דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

הבוס משגע אתכם? כך תתמודדו עם בוס מהגיהינום

13/03/2018

לא כל מערכת יחסים בין מנהל בהייטק לעובד אפשר להכתיר כסיפור אהבה. נהפוך הוא... בהרבה מאוד מקרים ובמיוחד במשרות הייטק,  מערכת היחסים הזו יכולה לשגע פילים ממש, לפעמים זה בגלל שהעובד מרגיש שבוס שלו לא מספיק מקצועי, לפעמים מדובר במנהל שפשוט בלתי אפשרי לתקשר איתו וכל שיחה הופכת לסוג של התנצחות.

יש עבדים המרגישים שהבוס שלהם מסתיר מהם מידע בכוונה ואחרים מרגישים שהמנהל לא מעריך אותם כפי שמגיע להם או שאפילו מתעלם מהם בהפגנתיות. כמות הדוגמאות היא אינסופית- מנהלים נרקיסיסטים שמאוהבים בעצמם ובטוחים שהם תמיד צודקים ומנהלים שמתנהגים כמו דרמה קווין ואפילו גרועים עוד יותר- מנהלים שמציקים, עוקצים או אפילו מתעמרים בעובדים שלהם.

אם אתם מוצאים את עצמכם במצב דומה וגם לכם יש (לצערכם הרב) בוס מהגיהינום, איך כדאי להתמודד ומה כדאי לכם לעשות? הנה מספר המלצות של עשה/אל תעשה שמאוד כדאי לכם לאמץ:

עשו: מתצפתים ואוספים מידע- נסו לזהות מהם הטריגרים המובילים להתנהגות מסוימת של המנהל שלכם. מה חשוב לו? מה הוא מצפה מכם? מה מכעיס אותו? מה מקפיץ לו את הפיוז? מה הוא מעריך? מהן נקודות החולשה שלו? זה בכלל לא משנה אם אתם מבינים את זה או מקבלים את זה, מה שחשוב זה שתדעו מאיזה מצבים עדיף ככל האפשר להימנע מראש.

עשו: כמו בשחמט תמיד מקדימים אותו לפחות בצעד אחד – נניח שזיהיתם שהבוס שלכם הוא מיקרו-מנג'ר שחייב לדעת כל צעד שביצעתם? במצב כזה, תקלו על עצמכם מאוד אם תשלחו לו מיוזמתכם דו"ח של כל מה שעשיתם במהלך יום העבודה. ונניח שהמנהל שלכם דווקא שכחן? כזה שאומר משהו ולמחרת טוען את ההפך וגם מאשים אתכם בחוסר הבנה/הקשבה/מילוי הוראות? מיד בתום כל שיחה איתו- הכינו סיכום שיחה/ישיבה ושלחו לו במייל. ואולי הבוס שלכם מאלה שמשגרים ושוכחים ומצפים שכולם יבינו למה בדיוק מה הם מצפים בטלפתיה? במקרה כזה- נתחו מקרים קודמים והסיקו מסקנות: מתי אפשר לשאול שאלות ומתי עדיף לשתוק ולשבור את הראש לבד כדי למצוא פתרון. 

עשו: מתעדים היטב ונעזרים בהוכחות מהשטח- חלק מהבוסים הבעייתיים ביותר בטוחים שהם תמיד יודעים ה-כ-ל. אז מה תעשו במצבים שבהם אתם בטוחים שהם טועים? הדרך היעילה ביותר תהיה להשתמש ככל האפשר בעובדות, בהוכחות, בנתונים מהשטח. לשם כך תעשו בחוכמה אם תתחילו לתעד באופן שוטף את כל הפעולות שלכם, את שעות העבודה, את כמות ימי החופש והמחלה שלקחתם, את כמות השעות הנוספות שביצעתם, את התפוקה והביצועים וכן, גם את העמידה ביעדים- כל דבר שניתן לתעד- תעדו בכדי שבויכוח/הערה/ביקורת הבאים שיגיעו מצידו תוכלו לשלוף את המידע ולהוכיח את טענתכם.

אל תעשו: נמנעים ממצבי ראש בראש- הסוג הנוראי ביותר של בוס מהגיהינום הוא זה שאוהב להתעלל בכפופים לו- בוס שעוקץ מאחורי הגב וגם מול כולם את הקורבן התורן שלו, שמגיב בציניות, שזורק בדיחות מעליבות, ששופט ומבקר על ימין ועל שמאל. בכל המקרים הללו ולא משנה עד כמה צודקים אתם- היו חכמים ואל תציתו עוד יותר את הסיטואציה, אל תגיבו בתוקפנות או בכעס ללא שליטה, אל תחממו את האווירה. כל התגובות הללו רק יובילו לסיטואציה בעייתית עוד יותר ובטח שלא ישפרו את המצב.

עשו: לוקחים על עצמכם את ה"אשמה" אבל רק בכאילו- קיבלתם ביקורת קטלנית? הערה נבזית? נסו את שיטת ה"הפוך על הפוך" ואמרו ככה: "אני מקבל ממך את התחושה שאתה לא מרוצה ממני/ מהרעיונות שלי/ מהתפקוד שלי (מחקו את המיותר) - אשמח לקבל ממך הנחיה ברורה איך לעשות את זה טוב יותר, כדי שאהיה בטוח שאני בכיוון הנכון".

עשו: יוזמים פגישה אישית- כמו בהרבה מערכות יחסים בעייתיות המקור לבעיה נעוץ בחוסר תקשורת. נסו לזהות את הזמן הנכון ביותר והציעו לקיים שיחה אישית. זה יכול להיות כשיורד קצת הלחץ בעבודה או כשהמנהל באופוריה לאחר סגירת עסקה גדולה. זה גם יכול להיות עם סיום פרויקט גדול ובכל מצב אחר שבו כל הסימנים מראים שלשם שינוי הבוס במצב רוח טוב. כנסו אל משרדו, סגרו את הדלת, הגיעו אל השיחה מוכנים, ספרו איך אתם מרגישים, שתפו מה יעזור לכם להגיע לתפוקה טובה יותר.

אל תעשו: לא מתלוננים בפני המנהל של המנהל שלכם- כבר בצבא למדתם לא לעקוף סמכויות, זה תקף גם לעולם העבודה. נכון שמאוד מפתה לפנות לערכאה גבוהה יותר ולהתלונן על כל מה שהבוס שלכם עושה או לא עושה, הבעיה היא שיש סיכוי גבוה שהמהלך הזה יוביל לאסקלציה של המצב במקום לפתרון שלו. במקום זה, במצבים שאין באמת ברירה וחובה לדווח- פנו למחלקת משאבי האנוש.

עשו: מחפשים עבודה אחרת- אם ניסיתם את מרבית ההמלצות המופיעות כאן ואף אחת מהן לא הועילה, כנראה שלא נותרה ברירה אחרת ושמה שלא תעשו- המצב לא ישתנה. אם זו המסקנה שתגיעו אליה, לטובת הבריאות הנפשית שלכם- נוסו על נפשכם. ובקיצור- חפשו מקום עבודה אחר. 

מעצבן? אתם צודקים... אבל נסו להסתכל על החלק המלא של הכוס- אחרי הטירונות הזו שעברתם עם הבוס הזה, כנראה שהבוס הבא שלכם כבר יראה לכם מתוק כמו צפיחית בדבש...

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי