דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

להתנהל כמו סטארטאפ: כך תיצרו לעצמכם הזדמנויות עבודה אטרקטיביות

15/09/2020

מציאת עבודה דורשת יצירת תוכנית עסקית, בניית אסטרטגיה והשקעה במיתוג, ממש כמו בהקמה של סטרטאפ. במקרה הזה, הסטרטאפ הוא אתם, וכך תצליחו לעשות את האקזיט ולבחור את המשרה הטובה ביותר

השינויים שעוברים על שוק התעסוקה לא התחילו עם הופעת הקורונה בחיינו, אבל ללא ספק הואצו והודגשו בחודשים האחרונים. אם בעבר השיח עסק בחיפוש עבודה ובפעולות נקודתיות כמו איתור מודעות דרושים, שליחת קורות חיים והמתנה לתגובה, היום המטרה היא יצירת הזדמנויות ובחירה מתוכן, והדרך היא ניהול קריירה, תכנון מראש, הצבת יעדים ומיתוג אישי.


בענף ההייטק של היום, התחרות הולכת וגדלה ועל כל משרה חדשה שנפתחת מתחרים הרבה יותר מועמדים מבעבר. הפעולות הסטנדרטיות, שאותן כולם עושים, לא יוצרות עבורכם שום יתרון תחרותי, והדרך היחידה לייצר לעצמכם הזדמנויות עבודה אטרקטיביות היא לשנות את צורת החשיבה שלכם, לצאת מהקופסה ולהתנהל אחרת.


לבחור עבודה ולא לחפש אחת

המפתח ליצירת הזדמנויות עבודה מתאימות הוא ניהול קריירה – לקיחת אחריות בנוגע לעתיד המקצועי שלכם. לצורך כך, יש לעשות תחילה חשבון נפש תעסוקתי ולהבין האם המקום בו אתם נמצאים הוא אכן המקום בו אתם שואפים להיות, מה באמת מתאים לכם ומה המניעים שעומדים מאחורי הבחירות שאתם עושים.
חיפוש עבודה שאינו מבוסס על מענה לשאלות אלו מסתיים לרוב בבחירות לא מדויקות שאינן משרתות את היעדים שלכם, בעוד שהגדרת מטרות ובניית תוכנית עסקית להשגתן מייצרת מאגר של הזדמנויות רלוונטיות, מהן כל שנותר לכם הוא רק לבחור.

10 הצעדים המנצחים לניהול קריירה
כדי לנהל קריירה מוצלחת עליכם להתחיל להתנהל כמו סטרטאפ של אדם אחד. כמו בכל סטרטאפ, הדרך להצלחה דורשת השקעה לא קטנה, ומורכבת מ-10 הצעדים הבאים:

1. בניית תוכנית עסקית ב-3 שלבים:

  • תכנון אסטרטגיה – הגדרת מטרות מדויקות, סימון יעדים וביצוע חקר ומיפוי של השוק, החברות והמשרות הרלוונטיות עבורכם. מומלץ להגדיר מראש גם על מה אתם מוכנים להתפשר.
  • הגדרת נקודות ציון – בניית נקודות הציון הנדרשות לצורך השגת המטרות שלכם: הכשרה מקצועית מתאימה, סוגי משרות שיתאימו לתחילת הדרך, יעד לקידום ראשון ועוד.
  • יצירת רוטינות פעולה – הוצאת התוכנית העסקית לפועל על ידי יצירת רוטינות פעולה לפי הצעדים המפורטים בהמשך, תיעוד הצעדים שהצליחו ואלה שפחות ושיפור ההתנהלות באופן שוטף.


2. מיתוג אישי:
העולם מתנהל היום דרך הדיגיטל, ועליכם להיות נוכחים ברשת באופן שוטף - לשתף תכנים מקצועיים בהתאם לפרסונה המקצועית שאתם מעוניינים להציג ובצורה שתשקף את הכישורים, הניסיון והיכולות שלכם.
במבט ראשון זה אולי יישמע לכם מיותר להשקיע זמן ומאמץ לטובת שיווק באינטרנט אבל כזכור, אתם הסטרטאפ של עצמכם, וכל סטרטאפ זקוק לאסטרטגיה שיווקית – יצירה ותכנון של האופן בו אתם מוצגים ובאים לידי ביטוי במרחב הוירטואלי – או במילים אחרות: מיתוג אישי.
מיתוג אישי נכון יחבר בין הפרסונה המקצועית אותה אתם רוצים להשיג לבין מי שאתם מבחינה אישית, ויבליט את המעלות שלכם תוך כדי שמירה על אותנטיות. החיבורים המדויקים שייווצרו הודות למיתוג שלכם יוכלו להוות פתח להזדמנויות מעניינות.

3. נטוורקינג:
השקעה בנטוורקינג היא המשך ישיר של הסעיף הקודם, והעמקה של החיבורים שנוצרו מתוכו לכדי קשרים מקצועיים אישיים יותר. כמחצית מהמשרות מאוישות בעקבות המלצות או פניות אישיות שיכולות להתבסס על נטוורקינג אפקטיבי. חיבור אמיתי ואותנטי יניע אנשים לרצות לעזור לכם, יעזור לכם לקבל לידים מעניינים ואולי אפילו יקדם אתכם בתהליכי הגיוס (ראו סעיף 6).

4. יצירת פרופיל לינקדאין:
בענף ההייטק של היום, אם אתם לא בלינקדאין אתם לא באמת קיימים, לפחות לא מבחינת המגייסים שמשקיעים יותר ויותר מאמצי חיפוש דווקא שם. בשביל שההד האנטרים ימצאו אתכם ויאהבו את מה שהם רואים, חשוב לדאוג לפרופיל מקצועי ומתוחזק היטב, ולהכיר את כל הטיפים הקטנים שיעזרו לו להיות מדורג בראש רשימת החיפוש. מומלץ ביותר להיעזר במומחים בתחום.


5. כתיבת קורות חיים:

זה שיש לכם לינקדאין לא אומר שאתם יכולים לוותר על קורות החיים שלכם, וגם אותם צריך לדעת איך לכתוב כדי לתפוס את העיניים של המגייסים וכדי לקבל דירוג גבוה במערכות הסינון האוטומטיות, בהן משתמשות חברות רבות. טיפ לדוגמה: שילוב באז וורדס – מילות מפתח רלוונטיות לתיאור המשרה.

6. מיקוד:
פנייה לא ממוקדת למשרות לא מתאימות עלולה לגרום לכם להיתפס כלא מקצועיים. זכרו מה המטרות ששמתם לכם ומהן נקודות הציון, ופנו רק למשרות שמתאימות לתוכנית העסקית שלכם. עם זאת, הקפידו על חוק ה-70% ואל תהססו להגיש מועמדות למשרות שאתם עונים רק על 70% מהדרישות שלהן. הקסם האישי שלכם, הרושם המקצועי שתשאירו והנטוורקינג שבו השקעתם עד כה, עשויים לעזור לכם להתגבר על 30 האחוזים החסרים בשלבי הגיוס והראיונות.

7. חשיבה מחוץ לקופסה:
תהיו יוצאי דופן, קחו יוזמה ואל תתנהלו כמו כולם. שליחת קורות חיים לא תגרום לכם להתבלט מול שאר המועמדים, אבל תעוזה בהחלט כן. בדקו מי מהמכרים שלכם מקושר לחברה שפרסמה את המשרה, אתרו את המייל או את פרופיל הלינקדאין של המגייס ושלחו פניה אישית. במקרה הכי גרוע – עוד תצליחו.

8. עזרה מבחוץ:
כמו שאתם מקפידים על הכשרה מקצועית שוטפת ופועלים כדי להשתפר ולשכלל יכולות וכישורים, גם בתחום ניהול הקריירה חשוב לשפר ביצועים. אל תהססו להיעזר ביועצי קריירה ולקבל עצות לשדרוג קורות החיים, בניית פרופיל לינקדאין מוצלח, הכנה לראיונות עבודה, פנייה אפקטיבית למגייסים ועוד. ככל שתשפרו ביצועים, כך תוכלו לתכנן ולנהל את הקריירה שלכם בצורה מדויקת ויעילה יותר.

9. מעורבות בקהילה המקצועית:
חשוב מאוד שתהיו מוכרים בקהילות המקצועיות הרלוונטיות לכם, בין אם על ידי פניות אישיות לצורך התייעצות, נוכחות פעילה ברשתות או השתתפות בכנסים, זומינרים, מיטאפים וכדומה. הרושם שתיצרו עשוי להוביל ליצירת קשרים מקצועיים משמעותיים.

10. בחירה מתוך אפשרויות ולא בלית ברירה:
הצעדים הנדרשים לניהול קריירה דורשים לא מעט השקעה, אך באמצעותם תוכלו לייצר לעצמכם מאגר של אפשרויות שעונות על הדרישות והמטרות שהגדרתם. במצב זה, כשההתנהלות שלכם מייצרת עבורכם הזדמנויות באופן שוטף, תוכלו לבחור את מקום העבודה הנכון והמדויק ביותר עבורכם, ולעולם לא תצטרכו לבחור מתוך חוסר ברירה.

 

- קחו את הקריירה שלכם צעד קדימה - משרות דרושים בהייטק>>
- בואו להיות המוח מאחורי פיתוח התוכנות של המחר -דרושים פיתוח תוכנה>>
- רוצים לדעת כמה אתם שווים? טבלאות שכר בהייטק 2021>>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי