דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

בזמן חל”ת או אחרי: 8 כישורים שיעזרו לכם להפוך לעובדים חיוניים

19/03/2020

בימים האחרונים, בצל מגפת הקורונה, עוד ועוד חברות מוציאות עובדים לחל"ת ללא תאריך סיום. מצב לא נעים בכלל, לכל הדעות... אם לא בא לכם למצוא את עצמכם באותו המצב, כדאי לשנות את ההתנהלות בעבודה (כן, גם אם זה מהבית) ולהפוך את עצמכם לעובדים חיוניים, כאלה שהארגון לא יכול בלעדיהם.

לשם כך צריך להבחין בין כישורים מקצועיים (שנשענים על הניסיון שלכם) לבין כישורים רכים- התכונות שלכם ואיך הן באות לידי ביטוי בשגרת העבודה: גם אם אתם אנשי מקצוע מעולים, מומחים בתחומכם, זה לא יספיק, אם לא מתלווים לנסיון ולידע מגוון של כישורים, מיומנויות ותכונות אופי מסויימות.

הנה 8 כישורים ותכונות שכבר היום ועל אחת כמה וכמה גם בעולם העבודה העתידי הם בגדר חובה, אם אתם רוצים להיות העובדים הללו שהחברה פשוט לא יכולה בלעדיהם:

  • יצירתיות- מדובר ביכולת לפתח דברים חדשים מישנים או יש מאין, כמו מוצרים, שיטות עבודה, טכנולוגיות, דרכי חשיבה ועוד... והמסוגלות לראות מצבים ממספר זוויות שונות, מה שמוביל גם ליכולת לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא דרכים לפתרון בעיות. בתקופת הקורונה למשל, שבה חברות צריכות להצטמצם- זה בדיוק הזמן המתאים להיות אלו שמעלים רעיונות יצירתיים לצורך העלאת תפוקה / התייעלות.

  • אינטליגנציה רגשית (EQ)- המודעות לרגשות, השליטה על הרגשות והיכולת לשתף בהם את האחרים, כמו גם לעשות זאת בהתייחס לרגשותיהם של אחרים. אינטליגנציה רגשית גבוהה באה לידי ביטוי באמפתיה, באינטגריטי וביכולת לעבוד טוב ולשתף פעולה עם אחרים, גם בזמני לחץ כשכולם, כמו עכשיו, לחוצים, חרדים ועצבניים.

  • למידה- שילוב של רצון ללמוד יחד עם המסוגלות לבצע זאת בהצלחה. מדובר ביכולת להיכנס מהר לנושאים חדשים ולתפקד בהם טוב. בנוסף חשוב להבין שאין סוף ללמידה ושכל הזמן צריך להמשיך, גם כשמדובר באדם בעל רקורד רב שנים או שמאחוריו שלל תפקידים בכירים. זה נכון עוד יותר כשמדובר בתפקידים שמעורבת בהם טכנולוגיה שכל הזמן ממשיכה להתפתח. על כן, נצלו תקופת הקורונה, את הזמן בבית/בבידוד בכדי ללמוד לפחות נושא אחד חדש, כזה שאתם יודעים כבר מזמן שאתם צריכים, אבל דוחים מחוסר זמן.



  • יכולת הסתגלות למצבים שונים- אם אתם עוסקים בפיתוח אתם בטח מכירים את המושג- אג'ילי... - היכולת להתאים את עצמכם ולהמשיך לתפקד טוב תחת מציאות שמשתנה כל הזמן, תחת התפתחויות לא צפויות, שינויי אסטרטגיה תכופים ובמגוון רב של מצבים. אגב, גם המעבר לעבודה מהבית, שנכפה על רובנו, הוא שינוי שכדאי שתצליחו להסתגל אליו... שם המשחק פה הוא אדפטיביות, גמישות מחשבתית והתנהגותית והכי חשוב- גישה חיובית כלפי שינויים.

  • חשיבה אנאליטית וביקורתית- אנאליטיות מאפשרת פתרון בעיות סבוכות תוך שימוש בהגיון וניתוח של מידע רב ממספר של מקורות שונים במקביל, לרבות טיעוני בעד ונגד וגם להבין טיעונים של אחרים ולקבל אותם.

  • תקשורת בינאישית- איך מעבירים מסר באופן ברור? איך מתקשרים לאחרים רעיון, סקנות, החלטות או המלצות לפעולה באופן כזה שכולם יבינו וגם ישתכנעו? מהו טון הדיבור הנכון? מהי שפת הגוף המתאימה? והכי חשוב בתקופה כמו שלנו- איך עושים את זה לא פנים מול פנים, אלא באמצעות אמצעים דיגיטליים? תקשורת נכונה ויעילה עם אחרים ותקשורת עם אנשים מתרבויות, דתות, מדינות, גילאים ורקעים שונים היא מיומנות בסיסית בעולם שהפך כבר מזמן לכפר גלובאלי.

  • יכולת קבלת החלטות- היכולת לקבל החלטות הופכת למורכבת יותר ויותר. הטכנולוגיה מאפשרת לאסוף נתונים בכמויות גדולות יותר ונדרשת יכולת גבוהה יותר של הבנת התוצאות ולקבל החלטות על בסיס המידע הרב שמצטבר.

  • זמן תגובה מהיר- במציאות שמשתנה מהר (שימו לב למשל לשינויים המהירים בהנחיות בשבועיים האחרונים, כתוצאה מנגיף הקורונה), אין זמן להתלבטויות והתפלספויות, נדרשת יכולת גבוהה של ניתוח מצב, כישורי ניהול זמן וכמובן תעדוף משימות.

    לסיכום, אם תשכילו לפתח לפחות חלק מהכישורים האלה וגם ליישם אותם בעבודה, הם יהפכו אתכם ל FULL STACK בתחומכם, ועל עובדים כאלה למעסיקים קשה מאוד לוותר...

 

משרות הייטק בתחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי