דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

בחן את עצמך: על ניהול נכון וסגנונות ניהול

04/12/2014

ארגון ללא מנהלים טובים אינו יכול להתקיים. מנהל מוצלח יכול להיות ההבדל בין חברה מתפקדת לחברה עם 'חריקות' בעבודה. ושלא יהיה ספק: ניהול טוב הוא לא דבר של מה בכך – הרי אף אחד לא נולד מנהל. לכל מנהל יש אופי שונה ודרך שונה להניע תהליכים ועובדים - בשבילכם, ובמיוחד בשביל המנהלים שבדרך, כמה דגשים עיקריים על סגנונות ניהול.

המנהל הביצועיסט - מנהל שכזה הוא 'זאב בודד', איש עשייה, אשר לרוב אינו סומך על אחרים ומעדיף לבצע דברים בעצמו. מנהל כזה נוטה להיות מכור לעבודה, והחשיבה שלו היא לטווח קצר.

 

המנהל הבירוקרט - מנהל תכליתי ומסודר. פועל על פי סדר יום קבוע, ורצוי גם עם רשימת מטלות עבורו ועבור כל אחד מהעובדים. ניתן לראות משרות היי-טק רבות המנוהלות על ידי מנהל כזה.

 

המנהל היזם - מנהל יצירתי, מלא רעיונות ויוזמות, אך גם חסר שקט. מנהל שכזה לוקח סיכונים, נוטה להיות בעל חזון ורואה לטווח הרחוק. אם יש מנהל שישלח הודעות לעובדיו באמצע הלילה, יהיה זה בוודאי המנהל היזם.

 

המנהל המערכתי – 'פוליטיקאי' אשר מתבונן על התמונה הארגונית כמכלול, מקשר בין כלל הגורמים בארגון ופועל ליצירת סנכרון ביניהם. נוטה להיות רגיש במיוחד.

 

Shutterstock 152042165 1

 

כמו כל דבר בחיים, גם אג'נדה ניהולית כזו או אחרת כדאי ליישם במידה מבוקרת ומאוזנת. מנהל שהוא ביצועיסט יתר על המידה עלול 'לחטוא' בכך שהוא יתמקד יותר בקידום המשימות ופחות בניהול האנשים, מנהל יצירתי עלול לא להתבונן על פתרונות פשוטים וכיו"ב.

 

ולכן, מטבע הדברים, מומלץ לנסות לגבש דרך ניהולית שתיקח מכל סגנון את המאפיינים החיוביים והמועילים שלו. יתרה מזאת, לפעמים יש להתאים את סגנון הניהול למצב העסקי או אפילו לתחום העיסוק: משרות פיננסיות שונות בניהולן מאשר משרות היי-טק, וניהול צוות אורגני שונה מניהול צוות מבוזר ומולטי-דיסציפלינרי. על המנהל לדעת לחבוש מספר כובעים בהתאם להתנהלות העסק ברגע נתון, והניהול חייב להתמקד ולהתחשב בעובדים - לב לבו של כל ארגון באשר הוא.

 

משימת הניהול אינה משימה פשוטה, ואין 'ספר חוקים' שלפיו יש לפעול. ובכל זאת, תמיד יש מה ללמוד: אם מנהל (בכל רמה שהיא) יבחן את עצמו וינתח בצורה כנה את אופן התנהלותו, הוא יוכל להבין איזה סוג של מנהל הוא, להשתפר ולשפר את יכולותיו.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי