דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מה זאת החיה הזאת מרכז הערכה? - מיכל משדי, רכזת גיוס

08/05/2014

אז התחלתם תהליך מיון בחברה נחשבת, עברתם את הריאיון הטלפוני הראשוני - והשלב הבא, אומרת לכם המראיינת, הוא מרכז הערכה. וכאן צצים הפחדים... יצא לי להכיר לא מעט מועמדים שבאותו רגע הסירו מועמדות כי חששו ממרכז ההערכה. ואני אומרת: השד לא כל כך נורא. להפך, מרכז ההערכה יכול להיות אפילו חוויה מלמדת ומתקנת!

אז איך להגיע למרכז ההערכה? כיצד אפשר להפוך את ה'סיוט' לחוויה?   

 

חיוך על הבוקר - ראשית חשוב לדעת שמסתכלים עליכם מהרגע שנכנסתם בדלת ואמרתם 'שלום' - אז כשאתם אומרים 'שלום' למזכירה או למראיינת שקיבלה את פניכם, קודם כל חייכו חיוך רחב והציגו את עצמכם.

 

לשבור את הקרח - לרוב למרכזי ההערכה מוזמנים מינימום חמישה-שישה מתמודדים, וכולם מגיעים ביחד, ולכן חשוב לנסות להגיע כמה דקות לפני שעת ההתחלה כדי לשבת ביחד ולשתות כוס מים או קפה (במיוחד אצלנו בבר...). סמול טוק על קפה עם המתמודדים האחרים יכול להפחית המון לחץ ולעזור אחר כך בתוך מרכז ההערכה עצמו.

 

להקשיב להקשיב להקשיב - הרבה פעמים שאלות שהמראיינות ישאלו את המתמודדים האחרים, הן ישאלו גם אתכם. חשוב להיות קשובים למה שמועמדים אחרים עונים, ובמיוחד כשהמראיינות מדברות. לא תאמינו כמה מידע ניתן לקבל שיעזור לכם בשלבים אחרים של מרכז ההערכה.

 

דברו קצר - ההצגה העצמית צריכה להיות קצרה וקולעת ולהכיל בעיקר שם, גיל ותיאור מקצועי של מי אתם ומה היכולות שלכם. אם החלפתם מקום עבודה כל שנה, תעשו סיכום כולל ללא פירוט מקומות העבודה. אם אתם 12 שנה באותו מקום – ציינו זאת, כי מקום העבודה מהווה מרכיב מרכזי בעיצוב התפקיד שלכם.

 

המשימה הגדולה - או: איך אתם בונים בניין מקשיות שתייה ומפעל למטוסים מניירות A-4. המשימה עצמה פחות חשובה, מה שחשוב הוא התפקוד שלכם בתוך המשימה: האם אתם יודעים לעבוד בצוות, האם אתם מנהיגים, האם תעזרו למועמד אחר אם יתקשה - כל פעולה שלכם במרכז ההערכה מעידה על האדם שעומד מול המראיינות. נסו להיות עצמכם בלי לפגוע באחרים, ולא להיות אלה שתוקעים קבוצה שלמה כשהקבוצה החליטה ללכת לכיוון אחר.

 

השאלות שאחרי - חשוב לענות תמיד בצורה חיובית, להגיד שניסיתם כמיטב יכולתכם ושאם תינתן לכם הזדמנות נוספת תעשו יותר טוב. תמיד לעמוד מאחורי הדברים שאמרתם או עשיתם במשימה, וגם אם הקבוצה החליטה בסופו של דבר ללכת לכיוון אחר - תמיד לציין שלא התעקשתם כי היה לכם חשוב שהקבוצה תתקדם הלאה במגבלות הזמן.


ואל תשכחו - כל דבר הופך להיות פחות מפחיד ברגע שמתנסים בו. מרכזי הערכה או ראיונות קבוצתיים אינם נוראים כמו שמדמיינים אותם – אז קחו אוויר, פנקו את עצמכם ערב קודם בשינה טובה – ושיהיה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי