דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

הגיע לצוות מנהל חדש? 8 צעדים שאתם חייבים לעשות ומיד

30/10/2016

אומרים שסיבה מובילה לכך שעובדים בהייטק מחזיקים מעמד לאורך זמן במקום העבודה היא האנשים שמסביב- קולגות לעבודה שעם הזמן הופכים לחברים. מצדו השני של המטבע נמצאת עובדה אחרת- אחת הסיבות המובילות לעזיבה של עובד היא המנהל שלו.

בלא מעט מקרים מדובר במצב שבו עד עכשיו היה לכם ר"צ סבבה, הסתדרתם איתו מעולה והיה ביניכם חיבור, אבל הוא עזב ובמקומו גויס מנהל חדש. לפעמים אותו מנהל חדש מגיע עם אג'נדה משל עצמו:  שיטות עבודה חדשות, נהלים משלו, העדפות, שגעונות ולפעמים אתם גם פשוט לא באים לא טוב ומההתחלה ברור לכל שאין ביניכם כימיה. זהו זה... מהרגע הזה יהיה לכם מאוד קשה לשנות את המצב.

המתואר כאן בטח נשמע מוכר מידי להרבה קוראים, כי אם אתם עובדים בהייטק בטוח שכבר חוויתם חילופי מנהלים. לכן החלטנו להכין לכם מדריך לחילופי מנהלים- 8 הצעדים שחשוב לעשות כמה שיותר מוקדם כשמגיע לצוות מנהל חדש. אתם הרי מעדיפים שמערכת היחסים ביניכם תתחיל ברגל ימין, נכון?

  1. 1. שאלו שאלות. המנהל החדש החליט לעשות סבב פגישות אישיות עם כל הצוות? מעולה! נצלו את זה בכדי לתאם ציפיות ולהבין מיהו, איזה מנהל הוא, איך הכי טוב לפנות אליו כשיש שאלות, מהי שיטת העבודה המועדפת עליו וכו'.

  2. 2. תצפתו. בעולם מושלם תזכו לפגישה אישית עם ראש הצוות החדש שלכם כבר ביום הראשון לעבודתו, אבל כולנו יודעים כבר שהעולם רחוק מלהיות מושלם. סביר להניח שיעברו אי אלו ימים עד שיתפנה מכל שאר עיסוקיו ותוכלו לשבת אחד על אחד. אם זה המצב, לא נורא: בינתיים תצפתו מהצד, עקבו אחר העניינים ושימו לב להתנהלות שלו: איך הוא בדרך כלל מתקשר? במייל? בטלפון? אולי בוואטצאפ? מתי הוא מגיע לעבודה? ומתי יוצא? (בטח ברור לכם שלא כדאי שבאופן קבוע תגיעו אחריו ותצאו הביתה לפניו), איך הוא מדבר עם אחרים? האם הוא סבלני או קר וקצר? מתבדח או חמוץ? שגר ושכח או חופר על כל עניין?

  3. 3.התגמשו. בסדר, התרגלתם לשיטת עבודה כלשהי של המנהל הקודם ועכשיו מצפים מכם לעבוד בדיוק להיפך. מתסכל? בוודאי, אבל האמת היא שאין לכם הרבה ברירות פרט לשחרר ולזרום עם הזרם, אחרת הוא יוביל אתכם הישר אל עבר הדלת החוצה מהבניין...

    4. סייעו.
    נו, מה חשבתם? רק לכם קשה? אז נגלה לכם שלמנהל החדש שלכם קשה לא פחות (אם לא יותר). תדמיינו את זה- הוא במקום עבודה חדש, קיבל צוות חדש שמתגעגע לר"צ הקודם ותקוע בשיטות העבודה הישנות שלו. אם בזמן הנכון תציעו סיוע כלשהו, הצעה או רעיון, תוכלו לרכוש את האמון שלו וזה לכל הדעות רעיון מצוין בפני עצמו!

  4. 5. עמדו במילתכם. קיבלתם משימה? לקחתם אחריות? זה הזמן להוכיח שאתם מאלה שמילה שלהם זו מילה.

  5. 6. שנו את סדר העדיפויות שלכם. המנהל החדש סימן מטרה חדשה? הציב יעד? קבע לו"ז? זהו מה חשוב לו ושנו את סדר העדיפות שלכם בהתאם. למתקדמים- נסו להשיג תוצאה טובה אחת לפחות וכמה שיותר זריז.

  6. 7. בקשו פידבק. אם לא תבקשו- לא איך תקבלו? כבר הסכמנו שגם למנהל יש אתגרים משל עצמו, כך שדי הגיוני שהוא עסוק ביותר. לכן, אם זה לא מגיע באופן טבעי- היו אקטיביים ובקשו משוב, אחרת לא תדעו מה הוא חושב עליכם.

    8. התנדבו.
    הסתכלו על הצד המלא של הכוס. מנהל חדש זו גם דרך להתחיל מחדש מבלי לעזוב עבודה ולמצוא חדשה. אם זו לא הזדמנות פז, אנחנו לא יודעים מה כן. נצלו את ההזדמנות הזו בכדי לתקן את מה שפחות טוב בעבודה, בכדי לקבל יותר אחריות, בכדי ללמוד משהו חדש. אל תשכחו לשתף פעולה ולהוכיח שאתם גם אנשי צוות מעולים.

Agile  זו לא רק שיטת עבודה, זו תפיסה. בתקופה דינאמית כמו של היום שבה יש כל הזמן שינויים בכל התחומים, לעשות שרירים, להתקשח ולא להתגמש זו בכלל לא אופציה. קחו את הבאסה בסבבה ואולי בסוף תופתעו ותגלו שהמנהל החדש הזה עוד יותר טוב מהקודם...

מחפשים משרות מעניינות בתחום ההיטק? לחצו כאן >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי