דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

יוצאים לדרך - מדריך קצר לעובד המתחיל

11/01/2016

אחד השלבים הכי קשים, מורכבים ומתישים בקריירה של העובד הממוצע הוא שלב ההתחלה. כל התחלה, בכל מקום עבודה. חוסר הוודאות, המבטים הננעצים, תחושת הזרות, ההסתגלות, התחושה שלעולם לא תרגישו כאן בבית. כניסה הדרגתית וקשובה למקום עבודה חדש יכולה לעזור מאוד בתהליך ההתאקלמות, והיא דורשת המון סבלנות, התגברות על פחדים ונקיטת יוזמה.

מה יכול להפוך את ההסתגלות למהירה ונוחה יותר? קבלו מדריך קצר עבור העובד החדש:

• זכרו את אשר קרה לכם במקום העבודה האחרון - מקום עבודה חדש הוא הזדמנות מצוינת לשפר עמדות ולייצר מציאות טובה יותר עבורכם ועבור הסובבים אתכם. למידה מהטעויות ומההתנהלות השגויה (אם הייתה) במקומות העבודה הקודמים שלכם יכולה למנוע היווצרות צרות דומות במקום החדש - ולהפוך את היום-יום לנעים והרמוני יותר.

• ידע הוא כוח, רכילות היא נכס - איסוף כל בדל מידע רלוונטי על מקום העבודה החדש, על אנשיו ומנהליו ועל אופי ההתנהלות בו מגדיל את הסיכויים שלכם להשתלבות מהירה ונינוחה. לא פעם הזר המאיים, היושב בשולחן ממול, הופך לשותף אופטימלי לארוחת צהריים – אם רק לומדים עליו קצת לפני שמתיישבים מולו. הפעילו את כל החוקרים הפרטיים העומדים לרשותם - חברים שעבדו שם, עיתונות, דפי פייסבוק וציוצי טוויטר – כדי להכיר את האויב, כלומר את השותף החדש לחיים. טוב מידע טוב מחוסר ידיעה.

• אל תמשכו אש - משיכת תשומת לב מיותרת, הבאה לידי ביטוי בעשיית הרבה 'רעש' סביב קליטתכם בחברה, עלולה למשוך אליכם אש. זכרו שאתם מגיעים לארגון שכבר פיתח לעצמו את סגנונו, את האווירה שלו ואת שיטות העבודה המועדפות עליו, והוא אינו מחפש גורם שישנה דברים. התנהגו כמו אורחים - היטמעו בקהל, היו מנומסים, אל תהיו דומיננטיים מדי. לפחות לא בהתחלה...

• קחו נשימה וארגנו את כל הדורש ארגון – אף על פי שלוגיסטיקה ובירוקרטיה דורשות זמן ונתפסות כאוסף מטלות שוליות ולא כעיקר העבודה, אל תדלגו על השלב הזה והקדישו לו את הזמן הנדרש. דחיית טיפול בדברים הקטנים תהפוך את היום-יום שלכם למסורבל מאוד. הקדישו יומיים-שלושה לארגון עמדת העבודה באופן שהיא תהיה לכם נוחה, דאגו לכרטיס עובד, לכרטיסי ביקור, לכרטיס מזון, לכרטיס חנייה ולכל כרטיס רלוונטי אחר. כאשר כל מה שנחוץ לכם יהיה בהישג יד, תצטרכו להשקיע פחות אנרגיה בביצוע פעולות שגרתיות – ובסופו של יום יהיה לכם קל יותר לבצע את העבודה השוטפת שלכם.

• היו צדיקים יותר מהאפיפיור וחרוצים יותר מהנמלה - על חשיבות הרושם ראשוני כבר נכתב רבות, ואין מה להזכיר כאן כי אין הזדמנות שנייה לתקן רושם ראשוני. מעבר לכך, כניסה למקום עבודה חדש דורשת מכם היערכות מיוחדת, ממש כשם שמקום העבודה צריך להיערך לקראת שילובכם בחברה. מכיוון שמדובר בשלב הגוזל משאבים מצד כולם, היו לארג'ים: השקיעו יותר שעות, הגיעו מוקדם יותר, שאלו את כל השאלות הנחוצות. אל תעמידו פנים ואל תגלמו תפקיד הזר לאופי שלכם לחלוטין, אבל השתדלו להקדיש לחבלי הלידה את הזמן ואת אורך הנשימה הראויים להם.

• התייחסו לעבודה החדשה כאל הרפתקה חדשה - אל תהיו חשדנים ומתוחים. יצאתם למסע, אתם כמובן רוצים להצליח בו, אבל חשוב גם שתיהנו ממנו ותפיקו ממנו את המיטב. כשאתם לומדים ליהנות מהעבודה שלכם, אתם גם מפיקים ממנה יותר – והעבודה מפיקה מכם יותר. בהצלחה!

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי