דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

זה לא הגיל, זה התרגיל: 9 יזמי טכנולוגיה שעשו את זה בגדול לפני גיל 40

29/01/2019

כולנו מכירים את מארק צוקרברג, את ג'ף בזוס ואת ביל גייט, נכון? אנשים שנכנסו להיסטוריה בזכות רעיונות יצירתיים ששינו את העולם, אבל העניין הוא שהם ממש לא היחידים, משום שבעולם מסתובבים לא מעט מיליונרים (שלא לומר מיליארדרים) שכבר מזמן לא צריכים לחפש עבודה בהייטק ושעשו את הונם בזכות רעיון אחד גדול וכל זאת עוד לפני שמלאו להם 40.

אז אם אתם מאלה שזה בוער בהם... שלא מפסיקים לחפש את ה- רעיון בה' הידיעה, שיגרום למשקיעים לעמוד אצלם בתור ומאלה שגם רוצים- ליזום, להמציא, לפרץ בגדול, לעשות את זה ו...להיכנס לרשימת החכמים והנכונים- המשיכו לקרוא. בנינו רשימה של 9 יזמים צעירים ששוויים הכולל הוא יותר מ 40 מיליארד דולר ושעשו את זה Big Time! ידיהם. גם לכם זה יכול לקרות...


נתן בלצ'רזיק, ברייאן צ'סקי וג'ואי גביה.
מעטים מכם בטח מזהים את השלישיה הזו ונכון שאתם יכולים לגגל אותם ולגלות מי הם, אבל נחסוך לכם. מדובר בשלושת היזמים של Airbnb. כיום כשהם כבר בני 30 פלוס הונם מגיע לכ 3.8 מיליארד דולר כל אחד, אבל הם התחילו את הקריירה שלהם כשהיו הרבה יותר צעירים ובתקופת הלימודים בקולג' כשהקימו אתר בשם airbedandbreakfast. כמו בכל הסיפורים הטובים, הרעיון צץ להם מתוך תסכול- לא היה להם כסף, הם גרו בדירות שכורות ומחירי השכירות הרקיעו שחקים. הרבה מעבר ליכולת של סטודנטים. בראיין וג'ואי הם מעצבים שביקשו מנתן להצטרף אליהם כתוכניתן כדי שיעזור להם להקים סטארטאפ בתחום שכירת דירות. כיום החברה פועלת ביותר מ- 65,000 ערים והשתמשו בשירותיה עד היום למעלה מ 160 מיליוני אנשים מרחבי העולם.


גארט קאמפ.
קאמפ הוא קנדי בן 40 ולמרות גילו יש לו כבר היסטוריה של יזמות. עוד כשהיה סטודנט בשנת 2002 הוא הקים את אתר התוכן StumbleUpon ו- 7 שנים לאחר מכן כבר היה ממקימי חברת Uber. למעשה, הרעיון של Uber הוא לחלוטין שלו ואת זה לא רק הוא אומר, אלא גם השותפים שלו... הרעיון נולד לאחר ששכר יחד עם חברים נהג פרטי עבור אירוע כלשהו בעלות של 800$. המסקנה שלו היתה שלא רק שזה יקר באופן מוגזם, אלא גם שאפשר לחסוך בעלויות, אם רק חולקים את ההוצאה עם אנשים נוספים. בהמשך לזה, החברה הושקה בסן פרנסיסקו ב 2010 תחת המוטו: "הנהג הפרטי של כולם" ורק שנתיים מאוחר יותר השימוש באפליקציה נפתח גם לנהגי מוניות. כיום הונו של קאמפ מוערך ב 6.3 מיליארד דולר.


בלייק רוס.
רוס הוא מפתח אמריקאי יליד 1985. את הונו המוערך בכ 150 מיליון דולר הוא עשה מהבראוזר החדש שפיתח יחד עם שותף כשמלאו לו 19 שנים ושאתם כנראה מכירים בשם: מוזילה פיירפוקס. תוך פחות משנה הבראוזר החדש השיג למעלה מ 100 מיליון הורדות ומאז ועד היום רוס כבר לא צריך לחטט במודעות דרושים להייטק.


אנדרו מייסון.
מייסון בן ה 39 גדל במשפחה אמריקאית יהודית והוא היה (כן, בלשון עבר...) היזם והמנכ"ל של חברת גרופון. הונו מוערך בכמה מאות מיליוני דולר, למרות שאת הקריירה שלו הוא החל כתוכניתן פשוט. לאחר תקופה קצרה הוא החליט לפרוש ממקום העבודה שלו, אבל למזלו הבוס שלו החליט להצטרף למיזם ולהשקיע בעסק מיליון דולר. הרעיון שהיה בתחילה מבולבל מידי התפתח לפלטפורמת WEB שמציעה מבצעים מוזלים. אבל, לא כל יזם יצירתי הוא גם מנהל טוב, ולראיה- ב 2012 מייסון זכה בכבוד המפוקפק ונבחר למנכ"ל הגרוע של השנה. זמן לא רב לאחר מכן, נסתיימה עבודתו בגרופון ומאז ועד היום הוא ממשיך לנסות את מזלו בכל מיני יזמויות (אגב, ב 2018 אפליקציית תיירות שפיתח נמכרה לחברת Bose וכנראה שעוד נשמע עליו בהמשך...).


יאן קום.
קום הוא היזם המשותף והמנכ"ל של חברת WhatsUp שבטוח שאין צורך להסביר לכם מי מה ומו. קום הוא אוקראיני שהיגר לקליפורניה כשהיה בן 16 יחד עם אמו. כמו בכל סיפור סינדרלה טוב, הם חיו בעוני במשך שנים ובתקופת התיכון הוא למד תכנות באופן עצמאי. בשלב מסוים הוא החל לעבוד ביאהו, לאחר מכן עזב ושהה קצת בדרום אמריקה ואז הגיש מועמדות לעבודה בפייסבוק, אבל נשלל. יחד עם חבר הוא פיתח אפליקציה WhatsUp שמטרתה היתה שירות לשיתוף עדכוני סטטוס בין חברים. ב 2014 האפליקציה תפסה את תשומת הלב של מארק צוקרברג ובהמשך היא גם נמכרה לפייסבוק. היום כשיאן קום בן 42 הונו שווה כ 9.7 מיליארד דולר.


בובי מרפי ואוון שפיגל.
בובי ואוון שווים יותר מ- 5 מיליארד דולר כל אחד ואת החברה שלהם Snap (Snapchat) הם הקימו בתקופת לימודיהם באוניברסיטת סטאנפורד. לאחר הלימודים מרפי עבד כמפתח בחברת Revel כשהוא מקפיד להעביר מחצית משכרו למיזם בכדי לכסות את הוצאות האחסון של Snapchat.
מרפי ושפיגל הם הצעירים ביותר בחבורה- עדיין לא מלאו להם 30... ליתר דיוק, הם בני 26 ו 27 מה שמכניס אותם ישירות למקום מכובד ברשימת היזמים הטכנולוגים העשירים והצעירים ביותר בעולם.

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי