דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

"אין הזדמנות שנייה לתקן רושם ראשוני" - רגע לפני שהריאיון מתחיל...

16/06/2014

אז כבר שלחתם קורות חיים, עברתם את שלב הריאיון הטלפוני, והנה מגיע לו השלב המכריע מכול - הריאיון הפרונטלי. אין טוב ממראה עיניים, ולכן זה שלב קריטי בתהליך המיון - גם עבורכם וגם עבור החברה המראיינת.

אז אחרי שחיפשתם בין מאות משרות בהייטק או בכל תחום אחר וכבר שלחתם קורות חיים, עברתם את שלב הריאיון הטלפוני, והנה מגיע לו השלב המכריע מכול - הריאיון הפרונטלי. אין טוב ממראה עיניים, ולכן זה שלב קריטי בתהליך המיון - גם עבורכם וגם עבור החברה המראיינת.

אתם מגיעים למשרדי החברה, מתלהבים מהבניין המפואר ומהמשרדים הנוצצים, ולפעמים כבר בהמתנה אתם קולטים איזה עובד או שניים שנראים לכם חברים פוטנציאליים לעבודה ואולי גם לבירה. מלהיב, אבל אל תשכחו: מעכשיו - אחרי שנפלתם
מהרגליים ברגע שנכנסתם - חובת ההוכחה היא עליכם.

אז איך עושים זאת?

פתחו שעון - לעולם לא לאחר לריאיון! למאחרים הכרוניים שבינינו - כל המקדים הרי זה משובח. להגיע בריצה, כשאתם מתנשפים ועם עיגולי זיעה וקוצר נשימה, פשוט לא נראה רציני. וחוץ מזה, כשמקדימים יש זמן לשתות כוס מים, אולי גם קפה לחובבי הקפאין - זה נראה רציני ומעיד על מוטיבציה. ובכלל, מומלץ כמה דקות לפני הריאיון לסדר את התשובות בראש: מה אני רוצה להגיד, איך להתאים את עצמי למראיין ומה כדאי לי להדגיש בדבריי.


נא להתלבש בהתאם! מה לעשות שחליפותינו, בגדינו וחזותנו הם כרטיס הביקור הראשוני שלנו בריאיון. נעלי ספורט צבעוניות, ג'ינס קרוע, גופיית סבא, טי-שירט סוף מסלול או קפוצ'ון – הם מחוץ לתחום בשעה הקרובה. כמובן, גם חליפת בר המצווה מיותרת. מה שחשוב הוא להגיע בלבוש מכובד אך לא מוגזם. בלבוש ייצוגי שתרגישו בו נוח – כי הרי אנחנו הכי יפים כשנוח לנו...


שפת גוף - מי מאתנו לא לחוץ בשעה שהוא עומד למבחן? זה טבעי להילחץ - רק חשוב מאוד לא לשדר זאת. מומלץ לשבת בצורה דרוכה אך נינוחה. שילוב ידיים בזמן הריאיון עלול לבטא סגירות מסוימת ואולי אף לאיים, אך מנגד - לרובנו יש נטייה (בעיקר כשלחוצים או נרגשים) לשחק עם האצבעות או עם הידיים, וחשוב לשים לב לכך בזמן הריאיון – כי זה יוציא את המראיין מריכוז ויעיד על לחץ רב מצדכם. גם להישען עם הידיים על השולחן עלול להתפרש כצעד לא מנומס, ולכן חשוב לשבת בצורה נינוחה, רגועה ומחויכת. :)

אש בעיניים - חשוב להגיע מוכנים, מוכווני מטרה, להביע מוטיבציה - הרי בסופו של דבר כל מנהל רוצה לגייס מישהו שתמיד יתגייס לכל משימה עם 'אש בעיניים'. ביטחון עצמי והערכה עצמית גבוהה יוכלו לקדם אתכם מאוד בשלב זה – ובלבד שלא תשמרו אותם רק לעצמכם.

אני תמיד נשאר אני – גם בראיונות וגם במרכזי הערכה חשוב להגיע בצורה טבעית. נשמע מובן מאליו, אך מועמדים רבים מגלים עודף מוטיבציה ומנסים 'לייצר' דמות שתתאים לתפקיד. כל ניסיון לייצר דמות מלאכותית נועד לכישלון, כי איש מקצוע מנוסה מיד ישים לכך לב.

ותמיד תזכרו מה אמר ד"ר סוס –

"אין אף אחד בחיים שהוא יותר אתה מאתה – Just be yourself, and the rest will follow"

בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי