דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

לא רק טכנולוגיה: אילו כישורים דרושים בהיי-טק?

17/07/2014

מאז ומעולם משך אליו עולם ההיי-טק המוני אנשים. והאמת? זה לא מפתיע. בחירת הקריירה היא בחירה משמעותית במיוחד, ובעידן של היום קריירה מעניינת, מאתגרת ורווחית יכולה להיות ההבדל בין הגשמת חלומות לתחושת החמצה ובין רווחה כלכלית למאבק תמידי באוברדרפט. 

עיון במשרות ומודעות דרושים בהיי-טק מגלה לנו עולם של הזדמנויות: משרות מגוונות, כותרות שונות ומפתות וקשת רחבה של כיוונים מקצועיים. ללא ספק, קל מאוד להתבלבל מהשפע המוצע. והשפע רק הולך וגדל: עם השנים נוספו לשוק העבודה עוד התמחויות ומקצועות היי-טק, ובהתאמה גם התפתחו תחומי לימוד חדשים. ועם העלייה בביקוש יש גם עלייה מואצת בהיצע של מומחים ושל בעלי ידע בכל תחום – ולא פעם התחרות היא עזה במיוחד.

 

מה מחפשים בתחום ההיי-טק כיום?

את עולם ההיי-טק ניתן לחלק לשני תחומים עיקריים – בכל אחד מהם מגוון הולך וגדל של תתי-התמחויות:

 

פיתוח תוכנה – תחום פיתוח התוכנה זוכה לנוכחות גדולה במודעות דרושים בהיי-טק, שכן התוכנה עומדת בבסיס כל שאר הפעולות הטכנולוגיות. העיקרון המנחה את עולם הפיתוח הוא היכולת להבין ולזהות את הדרישות והצרכים של מזמין התוכנה – ולדעת לתרגם אותם לקוד פעיל ויציב.

בין מקצועות פיתוח התוכנה ניתן למצוא תכנות בשפות שונות כולל .Net, JAVA, C ו-C++, פיתוח קוד לטכנולוגיה סלולרית, פיתוח ב-BI ועוד. ידע ומומחיות באחת משפות אלו יספיקו כדי להתחיל קריירה בתחום.

 

פיתוח חומרה – תחום זה תחרותי ומאתגר במיוחד, והוא דורש מכם בעיקר יצירתיות והבנה מעמיקה של מקצועות החומרה - החל מאפיון מערכות חומרה, דרך תכנון ועיצוב וכלה ביצירת מוצר מוגמר בהתאם לתכנית. עולם החומרה משלים את תחום פיתוח התוכנה בדרך ליצירת מוצר מוגמר, והכישורים הנדרשים בו יבואו לידי ביטוי בתחומים דוגמת פיתוח אלגוריתמים, תהליכי וריפיקציה, ולידציה ועוד.

 

לעבור את תקרת הזכוכית

בעידן התחרותי שבו אנו חיים, הגבולות נפרצו. כדי לשחרר מוצר איכותי לא די במתכנתים ובאנשי חומרה. כיום יותר מתמיד כל חברת היי-טק צריכה מערך הון אנושי רב-תחומי - ולכן כשאיש מקצוע מחזיק במספר יכולות שונות, הוא נהנה מיתרון בולט ובעל ערך.

זו הסיבה שמי שמחפש קריירה בהיי-טק, בשכל יעשה אם ירכוש מיומנויות נוספות מעבר לכתיבת קוד או פיתוח חומרה. מיומנויות משלימות ורב-תחומיות יכולות להוביל אותו אל מעבר לתקרת הזכוכית החוסמת אנשים טכנולוגיים נטולי כישורים אחרים.

ובמילים אחרות: כך יכולים אנשים מוכשרים להשתלב בתפקידים רוחביים בתעשיית ההיי-טק ולבנות לעצמם קריירה מעניינת ורווחית גם בתחומים שאינם רק טכנולוגיים. פשוט צריך להעשיר את הידע – ולהעז.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי