דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

אחרי החגים כבר כאן: 5 הרגלי עבודה שחייבים לאמץ בשנה הקרובה

07/11/2022

חגי תשרי מספקים את התזמון המושלם לקבוע אילו אנרגיות נחוצות כדי לפתוח את השנה העברית בצורה מיטבית. כך תוודאו שהיא עוברת גם עם חיוך על הפנים

להתחיל לאכול בריא, לחדש את המנוי לג'ים, לבלות יותר עם הילדים, למצוא אהבה חדשה ואפילו עבודה מרתקת יותר – נראה שאין זמן טוב יותר מחגי תשרי כדי לאמץ הרגלים חדשים. לא שמדובר במשימה פשוטה, אבל אם המטרות הנכונות יוצבו, הרצונות יושלמו והכוכבים יסתדרו, זה אמור להצליח. "גם מסע גדול מתחיל בצעד קטן", גורס הפתגם הידוע, אז למה בעצם לא להתחיל כבר עכשיו? ולמה לא לייעל, לשפר ולתעל מחדש גם את יום העבודה?

 

נכון, הרגלי עבודה המבוצעים על אוטומט במשך שנים ארוכות בכל יום מחדש - ידרשו מחויבות גדולה יותר, אבל החדשות הטובות שהתגמול המצופה יהיה גבוה יותר. זה הזמן, ובכן, לקבוע אילו אנרגיות נחוצות כדי לפתוח את השנה בצורה מיטבית ועל הדרך גם לוודא שהיא עוברת עם חיוך על הפנים. אז זה הזמן לשנס מותניים ולהכין רשימה של משימות, רעיונות ומחשבות שעושים את החיים קלים יותר – בבית ובמשרד. שנתחיל?

 

 

1. פותחים כל יום עם 5 דקות של מחשבות טובות

 


הרוחניקים קוראים לזה מדיטציה, אבל אנחנו הרי נמצאים בהייטק אז נקרא לזה "קוד ההצלחה". 5 דקות לפני הכניסה למוד עבודה, מומלץ לעצום את העיניים, לקחת נשימה עמוקה ולשחרר אותה לאט כשבמוח זורמות רק תשובות לשאלה: איך יראה יום העבודה הזה? הירידה לפרטי פרטים, הניתוח המדוקדק, מיפוי הבעיות, השלמת הסכסוכים, והמחשבה על חופש ושחרור מכל לחצי הסביבה יעשו את העבודה. גם אהבה עצמית והכרה בתרומה למקום העבודה יעצרו את המחשבות מלברוח לטרדות היום. אחרי שבועיים של שחזור קוד ההצלחה, ניתן כבר להרחיב את התשובות לשאלה: איך יראה התפקיד הבא שלי? תתפלאו שהדרך לשם ממש קרובה.

 

 

2. מפסיקים עם הכרטיסיות

 


לא אלה של התחב"צ וגם לא של הסלט במזנון שמחוץ למשרד. הכרטיסיות בדפדפן הכרום הן הסחת הדעת האולטימטיבית שניתן לייצר במהלך יום עבודה. גם אם אינן זוכות להקלקות תדירות והן רק "פתוחות" שם – הן מחבלות בפרודוקטיביות. העובד הממוצע יפתח בין 9-15 כרטיסיות בדפדפן אחד ומהמהדרין כבר יעברו את ה-20. אין ספק שקשה להתעלם מכמות התוכן שהן מציעות בכל רגע נתון, אבל זאת בדיוק הסיבה מדוע כדאי לצמצם אותן משמעותית: כרטיסיה שנפתחת במערכה הראשונה – יורה תוכן שוטף בכל מערכה עד סוף היום, והפיתוי להתעלם מהן גבוה מדי. עבודה עם 5 כרטיסיות בלבד או על זאת הרלוונטית למשימה הנוכחית – מסייעת לשמירה על הריכוז. אה כן... ומומלץ מאוד להיות חזקים ולוותרו על הוואטסאפ ווב. זה יכאב, זה יבודד, זה יתסכל – אבל אחרי השבוע הראשון מובטחת נירוונה אמיתית.

 


3. רכישה של מיומנות חדשה בכל יום

 


בדיוק כמו שאומר השיר: "עשה בכל יום משהו שמפחיד אותך", רק עם טוויסט קטן: לא צריך לפחד מזה – פשוט מצאו לזה זמן במהלך יום העבודה. רכישת מיומנות חדשה ויציאה מאזור הנוחות לא חייבות להופיע ב-to do list היומי במאנדיי, אבל כדאי מאוד להפוך אותן להרגל בזמן הפנוי מהסיבה הפשוטה: הן שווה כסף. תרגיל קטן באקסל, היכרות בסיסית עם ממשקי UX או סביבת פיתוח חדשה – כל אחת מהמיומנויות היא נקודת ציון בדרך ליעד הנכסף ולקול הפנימי שזועק בפנים: אין שום דבר שיעצור אותי עכשיו.

 

 

4. המשימה הסתיימה? כדאי להתרחק מהמסך

 


כן, אנחנו יודעים. לא פשוט להישאר מרוכז בעידן הדיגיטלי. הרשתות החברתיות, שטף המידע שתוקף מכל מקום, המשימות בבית (כן, גם מכונת הכביסה יכולה להרוס לכם את הזום עם הלקוח) – כל אלה משבשים את הפרודוקטיביות במהלך היום. גם מי שכבר מצליח לעמוד בקצב העבודה מוצא את עצמו נאבק כדי לשמור על ריכוז בין המשימות. הפתרון לכך הן הפסקות קטנות ומתוכננות ששומרות על הפוקוס לאורך זמן. המשימה הסתיימה? מומלץ לצאת מהעמדה כדי להשתחרר לכמה דקות. אל תברחו לסושיאל, לסמארטפון או ל-ynet. פשוט התרחקו מהמסך וגשו להכין קפה או לנשנש משהו בקטנה. רק אז חזרו לדסק והמשיכו למשימה הבאה.

 

 

5. תקשורת, תקשורת, תקשורת

 


לא זו מהרשתות וגם לא כזאת שאחראית להעביר נתונים בין מערכות המידע. תקשורת אמיתית שמתבצעת בין בני אדם היא הבסיס לכל הגשמת חזון מקצועי. לא צריך לחכות לזמן הנכון או לסימן ראשון מהקולגה בצוות או הבוס הישיר – פשוט תקשרו את זה. משהו מציק לכם? מעיק? מעודד? ראוי למחמאה? זה הזמן לדבר בכנות לפני שיהפוך לתסכול או יאבד רלוונטיות. דברו בשקט, דברו בנימוס, הביטו בעיניים ופשוט תגידו את זה. אל תניחו שמישהו מבין ללא מילים ואל תסתובבו במשרד עם בטן מלאה. זכרו: היקום תמיד נמצא במקום הנכון, וכל מה שצריך זה לפתוח את העיניים, להטות את האוזניים ולפתוח את הלב.

 

מחפשים עבודה בהייטק? שלחו קורות חיים ונמצא אותה עבורכם>> אנרגיות חיוביות מובטחות

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי