דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

כמו כפפה ליד - מתאימים את קורות החיים למשרה

26/01/2015

מחפשים עבודה בהיי-טק כבר הרבה זמן? שולחים בלי סוף קורות חיים אבל כמעט לא מקבלים מענה? יורים לכל הכיוונים? עצרו רגע. ידוע שחיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה, רק שאף אחד לא רוצה לעבוד בזה יותר מדי זמן. איך אפשר לקצר את התהליך? פשוט מאוד: מתאימים את קורות החיים לכל משרה ומשרה.

המעסיקים הפוטנציאליים מעוניינים בתהליך גיוס קצר ככל האפשר, ולכן הם מחפשים בקורות החיים המגיעים אליהם את הנתונים המעידים על התאמה מרבית לדרישות שהציבו. ואם נתונים אלו אינם מופיעים, או לוקח יותר מדי זמן למצוא אותם - הם יעברו למועמד הבא.

 

נכון שהתאמה של קורות החיים בכל פעם מחדש דורשת מאמץ, וללא ספק קל יותר להכין פורמט אחיד – אך המאמץ הזה, בסופו של יום, משתלם. אז איך עושים את זה?

 

כתבו תמצית ניסיון

פתחו את קורות החיים בכמה שורות עליכם - הניסיון הרלוונטי למשרה, ההשכלה, הישגים חשובים ומשפט המביע מוטיבציה. השורות הקצרות האלו צריכות ליצור עניין אצל המעסיק ולגרום לו להמשיך  להתעמק בקו"ח. זכרו שמעסיק מקדיש שניות ספורות בלבד לכל קו"ח המגיעים אליו.

 

הדגישו שאתם עומדים בדרישות המשרה

מעסיקים שונאים לעבור על קו"ח של מועמדים לא מתאימים. בדקו שאתם עומדים בדרישות והציגו זאת בצורה ברורה - שחור על גבי קו"ח. כך המעסיק ידע שאתם מתאימים בדיוק למה שהוא מחפש. תוכלו להוסיף זאת גם בפסקת תמצית הניסיון.

 

התאימו את הניסיון למשרה

מחפשים עבודה ניהולית? הדגישו את הניסיון הניהולי שלכם. המשרה המדוברת היא טכנית? הדגישו את שפות התכנות שאתם מכירים או קורסים מקצועיים שעברתם. יש בתפקיד מאפייני שיווק? התמקדו ביכולות השיווקיות שלכם. אל תקלו ראש בנושא הזה – חשבו היטב על דרישות התפקיד וכיצד אתם עומדים בכל אחת ואחת מהן, כדי שהמעסיק יבחר בכם ויעביר אתכם לשלב הריאיון.

 

שנו את הסדר

החליפו את סדר הפסקאות בהתאם לצורך. אם יש לכם המון ניסיון, התחילו בפסקה על הניסיון התעסוקתי שלכם. מדובר במשרה הדורשת רמת אנגלית גבוהה או שפות זרות אחרות? הדגישו את זה כבר בהתחלה. אם אתם חסרי ניסיון, העלו על נס את הצלחתכם בלימודים. קבעו אתם את ההיררכיה של המידע המוצג ושימו את הפוקוס על מה שחשוב למעסיק.

 

ולסיום – ודאו הגעה

מומלץ להרים טלפון לאנשי הקשר בחברה ולוודא שקיבלו את קורות החיים ששלחתם. לעתים קרובות קורות החיים נעלמים בדרך או נבלעים בין אחרים, ומעקב שלכם מול מחלקת משאבי אנוש יכול להציג אתכם כמועמדים רציניים ובעלי מוטיבציה. עם זאת – היזהרו לא להציק ולהגזים בנושא.

בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי