דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

בחירות של בכירים: להתקדם בארגון או לצאת החוצה?

08/06/2015

ככל שעולים בהיררכיה הארגונית – יודע כל מנהל - הולכת הפירמידה ומצטמצמת. בדרגים הבכירים יש מטבע הדברים פחות תפקידים לאיוש (לתפקידי מתכנתים, לדוגמה, יש יותר תקנים מאשר למנהלי פיתוח), וכשמוצעת משרה חדשה התחרות בהכרח קשה יותר. 

המשמעות היא שמנהלים או בעלי תפקידים בכירים המעוניינים בקידום חייבים לפעמים לקבל החלטה חשובה: האם לנסות להתקדם בתוך הארגון, או להתחיל לחפש מקום עבודה חדש המציע אופק קידום רחב יותר. וכדי להכריע בדילמה זו כדאי לשאול שלוש שאלות חשובות:

קידום ניהולי מול קידום מקצועי - חשוב להבחין בין שני סוגי קידום: קידום מקצועי, קרי מעבר לתפקיד הדורש התרחבות לתחומי אחריות נוספים, וקידום ניהולי – שבו הקידום הוא באותו תחום כלפי 'מעלה' ובא לידי ביטוי בניהול עובדים.

לפני שמתקבלת החלטה כדאי לחשוב עם עצמכם ולהבין איזה סוג קידום עדיף מבחינתכם. כשמדובר בקידום ניהולי, לרוב יהיה קל יותר לתמרן בתוך הארגון: טיפוס במעלה הדרגות והגדלת מספר העובדים תחתיכם עשוי להיות רק עניין של זמן.

לעומת זאת, יש רבים שהשאיפה שלהם היא לאתגר את עצמם ולזכות בקידום מקצועי – ניהול עובדים פחות מדבר אליהם – ולהם דווקא מומלץ לרחרח גם בחוץ. ייתכן שהטכנולוגיות ושיטות העבודה מחוץ לארגון יפתחו בפניהם עולמות חדשים ומרתקים.

קידום זמני או ארוך טווח – אפשר להמתין ולקוות לקידום, ואפשר לתכנן אותו ולחתור אליו. היתרון בגישה האקטיבית הוא שאתם לוקחים חלק בעיצוב העתיד המקצועי שלכם ויכולים להשפיע על אבני הדרך בתהליך.

אם חושבים על זה לעומק, מרבית מקרי הקידום במקום העבודה הם קידומים זמניים: הבוס מציע, אתם מסכימים - והופ, יש לכם תפקיד חדש. הבעיה מתחילה כאמור בתפקידים הבכירים: ככל שתתקדמו יקטנו סיכוייכם לקבל בקלות תפקיד אחר, ולמעשה ייתכן שקידום עכשיו ישנה את המסלול המקצועי שרציתם וימנע מכם תפקידים עתידיים.

לעומת זאת, דבקות בגישה האקטיבית משמעה תכנון אסטרטגי של הקריירה וחתירה לכך שהקידום יהיה לפרק זמן ארוך. ומכיוון שמדובר במהלך מתוכנן, דווקא הקידום לטווח הארוך דורש בחינה בארגונים נוספים ולא רק בתוך הארגון שלכם (הדבר דומה למפקד יחידה מובחרת שכדי להתקדם לתפקידי פיקוד בכירים נדרש לצאת מהיחידה ולעשות תפקיד מג"ד בשריון).

קידום 'תנאים' או קידום 'מיתוג' - קידום 'תנאים' הוא קידום שמטרתו, בסופו של יום, לשפר את התנאים של המנהל: שכר יותר גבוה, תנאים סוציאליים וכיו"ב. קידום זה נובע לרוב מתוך תחושה של המנהל ש"אני ותיק", "מגיע לי", "הגיע הזמן" וכיו"ב. אם זו הסיבה שבגינה אתם חפצים בקידום (וזו סיבה מצוינת, אגב), דווקא הארגון שבו אתם עובדים יכול להתאים לכם: כאן מכירים אתכם, מודעים ליכולותיכם ויעדיפו לשפר את התנאים שלכם כדי שתישארו ותמשיכו לתרום לארגון.

לעומת זאת, אם הקידום שלכם הוא אמצעי ולא מטרה, קרי הוא שלב נוסף בבניית הקריירה ובמיתוג האישי שלכם, ייתכן שכדאי לכם לצאת לעולם שבחוץ, להכיר קולגות ומקומות עבודה חדשים, להיחשף לדיסציפלינות אחרות וכיו"ב. נכון, צעד כזה דורש גם השקעה מצדכם ואולי אף ירידה בתנאים בשלב הראשון לטובת שדרוג עתידי – אבל אין מה לעשות: אם רוצים לבנות שם ומוניטין, צריך להשקיע ולהתאמץ, או כמאמר המשפט: בשביל כבוד צריך לעבוד.

עניתם לעצמכם מה יותר מתאים לכם? פעלו בהתאם. אם בחרתם לדבוק בארגון שלכם נסו לשפר עמדות, הבליטו הישגים מערכתיים שלכם, הכירו צוותים, מחלקות ואנשים שלא התעכבתם עליהם בעבר וכיו"ב. אם בחרתם להתקדם בחוץ ולעבור לארגון אחר כדאי להתייעץ עם מומחי השמה, לדבר עם קולגות על מצב השוק ועל הזדמנויות מעניינות, לדפדף בעיתונות הכלכלית ולרחרח אחר חברות ותיקות וחדשות. בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי