דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

הגיבוי הטכנולוגי של ג'יימס בונד – מי מתאים לתפקיד ה-QA?

06/08/2014

סביר להניח שמיסטר Q, מנהל מחלקת הפיתוח בסוכנות הביון הבריטית והאיש שאחראי לעזרים המיוחדים של ג'יימס בונד, לא היה מצליח כיום בתפקידו ללא שותף צמוד: מיסטר QA. הסיבה לכך פשוטה: עולם התוכנה הפך מורכב במיוחד, הלקוחות דורשים פיתוח מהיר, המתחרים עובדים אף הם על מוצרים דומים, המטלות הולכות ומתרבות - ובאופן טבעי בכל גרסה מסתתרים לא מעט באגים וכשלים.

מסיבה זו נוסף למדורי הדרושים תפקיד חדש: QA. תחום זה - הבטחת איכות, או בשמו הנפוץ והמוכר 'בדיקות' – צבר תאוצה בשנים האחרונות, וכיום אין תהליך פיתוח שאינו כולל בדיקות, בין אם בתום תהליך הפיתוח ובין אם כחלק אינטגרלי במהלכו (כגון בסוף כל ספרינט פיתוח). כשמדברים על משרות QA מדברים על איכות - ואיכות מתכתבת עם יוקרה, עם לקוחות מרוצים ועם תוצר בשל. התחום עוסק במדדים, בבדיקות ובאיתור באגים, והוא למעשה מבטיח שהגרסה המשתחררת תעמוד בסטנדרט שהציב הארגון ולא תוחזר למחרת לסבב תיקונים ושיפורים.

 

וכשיש ביקוש, השוק נערך בהתאם: לוחות הדרושים מלאים במשרות QA, ואמנם אין לימודי תואר ב-QA, אך מכללות רבות מציעות קורסים מעשיים המאפשרים לבוגרים להשתלב בחברות ההיי-טק השונות.

 

אז מה הפרופיל של איש בדיקות? מי יכול להיכנס לנעליו של מר QA?

קהל היעד: פרפקציוניסטים. שאפתנים. אנשים שלא עברו בהכרח דרך האקדמיה, אך ידעו להמר על עיסוק שמככב במדורי הדרושים. אנשי QA נדרשים גם לעין ביקורתית, וכמובן – איך לא – לרמה מקצועית גבוהה.

 

תחום זה מהווה הזדמנות מצוינת להכניס רגל אל בועת ההיי-טק הנחשקת, גם לכאלו שלא עברו בשערי אקדמיה. אך שלא יהיה ספק - רף הקבלה גבוה. אנשי הבדיקות מהווים חוליה חשובה בתהליך הפיתוח, ולכן עם השנים תפחו הדרישות הנלוות. עובדים אלו נדרשים לעמוד בבחינות הסמכה, להתמחות בבדיקות שונות (בדיקות ידניות, בדיקות אוטומציה, בדיקות mobile  וכיו"ב) וללמוד את המתודולוגיות הנהוגות בארגון. מי שמשתחל לתפקיד, ובעיקר מי שמצליח להביא להשקת גרסה נטולת באגים, יודע: ככה מפתחים גאוות יחידה.

 

המבוגר האחראי

כן, אין מה לעשות, הבודק צריך להיות המבוגר האחראי. כישלון בפיתוח מוצר, לרבות שחרור גרסה רוויית באגים, משמעותו לא פעם הפסד ונזקים כבדים. ומכיוון שאנשי ה-QA הם המסננת האחרונה לפני השקת הגרסה, כל באג שיחמוק מעיניהם ישפיע על איכות המוצר ועל שמו הטוב של הארגון.

 

בקיצור, פיקניק זה לא. האחריות התמידית, הצורך להיות ערניים ודקדקנים, ה'הצקות' לאנשי הפיתוח כדי שיתקנו את הבאגים – כל אלו הופכים את התפקיד לאינטנסיבי ותובעני, אך יחד עם זאת גם חשוב, משמעותי וחיוני במיוחד להצלחת הארגון.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי