז אם מגרד לכם באף בדיוק ברגע שבו המראיין שואל אתכם מדוע עזבתם את מקום העבודה האחרון, נסו להתאפק ורק אחר כך גרדו.

 

  1. 4. ישיבה: ישיבה מעבירה מסר מדויק של מה שאתם חושבים על כל הסיטואציה, האם אתם לחוצים ומכווצים? או לחילופין מרגישים נינוחים כמו בבית? תנוחות ישיבה מאוד לא מומלצות לראיונות עבודה כמו גם בישיבות או בפגישות עסקיות הן תנוחות א-פורמליות מידי המעידות באופן חד משמעי "לא באמת אכפת לי מכל מה שקורה פה".

 

  1. 5. ליטוף זקן: בין אם על הסנטר שלכם מתנוסס זקן היפסטרי לתפארת לבין אם הוא קיים רק בדמיון, תנועה המדמה ליטוף הזקן יוצרת את הרושם שאתם לא יודעים את התשובה לשאלה ומנסים להרוויח זמן.

 

  1. 6. שפשוף איטי של הידיים: בכל סרט מצויר, כשהנבל מתכנן משהו ערמומי הוא תמיד משפשף באיטיות כף יד אחת בשנייה. זו תנועה שיוצרת רושם של עורמה וחוסר יושר. השתדלו להימנע לחלוטין מהתנועה הזו, בטח ובטח בזמן המו"מ על חוזה העבודה 

 

  1. 7. יד מתחת לסנטר: הנחת היד מתחת לסנטר היא דרך בדוקה ליצור את הרושם שאתם לא מקבלים את הנאמר בשיחה ואפילו ביקורתיים כלפי הנאמר.

 

  1. 8. אצבע אנכית המונחת על הלחי: שלבו את הנקודה הקודמת עם השענת אצבע על הלחי וקבלו עסקת חבילה מלאה להפגנת ביקורת. מעבר לכך, התנועה הזו גם מעידה על כך שיש לכם מחשבות שליליות על מה שנאמר בשיחה.

 

  1. 9. שילוב ידיים יחד עם אגודלים זקורים מעלה: שילוב ידיים יוצר את הרושם של אדם סגור המנסה להגן על עצמו, אבל! שילוב ידיים יחד עם אגודלים המצביעים כלפי מעלה יוצר רושם שלילי אפילו יותר- רושם של תוקפנות וגם עליונות.

 

  1. 10. ידיים מונחות על בית החזה: בואו ונסיים דווקא בתנועה חיובית, כזו שכל מי שיצפה בה יקבל את הרושם שאתם כנים, ישרים ואומרים את האמת לאמיתה:

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי