דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

לקראת גיוס – איך מתכוננים לראיון עבודה? - מיכל משדי, רכזת גיוס

13/03/2014

אחרי שנים של עריכת ראיונות למועמדים גיליתי שאין אדם שלא חושש מראיונות עבודה. החזרה למעגל החיפושים מעלה אצל הרבה אנשים את מפלס החרדות, ומסתבר שיש לא מעט שמוותרים בכלל על כל התהליך – רק כדי להימנע מהריאיון המלחיץ. אז תכל'ס, בשביל זה (בין השאר) אני פה: לערוך ראיונות מקדימים, לצמצם את אי-הוודאות ולעזור בכל תהליך החיפוש והגיוס.

רגע לפני שאתם הולכים (שוב) לראיון עבודה, הנה כמה טיפים שיעזרו לעבור אותו בשלום:

 

איסוף מודיעין – לפני שאתם מגיעים לריאיון, נסו לדלות כמה שיותר פרטים על מקום העבודה, על טיב העבודה בענף ההיי-טק הספציפי וכו'. הרבה פעמים רכזת הגיוס שעובדת אתכם תדע למסור לכם פרטים על המשרה ולתת טיפים מועילים: האם החברה משפחתית? גדולה? כמה אנשים בצוות? האם היא בשלבי שינוי? האם יש לאן לצמוח בתפקיד? אלו שאלות שבהחלט אפשר למצוא להן מענה אצל רכזות הגיוס ולעתים גם בחיפוש פשוט באינטרנט.

 

חליפת החתונה – אם אתם מגיעים לריאיון עבודה למשרות הייטק עם שלושה עובדים, שיושבת במרתף הבית או בגראז' של ההורים, יהיה קצת מוגזם להגיע לבושים בחליפת החתונה שלכם. אז למרות הרצון להתלבש כמו מנכ"ל, חשוב יותר להתאים את הביגוד והנעליים לחברה שאליה אתם הולכים.

 

הצגה עצמית – בשיחה רגילה יזכרו רוב האנשים את תחילת השיחה או את סופה, ולכן חשוב שבהצגה העצמית הראשונה, כבר במשפטים הפותחים, הדקות הראשונות יסקרו במדויק את הרקע ואת היכולות שלכם - כדי שהמראיין ידע מראש עם מי יש לו עסק. הכרונולוגיה לא חשובה – מה שחשוב הוא מי אתם ובמה אתם טובים.

 

"לפני עשר שנים הייתי סטודנט ועבדתי כמלצר" - מרתק, אך אם אתם לא מתראיינים לתפקיד מנהל משמרת או רב-מלצרים, כנראה זה לא רלוונטי. לא אלו הכישורים הדרושים לאיש היי-טק. עדיף לפתוח ב"שמי אלון, אני מפתח בטכנולוגיית ___ כבר שלוש שנים, ובמהלכן עשיתי פרויקטים בתחום ה_____". זכרו – בריאיון, כמו בחיים עצמם, הקשב של המראיינים לא תמיד יחזיק מעמד לאורך זמן.

 

שפת גוף - כשמגיעים לריאיון ורואים לראשונה את האדם שיושב מולכם, שפת הגוף היא אחד הדברים הראשונים שאליו שמים לב. להישיר מבט, להיות קשוב, לשבת זקוף, להניח תיק או טלפון נייד בצד – הכול כדי ששפת הגוף תשדר שאתם 'בעניין'. אם במהלך הריאיון נדמה לכם שהמראיין מאבד ריכוז, הגברה קלה של הקול או התקרבות פיזית קלילה לכיוון המראיין יכולות בהחלט למשוך שוב את תשומת לבו.

 

והכי חשוב – משהו שאני תמיד אומרת למרואיינים – זה בסדר לחשוש וזה טבעי להתרגש. החוכמה היא לא להעלים לגמרי את הפחד, אלא להיערך אליו מראש. להתכונן לריאיון כמו לכל מבחן אחר, להיות מודעים לגורמים המשפיעים – ולזכור שהפנמה של הדברים תגדיל את סיכוייכם לעבור את הריאיון בהצלחה (ולפעמים אפילו בהנאה). 

 

זהו אתם כמעט מוכנים כל מה שנשאר זה לשלוח קורות חיים ואנחנו נדאג לכל השאר.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי