דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

המפתח הממוצע: מתחיל בילדות, לומד לבד ומעדיף לפתח ב Python

26/11/2018

סקר המפתחים החדש של חברת HackerRank, אשר השתתפו בו כ 39,000 מפתחים גילה לא מעט  עובדות פיקנטיות על מפתחי תוכנה. יצאנו לדוג את התוצאות הכי מעניינות וזה מה שעלה בחכה שלנו

 

25% מהמפתחים לומדים לכתוב קוד שנים לפני שהם לומדים נהיגה

1 מתוך 4 מהמפתחים כותבים את שורות הקוד הראשונות שלהם כשהם עדיין ילדים/נערים (עוד לפני שמלאו להם 15). במילים אחרות- עוד לפני שהחלו ללמוד נהיגה. 5% מהמפתחים התחילו אפילו קודם- כשהיו בני 5-10 שנים. 

 

74% מהמפתחים לומדים באופן עצמאי

רוב המפתחים לומדים לבד כלים חדשים, גם אחרי שכבר יש להם תואר אקדמי בהנדסת תוכנה/מדעי המחשב. מפתח ממוצע יודע לכתוב קוד ב-4 שפות שונות, אבל סקרן מספיק בכדי לרצות ללמוד לפחות 4 נוספות. הדרכים המובילות ללמידה עצמאית הן דרך: התייעצות עם מקבילים באתר stackoverflow, סרטוני יו-טיוב וספרים מקצועיים.

 

מפתחים מתאימים עצמם לשוק העבודה

למרות המגוון הרחב של שפות פיתוח והביקוש הקבוע והגבוה למפתחים, אין פער גדול בין השפות המבוקשות ביותר על ידי המעסיקים לבין השפות שהמפתחים לומדים. אין דרך אחרת להסביר זאת מאשר שמפתחים מזהים טרנדים ולומדים את השפות שיש להן את מירב הביקוש. בראש הרשימה הזו צועדות 5 השפות הבאות: JavaScript, Java, Python, C++, C. C# יורדת לפי הסקר מטה למקום ה-6. הביקוש גם תלוי ענף, למשל, בענף הפיננסים קיים כבר שנים ביקוש גבוה ל- Java, בחברות שמפתחות מוצרים משולבי חומרה יש ביקוש ל C ובמשרדי ממשלה ל C#.

 

Javascript היא השפה המבוקשת ביותר בשוק

כנראה שהורסטיליות הגבוהה שלה, שמאפשרת פיתוח גם ב frontend, backend ב- mobile ובתוספי browser הופכת את Javascript למלכה הבלתי מעורערת של האינטרנט. מה שמוביל גם לביקוש גבוה בשוק העבודה לתוכניתני: AngularJS, Node.js, React. כך, עולה גם מהסקר וגם מבחינה מעמיקה של מודעות דרושים הייטק.

 

React - פערים בין הביקוש לבין ההיצע

היחס בין כמות המשרות לבין כמות המפתחים קרוב למדי בכל הקשור לפיתוח ב- Javascript ולמרות זאת, קיים פער בין השניים, במיוחד בין הביקוש למפתחי React לבין ההיצע בפועל. 

 

והשפה האהובה ביותר בקרב מפתחים היא... Python

מדובר בשפה פשוטה ושקל לקרוא אותה ועל כן, ללא הבדלי גיל, זוהי השפה שמפתחים הכי אוהבים לפתח בה או ללמוד בקרוב. 

 

המיומנות הכי חשובה למעסיקים היא היכולת לפתור בעיות 

מעסיקים תמיד יעדיפו לגייס מפתחים מנוסים וטובים שגם יודעים לתקן באגים, לבצע Design ולשפר ביצועים. אבל, בראיונות עבודה, מעסיקים תמיד יבדקו עוד יכולת חשובה אחת: היכולת לפתור בעיות. העובדה הזו נכונה בכל סוגי החברות מסטראטאפים קטנים ועד לארגונים גדולים- כ 94% מהמעסיקים סימנו מיומנות זו כראשונה במעלה.

 

1:0 בדרבי בין ניסיון והשכלה

הפתעה, הפתעה! למרות ההנחה הרווחת שבהייטק מעסיקים מעדיפים לגייס מפתחים עם השכלה אקדמית ועוד יותר מעדיפים את אלו מהאוניברסיטאות המובילות, אבל במשחק שבין ההשכלה לנסיון, דווקא הנסיון מנצח ובגדול: 90.6% מהמעסיקים ציינו את הנסיון כשיקול הראשון בסדר העדיפויות שלהם בהשוואה ל 41.7% מעסיקים שציינו את ההשכלה במקום הראשון. במילים אחרות, כשאתם תוכניתנים- מה שאתם עושים בעבודה הרבה יותר חשוב מאשר אם ומה למדתם.

 

פער הדורות משתקף בשפת Go

אלו המפתחים המבוגרים יותר שמעדיפים ומאמצים את שפות הפיתוח החדשות יותר, בוודאי בהשוואה לקולגות הצעירים שלהם. בעוד שהמפתחים הצעירים בכלל לא אוהבים את שפות הפיתוח החדשות כמו scala ו Go, בני ה 45-54 דווקא ממש כן. Go היא השפה הכי שנויה במחלוקת משום שמפתחים מבוגרים יותר ציינו אותה כאחת השפות האהובות עליהם ביותר. ההסבר לכך נעוץ אולי בעובדה שאחד היוצרים של Go הוא גם ה"אב" המיתולוגי של שפת C. ייתכן שיש לכך סיבה נוספת והיא ששפות כמו Go בעצם נשענות על השפות הוותיקות יותר ולמי שבקיא בהן, קל יותר לפתח בהן. 

 

כך או כך, מנתוני סקר השכר שלנו עולה כי אלו שבכל זאת מתקבלים לתפקידי פיתוח ב-Go נהנים משכר שהוא מהגבוהים ביותר בשוק העבודה למשרות פיתוח (18-22K לנסיון של עד שנה ויכול להגיע גם ל 35K למפתחים מנוסים יותר).

 

**הלינק לסקר: 

https://research.hackerrank.com/developer-skills/2018/

 

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי