דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

איך תקבלו יותר הצעות עבודה מהלינקדאין שלכם

23/06/2020

אולי אתם לא יודעים זאת, אבל רשת הלינקדאין היא הזירה המרכזית כיום בה פועלים הד האנטרים ומגייסים בהייטק בלי הפסקה כדי למצוא אתכם (כן, גם בתקופה הנוכחית), הם עוברים על פרופילים רבים, משתמשים בכלי חיפוש מתקדמים ומפרסמים שם משרות כדי לאתר את הטאלנטים המתאימים ביותר לאיוש המשרות הפתוחות וזה ממש לא משנה אם אתם עובדים כרגע או לא.

ללינקדאין (ממש בדומה לגוגל) יש אלגוריתמים חכם שמשפיע על המיקום של הפרופיל שלכם בתוצאות החיפושים ועל היקף החשיפה של הפוסטים שאתם כותבים.

אז איך תגרמו לכך שתוכלו לקבל הצעות עבודה שוות כמעט ללא מאמץ? נכון, לפני הכל אתם צריכים לוודא שיש לכם פרופיל מלא ככל האפשר אבל יש עוד מספר דברים שתוכלו לעשות כדי לקבל "דירוג" גבוה יותר ולהופיע בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש של לינקדאין (ולא אי שם בעמוד 15) ולהגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי שיפנו אליכם מגייסים וחברות.

אבל רגע, לפני שנסביר איך קופצים למעלה בחיפושים, תכירו את "כפתור הקסם" שמאפשר לכם לסמן (בצורה דיסקרטית כמובן) שאתם פתוחים להצעות עבודה, לינקדאין חושף את העובדה הזו רק למגייסים שלא קשורים לחברות שעבדתם בהן וכך למעשה תוכלו לקבל הצעות בצורה דיסקרטית גם כשאתם עובדים כרגע בחברה הנוכחית שלכם.

 



אז הנה הדברים שתוכלו לעשות שיעזרו לכם למשוך את תשומת הלב של המעסיקים ולקבל יותר הצעות עבודה ללא הרבה מאמץ :


1. מילת מפתח זו מילת המפתח
האלגוריתם של לינקדאין נותן 'ציון' לפרופילים שלמעשה קובע את מיקומם בסדר תוצאות החיפוש של מגייסים, לפי רמת ההתאמה למה שחיפשו. כך שככל שתשתלו יותר מילות מפתח נפוצות מעולם התוכן המקצועי שלכם ובתדירות גדולה יותר, כך תמוקמו גבוה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטי.


אז איפה ואיך צריך לשתול את מילות המפתח?
בתור התחלה, וודאו כי מילת המפתח כלולה בשורת הטייטל של התפקיד הנוכחי או האחרון שלכם. כך לדוגמה אם אתם מפתחי
Front-End אז וודאו שהביטוי "Front-End" יופיע כבר בכותרת התפקיד, כמו כן, רצוי שהביטוי יופיע גם לאורך הפרופיל שלכם ובהיסטוריית העבודה שלכם שוב בווריאציות שונות. מצד שני, חשוב לא להגזים ולזרוק סתם מילות מפתח אלא רק אם הן רלוונטיות וטבעיות לתיאור הניסיון שלכם.

 


קרדיט תמונה https://bit.ly/2LYZbWz

 

בשורה התחתונה: הבליטו את ההישגים המשמעותיים שלכם מכל עבודה תוך 'שתילת' Buzz words רלוונטיים.

2. הרחיבו את רשת החברים שלכם – וכמה שיותר
מעבר למילות המפתח, מנוע החיפוש של לינקדאין מתחשב גם בכמות החיבורים (הרלוונטיים) שיש לכל פרופיל. בתמצית, אם יהיו לכם יותר חיבורים אם אנשים מהתחום שלכם, כך יתקשר הפרופיל שלכם טוב יותר עם מילות החיפוש ולפיכך תדורגו גבוה יותר בתוצאות. חיבורים לא קשורים לתחומכם, פחות יועילו לדירוג.

חשוב להדגיש כי מדובר ברשת מקצועית עסקית ולכן מאוד לגיטימי ורצוי להתחבר לכמה שיותר אנשים (גם לכאלו שאתם לא מכירים בפועל), כל עוד הם מתחומי המקצוע שלכם. חיבורים רלוונטיים יסייעו לדירוג גבוה ולקשרים מקצועיים פוטנציאלים.

 


3. פרסמו פוסטים
זה אמנם לא פייסבוק או אינסטגרם, אבל דווקא פה לפוסטים שלכם יש הרבה יותר ערך. אחת הדרכים הטובות ביותר בשביל לקדם את פרופיל הלינקדאין שלכם היא לייצר תוכן.
אפשר לעשות זאת באמצעות פרסום פוסטים רלוונטיים לנישה המקצועית שלכם, לכתוב מאמרים מעניינים, זהו גם מקום מעולה לפרסם בלוג שכתבתם (או חלק ממנו) ולקשר ממנו לפרופיל שלכם והפוך.
וכמובן, כשאתם מפרסמים תוכן דרך קישור בלינקדאין, כתבו תמצית קצרה ומעניינת שתגרום לאנשים להיכנס.

 

 


פרסם פוסט כדי לשפר את קידום ה- LinkedIn שלך

 

4. הכל מתחיל בפרופיל מלא שעובד עבורכם
אתם צריכים לתת לאנשים כמה שיותר סיבות למצוא אתכם בלינקדאין.
אפשר לעשות זאת פשוט על ידי השלמת הפרופיל שלכם. וודאו שהניסיון המקצועי שלכם מעודכן ושכל הסעיפים הרלוונטיים מולאו, הוסיפו כישורים, מלאו פרטים מלאים על השכלה שלכם, בקשו מקולגות שיכתבו עליכם המלצה, צרפו קישורים לתיק עבודות, לפרוייקטים שעשיתם ב GitHub או לדברים שפיתחתם, צרפו תעודות והוקרות שקיבלתם וכל דבר שיוכל להעיד על היכולות והידע המקצועי שלכם.

פשוט קחו את הזמן, שבו מול הפרופיל שלכם וודאו שהוא מלא עד הסוף. זה בסוף משתלם מבחינת העלאת הדירוג שלכם.
כל שורה שאתם ממלאים היא אפשרות לקישורים רבים נוספים ולעוד מעגלים של השפעה.

 

 

 


עדכנו את מגוון היכולות המקצועיות ותחומי הידע שלכם בפרופיל
קרדיט: https://blog.sprintcv.com/5-tips-to-boost-your-linkedin-profile-as-an-it-professional/

 

5. הצטרפו לקבוצות לינקדאין
אם כבר דיברנו על מעגלי השפעה, אחת האפשרויות המשמעותיות ליצור קשר עם אנשים דומים לכם ועם מעגלים כאלו היא להצטרף לקבוצות שונות בלינקדאין.

לא סתם קבוצות, אלא קבוצות של אנשים בעלי רקע זהה לשלכם ונושאים שמעניינים אתכם ונמצאים בליבת העשייה שלכם, כאלו שאתם רוצים להיות מזוהים איתם. ואם כבר התחברתם לקבוצה, קחו חלק, הגיבו והשתתפו בדיונים.
כשאתם משתתפים בדיונים ותורמים מדעתכם הרלוונטית אתם מגדילים את המוניטין שלכם כבעלי דעה. תוכלו גם לשתף תוכן מעניין, דבר שיסקרן מגייסים ומנהלים להיכנס לפרופיל שלכם יגדיל את החשיפה ויקדם אתכם.

 

 

6. תנו שמות לתמונות שלכם
מנוע החיפוש של גוגל מחפש תמונות בדיוק כפי שהוא מחפש תוכן. זו הסיבה שהתמונות שאתם מעלים ללינקדאין צריכות לכלול שם שיגלה אתכם ברשת. אפשר לעשות זאת באמצעות הוספת "alt text" לכל תמונה שתעלו.
תוכלו לכתוב שם את השם המלא שלכם, דבר שיקדם את דירוג פרופיל הלינקדאין כשיחפשו אתכם בגוגל. לחלופין, תוכלו לציין באזוורד של טכנולוגיה או תפקיד. אנשים שצופים בפרופיל שלכם לא רואים את הכותרת של התמונה, אך התמונה תופיע בתוצאות החיפוש בגוגל של הביטוי שתכתבו ותעניק יותר טראפיק וחשיפה לפרופיל שלכם.

 



 

 

7. השתמשו ב- #Hashtags
לינקדאין מאוד מעודדת שימוש בהאשטגים ומקדמת את החיפוש דרכם לכן מומלץ להוסיף אותם. אם הכנסתם האשטגים מתאימים בסיום הפוסט שהעליתם, כל חיפוש של ההאשטגים האלו, יוביל גם אל הפוסטים שלכם.
האשטאגים מאפשרים לעקוב אחרי תחומים שמעניינים אתכם ולמעשה להפנות משתמשים לתוכן ונושאים ספציפיים. מבחינתכם זה אומר שלא צריך שמישהו יעקוב אחריכם כדי שיגיע לתוכן שלכם. בעזרת האשטגים נכונים כמובן.

לינקדאין מציעים אפשרויות האשטאגים שאפשר להשתמש בהם או להכניס האשטאג משלכם. אם אינכם בטוחים באיזה האשטאג נכון להשתמש, כדאי שתריצו חיפוש קצר לראות איזה תוכן עולה בעקבות ההאשטאג הזה ואם הוא מתאים לפרסום שלכם.

 

8. העלו תכני וידאו
כן, גם בלינקדאין הסרטונים רצים חזק.
כמובן שלא מדובר בהפניה ליוטיוב או לערוץ אחר, אלא בהעלאת סרטונים ישירות ללינקדאין.
האלגוריתם של לינקדאין לא שונה כל כך מרשתות חברתיות אחרות בכך שהוא נותן עדיפות בחשיפה לתכנים שיש בהם יותר חיבור ומעורבות. תכני וידאו תמיד מושכים יותר צפיות ויותר מעורבות.
בשונה מרשתות חברתיות אחרות, נסו לייצר תוכן בעל ערך, לצלם סרטוני הדרכה, וובינרים שהעברתם או כל תוכן וידאו שמתחבר לתחום המקצועי שלכם.

ולסיום, הנה עוד כמה עצות שיכולות גם כן לעזור בהעלאת הדירוג שלכם בלינקדאין:
- קבלו אישורים (endorsements)רבים ככל שתוכלו לכישורים שלכם. אגב, ככל שתתנו לאחרים, כך יתנו גם לכם.
- בלינקדאין ניתן לחפש אנשים גם לפי חברות, כך שאם תרצו להופיע בחיפושים לפי חברות, הקפידו להכניס את שמות החברות שבהם עבדתם.

 

 

 


השיגו כמה שיותר תמיכה (endorsements) לכישורים שלכם

 

לסיכום:
אם עד היום לא הצלחתם להבין מדוע הפרופיל שלכם בלינקדאין לא מושך אליו מספיק תשומת לב ואתם לא מקבלים מספיק הצעות עבודה אז עכשיו אתם מבינים. תשקיעו בבניית פרופיל חזק ויצירת נוכחות פעילה ותראו כיצד "הגלים" שאתם עושים חוזרים אליכם בצורה של הזדמנויות מעניינות

בהצלחה!

הכותב: יניב בן ישי - סמנכ"ל השיווק של קבוצת SQLink

 

מחפשים את המשרה הבאה שלכם?

 

משרות הייטק חדשות:

לארגון ציבורי בירושלים איש/אשת מעצב/ת UI/UX

ארגון ציבורי מוביל הממוקם ברמת גן מגייס טכנא/ית PC.

לארגון ציבורי באזור הדרום דרוש/ה טכנאי/ת תקשורת ובקרה.

לחברת הייטק מובילה ומוכרת בתחום ה E-commerce דרוש/ה ר"צ פיתוח מנוסה

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

 

 

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי