דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

"השתגעת?" – לבחור בהיי-טק כקריירה שנייה

20/08/2014

כשסיימה מאיה את לימודיה היא השתלבה בעולם הגיוס ומשאבי האנוש. היא מילאה שורת תפקידים במספר חברות השמה, אך תמיד חלמה לעבוד כרכזת גיוס בחברת היי-טק, ולכן נכנסה מדי פעם לאתרי דרושים ובחנה את הפרסומים. באחד מסופי השבוע תפסה אחת המודעות את עיניה: 'דרושה רכזת גיוס לעבודה בהיי-טק'. מאיה החליטה לנסות את מזלה – ולאחר חמישה שבועות, שלושה ראיונות ומבחן אחד היא הצטרפה לצוות הגיוס באחת מחברות ההיי-טק המובילות בישראל.

שלוש שנים בתפקיד והיכרות עם כל חטיבות החברה הולידו אצל מאיה חלום חדש: להיות אשת היי-טק מן המניין. לעבור מהצד המגייס לצד הטכנולוגי. לבדוק קוד, לפצח אתגרים ולהיות חלק מהשקת מוצר חדש ללקוח. דווקא הפעם היא מצאה את עצמה מול משוכה לא קטנה: הסביבה הקרובה שלה. "מה הקשר בין רכזת גיוס לבדיקות תוכנה?", "בגילך להתחיל ללמוד מההתחלה?", "למה את צריכה את זה?", "שווה לוותר על תפקיד טוב בחברה מובילה בשביל קריירה חדשה, לחוצה ותובענית?", "אולי כדאי שתשקיעי בזוגיות במקום בקריירה" היו רק חלק מהמנטרות שחזרו על עצמן.

 

מאיה, כיום ראש צוות בדיקות ונשואה באושר, לא נכנעה ללחצים - ויצרה לעצמה מציאות חדשה. היא גם לא היחידה שבחרה בנתיב הזה. אך האם זה נכון? האם הסבה מקצועית כזו אפשרית, ואם כן – כיצד לעשות זאת בלי להיכנס לסיכונים מיותרים?

ניתן למצוא כיום שלושה חששות עיקריים העולים בקרב 'מועמדים' להסבה מקצועית:

 

 

"שאני?"
החשש הראשון הוא הפחד מכישלון. "אני עובד במקצוע שונה לחלוטין - כלכלן / איש מכירות / תקציבאי - איזה סיכוי יש לי להצליח לעשות הסבה לתפקיד טכנולוגי ולמצוא עבודה בהיי-טק?"
החשש בהחלט מובן - אך לא מוצדק. העובדה שבתחילת דרכנו המקצועית בחרנו כיוון מסוים לא מבטלת את היכולת שלנו לעשות גם דברים אחרים. יכול להיות שהיו שיקולים שהתאימו לנו בעבר אבל הם לא בהכרח נכונים עבורנו היום - שיקולים שנבעו מהמלצות של חברים ומשפחה, מחוסר ידע מקיף, מנוחות, מזמינות ועוד. נכון, לא כל אחד מתאים לעבוד בתפקידים טכנולוגיים בשוק ההיי-טק, אך הניסיון מלמד שרבים שהעזו - הצליחו. ואם לא ננסה, איך נדע?

 

 

"בגילי?"
סוד גלוי בתעשיית ההיי-טק הוא שרבים חוששים מהעתיד, מהשוק המשתנה ומהשינויים הטכנולוגיים הרבים שמשפיעים באופן ישיר על צורכי כוח האדם. כמו כן, יש החוששים שבשלב מסוים ייאלצו לפנות את מקומם לכישרונות צעירים. זו הסיבה העיקרית לכך שרבים מוותרים על החלום ומעדיפים להישאר בתחום המקצועי הנוכחי שלהם, או במילים אחרות: "בגילי כבר אין טעם להשקיע בעבודה חדשה, מאתגרת ורווחית ככל שתהיה".
אך החשש הזה נובע בעיקר מחוסר ידע. נכון, יש חברות אשר מעדיפות לרענן את השורות אחת לכמה שנים, אך יש גם ארגונים רבים עם מדיניות הפוכה - הגורסת שלוותק, לניסיון ולידע הנצבר יש יתרונות רבים וש'שועלי היי-טק ותיקים' הם נכס אסטרטגי לארגון.
כל שלב בחיים מביא אתו יתרונות רבים, צריך להכיר בהם ולשמוח בהם.

   

"השתגעתי?"
"אם כולם אומרים לי שהשתגעתי, כנראה זה נכון". בעידן שבו העיתונים מלאים בסיפורים על אנשי היי-טק שנאלצו לפרוש בגלל תנודות בשוק, או שפרשו מבחירה לטובת קריירה רגועה יותר כמחנכים או כמרצים, קשה לאנשים להודות שהם בוחרים דווקא בנתיב הנגדי - בקריירה משתנה ומלחיצה, בשעות עבודה רבות ובהפעלה בלתי פוסקת של המוח.
אבל אם נשים בצד את הלחץ החברתי, צריך לזכור: כל אחד ואופיו שלו, כל אחד מוצא אתגר וסיפוק ממקור אחר, ובהחלט יש רבים הזקוקים למתח, לריבוי המשימות ולאדרנלין.


אז מה, יוצאים לדרך?
התופעה של הסבה מקצועית לתוך עולם ההיי-טק היא עובדה קיימת. יש חששות, יש אתגרים, נדרשת השקעה מרובה - אך המציאות מלמדת שמי שמקבל את ההחלטה, דבק בה ולא מוותר, יכול להשתלב בתעשייה ולהיות מסופק מבחירתו.

כמובן, חשוב לצאת לדרך בעיניים פקוחות ולברר לעומק את כל הפרטים: האם אני באמת מתחבר לעולם הטכנולוגי? האם אני מוכן נפשית לקריירה חדשה שעשויה לדרוש ממני השקעה של שעות עבודה מרובות? האם יש לי אפשרות ויכולת ללמוד מקצוע חדש בשלב הנוכחי שלי בחיים? מהו התחום שקרוב ללבי? מומלץ גם להתייעץ עם חברים, עמיתים ואנשי מקצוע – התובנות שלהם יכולות לא פעם להאיר עיניים ולהשפיע על ההחלטה.

 

החלטתם? היו שלמים עם ההחלטה, היערכו לשינוי בחוכמה – ושיהיה בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי