דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

אלה 4 סוגי הבוסים השכיחים ביותר וככה תעבדו איתם בהצלחה

21/02/2017

אם אתם מתלוננים כבר שנים על המנהל שלכם וחולמים על משרת הייטק עם המנהל המושלם- אתם יכולים לשכוח מזה ועדיף שזה יקרה כבר עכשיו. ובאמת, אם תנסו לרגע להיזכר בכל הבוסים הקודמים שלכם בטוח שתגיעו למסקנה הבלתי נמנעת: כל מנהל מביא איתו ידע, ניסיון ונקודות חוזק, כמו גם חולשות ושריטות המיוחדות רק לו.

אם אתם יודעים להתנהל ולהתיישר על פי אותן חולשות, העדפות ואופי- סיכוייכם לשרוד בעבודה הזו תחת שרביטו ואפילו ליהנות ממנה עולים בעשרות אחוזים בהשוואה לקולגה שלכם שיוצא נגדן ראש בראש ולא יודע לשתף פעולה.

אז איזה טיפוס עשוי להיות המנהל הבא שלכם? ואיך תעבדו איתו בהצלחה (ואולי אפילו תתחבבו עליו)? ככה:

1. המיקרו-מנג'ר:

זהו אדם שבטוח שהוא ורק הוא יכול לעשות את העבודה כמו שצריך. למנהל כזה קשה לבזר סמכויות והאמת היא שקשה לו לסמוך על האחרים באופן כללי. הוא יטיל עליכם משימות אבל ישקיף עליכם מרחוק וגם מקרוב, ליתר ביטחון ובכדי לוודא שאתם עושים אותן כמו שצריך. הוא יבדוק אם ביצעתם כהלכה כל פרט וכל שלב בתהליך וגם כמובן ירצה לוודא הכל ולראות במו עיניו. הוא גם תמיד בטוח שבקוד שלכם חבוי באג חמקמק שלגמרי פספסתם. רק תנו לו מספר דקות והוא כבר יראה לכם איפה טעיתם...

כך תעבדו איתו בהצלחה:
במקרה הזה אין לכם ברירה, אלא לזרום איתו ולעשות בדיוק מה שעושה למנהל שלכם טוב. בקיצור: ספקו את הסחורה והקפידו לתת לו את הוודאות והביטחון שכל כך חשובים לו. אתם יכולים, למשל, להתחיל בשגרה חדשה של עדכונים ולעדכן אותו בתכיפות גבוהה יותר בכל מה שעשיתם. אתם גם יכולים לייצר שקיפות על ידי בניית קובץ עבודה משותף או שליחת מייל סטאטוס יומי. נסו גם  לשאול אותו יותר שאלות מאשר שאלתם עד היום. מנהל כזה אוהב עובדים ששואלים שאלות ומתייעצים איתו על כל צעד ושעל.

 

2. החבר הכי טוב:

ה BFF לא באמת רוצה להיות הבוס שלכם והוא גם בכלל לא בטוח שנוח לו בתפקיד הזה. במקום זאת הוא מעדיף להיות חבר. לבוס כזה מאוד חשובה הדדיות ושגם העובדים שלו יראו בו חבר ואוזן קשבת ולכן הוא גם ידאג לכך שהם ירגישו טוב ויהיו מרוצים בעבודה. טוב, כל זה בהחלט נשמע ממש טוב על הנייר, מצד שני כולם יודעים שעסקים לא עושים עם משפחה וגם לא עם חברים.

 

כך תעבדו איתו בהצלחה:
נתחיל בכך שכדאי ואף רצוי לקבל בברכה את ניסיונות ההתקרבות החבריים שלו- אם לא תשתפו פעולה ותתרחקו, כנראה שתפגעו מאוד ברגשותיו. מצד שני, אסור להתבלבל- גם כשהבוס הוא סוג של חבר, הוא עדיין הבוס ויש כאן גבולות שאסור לחצות. שיטה טובה להתנהלות עם בוס כזה היא להפוך אותו למנטור- אדם שמתייעצים איתו, חולקים איתו מידע עד גבול מסוים ולומדים ממנו. כשתעשו זאת, תשמחו לגלות שהוא מפרגן לכם גם בפניכם וגם כשאתם לא בסביבה בכדי לשמוע. זה גם בוס שישמח לקדם אתכם הלאה בתוך הארגון כשיתאפשר לו.

 

3. הבוס הוירטואלי או שגר ושכח:

הבוס הזה לא מתאים לכולם, בטח לא לכאלה שזקוקים להנחיה צמודה. נוכחותו של בוס כזה כמעט ולא מורגשת- לא כמנהל ולפעמים גם פשוט כי פיזית הוא איננו בסביבה. זה בטח נשמע כמו גן עדן- מנהל שלא מתערב ולא דוחף את האף, כזה שהוא hands-off ממש. הבעיה היא שעם מנהל מהסוג הזה אפשר בקלות לפשל, לפספס, לא להבין משימות וגם לא לבצע אותן כפי שהיה צריך.

 

כך תעבדו איתו בהצלחה:
תצטרכו לפתח חוש שישי: מתי אפשר וכדאי לשאול שאלות ומתי עדיף לשתוק ולשבור את הראש לבד במציאת פתרונות. מתי לדבר ומתי לא. בוס כזה אוהב עובדים עצמאיים ובעלי יוזמה ומעוף, כאלה שיודעים להסתדר לבד. נסו לזהות איך הכי נוח לו לתקשר-מייל, הודעות, שיחת טלפון או אולי אפילו פנים מול פנים. נסו גם לגלות מה הטיימינג הנכון ובאיזה שעות הוא יותר פנוי. יש בוסים שמכורח היותם כל כך עסוקים לא נותר להם בכלל זמן לנהל, אז אל תפגעו אם בדיוק עכשיו קיבלתם מענה למייל ששלחתם לפני שבועיים- זה לגמרי לא אישי.

 

4. הפרפקציוניסט

כמו המיקרו-מנג'ר גם הפרפקציוניסט (כמה לא מפתיע...( חובב שלמות. הקוד שלכם לעולם לא יהיה מספיק איכותי עבורו וגם התיעוד לא מספיק מדוייק. אתם יכולים לעבוד במשך שעות על עיצוב של מסך ולמרות הכל הוא כבר ימצא על מה להתקרצץ ומה צריך עוד לתקן ב UI.

 

כך תעבדו איתו בהצלחה:  
נסו להתחבר לראש שלו ולהבין את הדרך שבה הוא אוהב שהדברים נעשים. למשל, הוא אוהב לרדת לפרטי פרטים? אם כך, ערבו אותו יותר בתהליך ובקשו אישורים במרווחים צמודים יותר. אתם גם תהפכו אותו למאושר בכל פעם שתמצאו ותצביעו עבורו על עוד שיפור אחד קטנטן שאפשר לעשות. בוס קפדן שכזה הוא בהחלט בוס קשה שיכול להוציא את עובדיו מהכלים לפחות 10 פעמים בכל יום, מצד שני הוא גם הופך אתכם לבעלי חושים מחודדים, מפתח את יכולתכם לשים לב לפרטים ו...מי יודע? אולי בסוף בזכות זה, הוא גם יגרום לכם לעשות הסבה ל QA- מה שבטוח הוא שכבר יש לכם את כל הכישורים הנדרשים להצלחה במקצוע הזה... J

 

- קחו את הקריירה שלכם צעד קדימה - משרות דרושים בהייטק>>
- בואו להיות המוח מאחורי פיתוח התוכנות של המחר -דרושים פיתוח תוכנה>>
- רוצים לדעת כמה אתם שווים? טבלאות שכר בהייטק 2021>>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי