דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

איך תדעו שעומדים לפטר אתכם?

04/12/2016

לפעמים אלה קולות ורכילויות שעוברים בין המסדרונות על גל של קיצוצים או על לקוח גדול שעזב, אבל לפעמים זו תחושת בטן לא טובה כי משהו בעבודה פתאום מרגיש לכם משונה ואפילו לא נעים בכלל.

כן, לפעמים אתם מרגישים שהקרקע מתחת לרגליים שלכם די רועדת, אבל לא מצליחים לשים את האצבע על הסיבה לתחושה. אם זה נשמע מוכר, הנה 16 סימנים שצריכים להדליק אצלכם נורה אדומה.

קראתם והזדהיתם עם יותר מ-3 מתוך הרשימה? אל תחכו להודעת הפיטורים בחיבוק ידיים-  זה הסימן שלכם לרוץ לעדכן את קורות החיים, את חברת ההשמה להייטק וגם את הפרופיל בלינקדין:

  1. 1. התעלמות- משום מה הקולגות מסביב כבר לא מגיבים לבקשות שלכם, לא לאימיילים שאתם שולחים וגם לא להצעות שאתם מעלים. והכי משונה זה שלא מדובר רק בחברי הצוות, אלא אפילו בבוס שלכם!

  2. 2. עקיפה במקום אכיפה-
    המנהל שלכם פונה ישירות לאנשי הצוות שלכם במקום אליכם ופעם אחר פעם עוקף אתכם כאילו הייתם אוויר. אם זה לא גורם לכם להרגיש מיותרים, אז אנחנו לא יודעים מה כן.

  3. 3. נתבקשתם לכתוב תיאור מדויק של התפקיד שלכם-
    כן, פתאום צריכים במחלקת הגיוס שתתעדו במדויק את כל התהליכים שאתם מבצעים בכל יום. מה מקור הבקשה המשונה? לאלוהים הפתרונים, אבל יש סיכוי גבוה שזה בכדי לבנות על פי זה תיאור משרה לצורך פרסום באתרי דרושים...

  4. 4. זה נראה מוכר מידי-
    כנראה שזה הפתרון לתעלומה מנקודה 3, כי באתר החברה, באתר דרושים להייטק כלשהו או אפילו בלינקדין מתפרסמת משרה של החברה שאתם עובדים בה ושנראית בדיוק כמו... התיאור ההוא של מה שאתם עושים שהעברתם לפני שבועיים לרונית מנהלת הגיוס.

  5. 5. מזל טוב, גויס לכם תאום סיאמי-
    טוב, אז אמרו לכם שתפקידו "להקל" עליכם ולהוריד לחץ של העבודה, אבל בפועל הוא עושה בדיוק את מה שאתם אמורים לעשות. על הדרך גם תצטרכו להעביר לו חפיפה מעמיקה ועם הזמן תגלו שהעבודה מתחילה לזרום אליו במקום אליכם.

  6. 6. עשו לכם שיחת הערכה לא מחמיאה -
    ואז עשו לכם עוד שיחה ועוד אחת. ראו הוזהרתם, יש מצב שנוספת כבר לא תהיה...

  7. 7. שיעמום מחץ!
    בקורס מבוא למיקרו לומדים מה זה אבטלה סמויה, אבל אתם לא צריכים ללמוד בגלל שאתם מרגישים את זה על בשרכם: מסביבכם כולם עסוקים ולחוצים כמו דבורים בכוורת ומשום מה רק לכם אין מה לעשות.

  8. 8. צנזורה היא לא רק בצבא-
    עד לאחרונה תמיד שותפתם בכל העניינים, אבל כבר שבועות שאתם מרגישים מחוץ ללופ. פתאום אתם כבר לא מוזמנים לישיבות וגם מיילים ועדכונים צוותיים כבר לא מגיעים אליכם. מוזר!

  9. 9. יחסינו לאן?
    פעם היה לכם אחלה קשר עם המנהל שלכם, אפשר אפילו לתאר אותו כ"קרוב" אבל פתאום עבר ביניכם חתול שחור וכששניכם באותו משרד, אפשר לחתוך את האוויר בסכין. הוא גם לאחרונה מסתגר יותר ויותר במשרדו מאחורי דלת סגורה כשיחד איתו גם כמה נציגים ממחלקת מש"א.

  10. 10. מיקרו-מנג'מנט-
    זוכרים איך אף פעם לא היו מציקים לכם? איך נתנו לכם עצמאות לעשות ולהחליט? אז זהו שעכשיו כבר לא. לא ברור למה, אבל עכשיו רוצים מכם דיווח מדויק ומפורט על כל פעולה ופעולה שאתם עושים.

  11. 11. דילול משאבים-
    הצוות שלכם הולך ומצטמצם ואתם לא מקבלים אישור לגייס עובדים חדשים, התקציב מצטמק, העבירו אתכם למשרד פצפון ו... אם לא הבנתם אז מישהו מנסה לרמוז לכם שהגיע הזמן לפרוש כנפיים ולעוף משם. אם לא תעשו את זה בעצמכם, אולי מישהו יעשה זאת במקומכם.

  12. 12. כשאתם נכנסים לחדר כולם פתאום בשקט-
    אם זה לא היה קורה באופן קבוע במשך החודש האחרון, אולי עוד יכולתם להאמין שמדובר בצירוף מקרים, אבל נראה כאילו שיש משהו שאנשים אחרים יודעים ואתם עדיין לא.

  13. 13. טעות לעולם לא חוזרת-
    עשיתם טעות ענקית- קטלנית שעולה ביוקר לחברה שבה אתם עובדים. יש דברים שלאחריהם כבר לא מאפשרים לטעות שוב, אז... סיונארה!

  14. 14. שניים סינים עם כינור גדול-
    יש פתאום נהירה של המנהלים הבכירים של החברה להודו או לסין או לאסטוניה או לפולין. למה? בואו וננחש- אולי כי העובדים שם הרבה, הרבה יותר זולים מכם?

  15. 15. הערות בכתב-
    ביקורת שנזרקת לאוויר זה לא נעים, אבל הערות שנשלחות כתובות דרך האימייל זה משהו אחר לגמרי. יכול להיות שהן כתובות כי מישהו רוצה לתעד את הכל באופן מסודר בכדי לבנות נגדכם קייס לקראת שיחת השימוע? כנראה שכן...

  16. 16. זה לא את/ה, זה אנחנו-
    יש דברים שאינם באחריותכם הישירה, אבל מובילים ישירות לפיטורים. כמו מה? כמו קניית החברה או מיזוגה עם אחרת, כמו רובוטיזציה של תפקידים מסוימים, כמו מנכ"ל חדש ורה-ארגון. כל אלה מרעידים את האדמה וכשהיא רועדת, אז... טוב, תמיד יש את אלה שנופלים אפיים ארצה.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי