דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

בדרך לקריירה - טיפים לחיפוש עבודה בהיי-טק

17/07/2014

הקריירה המבטיחה והרווחית, העניין והאתגר, סביבת העבודה הצעירה וכמובן האפשרות לעשות את ה'אקזיט' המיוחל – עולם ההיי-טק מהווה זה שנים כר פורה לפיתוחים ולהמצאות פרי מוחם של ישראלים רבים. תעשיית ההיי-טק הישראלית פורחת משנה לשנה, ורבים מחפשים עבודה שתהיה הצעד הראשון בקריירה מצליחה.

כשמעיינים במודעות דרושים בהיי-טק קל לזהות את הביקוש. חיפוש קצר ברשת מעלה מגוון רחב וכמעט אין-סופי של משרות - מכל מיני סוגים ובכל מיני תחומים. אך בניגוד לתקופת הבועה הגדולה, כיום הביקוש לעובדים נעשה בצורה מתונה, הדרגתית ונבונה יותר. רוב החברות פועלות בצורה מסודרת ואינן שוכרות עובדים ללא הגבלה וללא בקרה. לצד הביקוש יש גם תחרות על כל משרה, וכדי להשתלב בחברה הנכונה צריך להתכונן ולהיערך היטב.

 

אז מה צריך לדעת בדרך למשרה בהיי-טק?

גבולות גזרה – העולם הולך ונהיה ממוקד יותר ויותר, וכיום יש מומחים בכל תחום. כשם שלא נלך לרופא כללי כשיש בעיה בעיניים, כך גם בעולם ההיי-טק – כל תחום והמומחים שלו. מודעות הדרושים הפכו להיות ממוקדות - ומי שיודע בדיוק לאיזו נישה הוא מתאים, מעלה את סיכויי ההצלחה שלו 'לקלוע למטרה' כשהוא שולח קורות חיים.

 

הרשת לטובתכם – היום כולם מחפשים עבודה באינטרנט. לכאורה מספיק לרשום במנועי החיפוש 'דרושים בהיי-טק' – אך כדי לזכות במשרה טובה, כדאי לדעת לחפש אותה בצורה נכונה. חיפוש חכם, המתמקד בצורה מדויקת ככל האפשר בנישה שבה אתם רוצים להשתלב, יפתח בפניכם עולם של משרות מתאימות. נכון, אתם לא המועמדים היחידים ששולחים קורות חיים, אך כשאתם מתמקדים בתחום אחד, השם שלכם צץ יותר ויותר - ואתם יוצרים לעצמך סוג של מיתוג בתעשייה. מהלך זה מקובל מאוד בעולם, ובקרוב הוא יהיה סטנדרטי גם בארץ.

דבר נוסף: הפגינו נוכחות בבלוגים, בפורומים וברשתות החברתיות כדי ששמכם יופיע לצד המומחיות שלכם. תתפלאו כמה דלתות זה יכול לפתוח בהמשך.

 

חברות השמה ובתי תוכנה – דרכים מעולות למציאת משרה מתאימה בהיי-טק. אחד היתרונות הבולטים בחברות השמה ובבתי תוכנה הוא הקשר האישי והישיר שלכם הוא עם נציג החברה או בית התוכנה, שמן הסתם רוצה בדיוק כמוכם שתתחילו לעבוד – ומשקיע בכך מאמץ. וכאן מגיעים ליתרון נוסף: האפשרות והיכולת של חברות ההשמה, כמו גם של בתי התוכנה, למנף את הקשרים לטובת מציאת משרה.

 

קורות חיים – זהו ההיבט החשוב ביותר בדרך למשרה. קורות חיים שהוכנו בצורה מקצועית ונכתבו בחוכמה ובטוב טעם יכולים להיות ההבדל בין הזמנה לריאיון לכניסה למגירת הניירות. השקיעו בקורות החיים שלכם, מקדו את המסמך, לִמדו את החברה שאליה אתם מגישים מועמדות והתאימו את קורות החיים שלכם לתפקיד. ההכנה המוקדמת חשובה לא פחות מהריאיון עצמו.

לסיום, משהו קטן אבל חשוב תמיד – לא רק בחיפוש עבודה – האמינו בעצמכם. אם אתם מנסים את מזלכם (ואת כישוריכם) בתחום שבו אתם טובים ומיומנים, סיכוייכם להצליח גבוהים. גם אם לא תמיד הדלתות ייפתחו בפניכם – גלו אורך רוח, כי בסופו של יום תמצאו את המשרה המתאימה לכם.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי