דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

זה לא הגיל, זה התרגיל - למצוא עבודה בגיל 40

19/01/2015

לא פשוט למצוא עבודה בהייטק, לא פשוט למצוא עבודה במקצועות מבוקשים ונחשקים - ומגיל מסוים, מסתבר, המשימה הופכת להיות קשה במיוחד. למרות ניסיונם הרב ויכולותיהם הגבוהות, לא מעט בני 40 ומעלה מתקשים למצוא עבודה ולהשתלב בחזרה בשוק העבודה.
אם אתם בני 40 ואתם מחפשים משרות הייטק או עבודה בתחומים אחרים, הכתבה הזאת במיוחד עבורכם.

מדוע בני 40 מתקשים למצוא עבודה? 

בני 40 ומעלה הם מנוסים מאוד, בעלי ידע בתחומים שונים - ולא פעם גם בעלי יכולות רבות. באופן טבעי הדרישות שלהם גבוהות יותר מאלו של צעירים בתחילת הדרך, והשכר הגבוה שהם דורשים עלול להרתיע את המעסיק. בהיבט הזה הוותק אינו בהכרח יתרון, ומעסיקים נוטים לבחור דווקא עובדים ללא ניסיון - כאלו שאפשר לשלם להם פחות.  

 

נקודה נוספת היא פירמידת הניהול. בגילאים המבוגרים אחוז המנהלים והבכירים הוא גבוה, אך מספר המשרות הניהוליות אינו גדול. עובדה זו מקשה על מבוגרים בעלי ניסיון ניהולי למצוא את המשרה המתאימה להם.

 

גורם משמעותי נוסף הוא אופי המשרה. בעשור האחרון יש עלייה בהיקף המשרות ה'צעירות ברוחן', כגון משרות היי-טק או משרות בתחום הדיגיטל. משרות אלו נתפסות (לא תמיד בצדק) כמתאימות לצעירים, לרווקים ולהרפתקנים.

 

ללא ספק מדובר בבעיה של ממש: תוחלת החיים עולה אך כושר העבודה אינו נפגע. עובדים בגילאים בוגרים מסוגלים להמשיך לעבוד ומעוניינים להיות חלק משוק העבודה - אך לא תמיד זה מתאפשר ולא תמיד יש רצון ושיתוף פעולה מצד המעסיקים.

 

ובכל זאת, איך אפשר למצוא עבודה גם בגיל 40?

 

כדי למצוא משרות היי-טק או משרות אחרות חפשו בדפי הפייסבוק ובקבוצות ייעודיות המתמקדות בתחום. התמקדו במשרות הדורשות ניסיון, ותק ובגרות כגון מנהלי פרויקטים, מהנדסים בכירים, מנהלי שיווק, מנהלי פיתוח עסקי ועוד. כדאי לחפש משרות הדורשות את הניסיון התעסוקתי שלכם ולא לחפש פירמות צעירות או תפקידים חדשים בשוק.

 

חשוב במיוחד להבליט את כישוריכם ואת יכולותיכם. כבני 40 פלוס, ובניגוד לצעירים בתחילת דרכם, יש לכם הרבה יותר מה להציע: ניסיון חיים, יציבות, יכולת קבלת החלטות, בגרות, מחויבות, אחריות - וגם היכרות רבה עם שוק העבודה.

 

לצד הידע שצברתם לאורך השנים חשוב להמשיך ללמוד, להתפתח ולרכוש ידע נוסף. הירשמו לקורסים בנושאים שונים, גם בתחומים שאתם 'שוחים' בהם - תופתעו לגלות כמה דברים חדשים אתם לומדים. רכשו ידע חדש היום, כדי שיוכל לעזור לכם בהמשך.

 

והכי חשוב - היו אופטימיים, גלו סבלנות והאמינו בעצמכם וביכולות שלכם. לעתים לוקח זמן רב למצוא את המשרה המתאימה, ללא ספק זה לא קל – אבל זה בהחלט אפשרי ושווה את הסבלנות וההתמדה.
בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי