דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

נשים בהייטק: 9 טיפים לקידום הקריירה

01/06/2022

לטכנולוגיה ממש לא משנה מי מפתח אותה- גברים או נשים, וגם לא מי משתמש בה... ולמרות זאת, אחוז הנשים המאיישות תפקידים בתעשיית ההייטק עדיין נמוך מאוד בהשוואה לאחוז הגברים

למעשה, עד תחילת השנה כמות הנשים העובדות בחברות הטכנולוגיות המובילות בעולם כמו אמאזון, פייסבוק, גוגל, מייקרוסופט ואפל עמדה על כ 34% בלבד. בענף כזה שיש בו עדיין (הלו, אנחנו במאה ה-21!) כאלו פערים, לא רק שקשה לנשים להיכנס אליו, קשה להן לא פחות להישאר ולהתקדם בו.

 

אז איך אפשר להצליח בקריירה בהייטק כשאת אישה?
הנה 9 טיפים לקידום הקריירה ו...כן, הטיפים האלה רלוונטיים לנשים, אבל גם גברים יפיקו מהם תועלת לא קטנה בכלל:

 

1. המשיכי ללמוד כדבר שבשגרה

 

המגוון הגדול של קורסי האונליין הופכים את הלמידה להרבה יותר זמינה (וזולה). היי עם האצבע על הדופק, כן... כל הזמן! בדקי טרנדים, שוחחי עם קולגות- מה הדבר הכי חם עכשיו? על איזו טכנולוגיה כולם מדברים? ואל תדחי- פני לעצמך זמן ולמדי.

 

2. אל תחכי

 

אל תחכי שיבקשו ממך ואל תחכי שייתנו לך משימה, קחי בעצמך, התנדבי, היי אסרטיבית.

 

3. היי מודעת לסנדרום המתחזה

 

סנדרום המתחזה גורם גם לאנשים מקצועיים, מצויינים בתחומם וכאלו עם נסיון רב וידע רחב לפקפק בעצמם. זה יכול לקרות לפני שמגישים מועמדות לעבודה, במהלך ראיון עבודה או אפילו אחרי שכבר התקבלנו לעבודה. החשש הזה שמישהו יגלה שאנחנו לא באמת יודעים, מנוסים או מומחים כפי שהוא חשב בתחילה.

סינדרום המתחזה גורם לרבות ולרבים להימנע מלשלוח קורות חיים, לחוש חוסר ביטחון, לא להביע דעה בישיבות ולפחד לבקש קידום או העלאה בשכר. מודעות לסינדרום הזה היא חשובה בכדי לזהות מחשבות שגויות ולא לאפשר להן להוביל לתקיעות ולוויתורים על תוכניות וחלומות.

 

4. מצאי מנטור/ית

 

מנטורית או מנטור גבר, זה ממש לא משנה... תמיד טוב לקבל עצה ממי שכבר הלך בדיוק באותו השביל שבו את רוצה ללכת.

 

5. דברי

 

כן, בכל הזדמנות שאת יכולה: בישיבות עבודה, בפגישות עם לקוחות, באירועי נטוורקינג, במיט-אפים, ברשתות החברתיות. תקשורת היא מיומנות חשובה גם בענף המושתת על טכנולוגיה.

 

6. קשרים זה שם המשחק

 

כולם יודעים שהכל קל יותר כשיש קשרים, אז חשוב כל הזמן לטפח את הקשרים גם עם אלו שלא נמצאים איתם באינטראקציה שוטפת- קולגות מהעבר, אנשים שלמדו איתך, כאלו שהיו איתך בצבא. ואם זה לא מספיק, אז כדאי לעבוד כל הזמן ביצירת קשרים חדשים- להצטרף ברשתות החברתיות לקבוצות סביב נושא שמעניין אותך או למצוא קבוצות ייעודיות לנשים.

 

7. תכנני תוכניות

 

במקום לזרום עם מה שקורה בחיים המקצועיים שלך, בני לעצמך תוכנית: איזו מטרה את רוצה להשיג? באיזה מקום את רוצה להיות בעוד 5 שנים מהיום? מה השאיפות המקצועיות שלך? אילו צעדים את יכולה להתחיל לעשות כבר מהיום כדי להתקרב אל היעד?

 

8. זהי צווארי בקבוק

 

זה קורה גם לגברים אבל שכיח מאוד אצל נשים- רבות נתקעות בתפקידי dead-end למשך שנים למרות שהן מודעות לכך שמהתפקידים הללו אי אפשר להתקדם ואין לאן לזוז. למה נתקעות? חלקן בגלל החשש לקחת סיכונים ולעשות שינויים, אחרות בגלל הנוחיות, ויש גם כאלה שחוששות ליצור את הרושם שהן קופצניות מידי ולא יציבות. אם הקריירה חשובה לך- שימי לב לתפקידי האין-מוצא האלו ושאלי את עצמך האם לא הגיע הזמן לשינוי.

 

9. בקשי פידבק

 

אם את לא יודעת מה לא בסדר ואם את לא יודעת מה חסר- איך תוכלי לתקן, לשפר או לשנות? במילים אחרות אל תחכי למשוב השנתי, בקשי מהמנהלים שלך משוב כדבר שבשגרה וכשתקבלי תשובות- אל תשאירי את זה ככה- עשי עם זה משהו והתחילי לפעול.

לסיום, וזה נכון לכל מי שעובד בהייטק- נשים או גברים, אתם עובדים בענף שמתקדם כל הזמן, ענף שמעריך שינוי והתפתחות, והכי חשוב: תעוזה. בכדי שתהיה לכם קריירה מצליחה בענף הזה, גם אתם צריכים להיות בדיוק כאלה- מתפתחים, לומדים, והכי חשוב- מעזים!

 

רוצות לצמוח בעולם ההייטק? מגוון הזדמנויות לקריירה מצליחה פה >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי