דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

עוצרים באדום: 4 נורות אזהרה למפתחים שמחפשים עבודה

12/07/2022

אם אתם מפתחים שמחפשים עבודה, אתם עשויים להיתקל במגוון גדול של משרות, מעסיקים ומקומות עבודה. בחלק מהמקרים תתלהבו ממה שמציעים לכם, אבל ייתכנו גם מקרים שבהם משהו לא ימצא חן בעיניכם במהלך האינטראקציה עם החברה

לא תמיד תוכלו לשים את האצבע על מה שלא מסתדר לכם. ייתכן שזו תהיה רק תחושת בטן שלא תוכלו להסביר, מעין אינטואיציה כזו שתגרום לכם לא לרצות להמשיך בתהליך הגיוס. אם זה נשמע לכם מוכר- מזל טוב! כנראה שאתם ניחנים באינטואיציה בריאה...


אבל, לא תמיד ניתן לסמוך רק על אינטואיציה. למעשה, כשמחפשים עבודה, בטח בתחומים שבהם יש המון הצעות עבודה כמו תפקידי פיתוח בהייטק, כדאי מאוד לשים לב לכל מיני סימנים, סימנים שאמורים לשמש עבורכם נורות אזהרה שאולי מקום העבודה הזה לא בשבילכם.


הנה 4 נורות אדומות, שאם אתם נתקלים בהן בתהליך הגיוס לעבודה, כנראה שעדיף לכם להסיר מועמדות:


1. לעבוד מזריחת החמה עד צאת הנשמה


את זה שלעבוד כמפתחים בהייטק זה לעבוד שעות רבות בכל יום עבודה כולם כבר יודעים. אבל, כשבמודעת הדרושים וגם בכל ראיון בתהליך הגיוס כולם חוזרים שוב ושוב על כך שבחברה הזו עובדים קשה וכשהמסר החוזר הוא שמצפים שכל העובדים יעבדו שעות נוספות באופן קבוע וכברירת מחדל, פה כבר כדאי להתחיל לחשוד. בכל מקום עבודה הגיוני שיהיו פיקים וגם הגיוני שיהיו מקרים רבים שבהם חייבים להישאר בעבודה מאוחר יותר, אבל לא הגיוני לצפות מכם שתעבדו עשרות שעות נוספות בכל חודש באופן קבוע וכדבר שבשגרה.

אז מה לעשות אם צצה נורה אדומה כזו? במהלך הראיונות שאלו באופן ישיר: "בממוצע, כמה שעות נוספות עושים בצוות בכל חודש?" אם התשובה לא תמצא חן בעיניכם- כנראה שעדיף לכם להסיר מועמדות מהמשרה הזו.


2. חובה נסיון של לפחות 4 שנים ב- 10 שפות פיתוח


אתם בטח מכירים את תיאורי התפקיד האלה שארוכים כמגילה ומציינים אינספור כלים, שפות פיתוח וטכנולוגיות, שכולם ברמת must! כשרשימת הדרישות הטכניות ארוכה באופן לא ריאלי, משהו פה צריך לרמז לכם שהחברה כנראה לא סגורה על עצמה או שעדיין אין בפיתוח תוכנית ותהליכי עבודה מובנים ויעילים.

אז מה לעשות אם צצה נורה אדומה כזו? גם במקרה הזה- שאלה ישירה היא פתרון לא רע... שאלו: "מהי הסיבה לכך שציינתם כל כך הרבה שפות פיתוח וכלים טכנולוגיים במודעת הדרושים?" אם התשובה תישמע לכם הגיונית- יופי, אבל אם לא- שיקלו אם עבודה בסגנון כזה מתאימה לכם.


3. תהליך הגיוס טכני בלבד וקצר מידי


זה אולי נחמד להתקבל לעבודה בקלות, כשהתהליך קצר וכולל רק בדיקה טכנית של הידע שלכם. בינינו, מי נהנה מראיונות מש"א ארוכים שבוחנים את האישיות שלכם, איזה תכונות מאפיינות אתכם, מה סגנון העבודה שלכם, למה עזבתם את מקום העבודה האחרון וכו'... אבל... מצד שני, זה אומר שגם הקולגות שלכם עברו תהליך גיוס קצר שכזה, מבלי שנבדקו הכישורים שלהם לעבוד בצוות, לשתף פעולה, לפתור בעיות או לתקשר עם אחרים. אז נכון שהיכולות הטכניות הן הבסיס בתפקידי פיתוח, אבל הן לא מספיקות, בטח אם חשוב לכם לעבוד בסביבה נעימה עם אנשים חברותיים.

אז מה לעשות אם צצה נורה אדומה כזו? במקרה כזה כדאי לבקש עוד לפני שאתם חותמים על החוזה, לפגוש את אנשי הצוות ולשוחח איתם קצת. זה כבר ייתן לכם מושג כלשהו על האנשים שאתם אמורים לעבוד איתם ו...כן, גם בתפקידים טכניים יש ישיבות, צריך לשתף פעולה עם אחרים וגם לצאת יחד להפסקות צהריים (בתקווה שכל אלה יהיו נעימים).


4. החברה בת 15 אך עדיין סטארט-אפ


תראו... רובנו אוהבים סטארט-אפים... סטארט-אפים הם לרוב מקומות העבודה החדשניים, המלהיבים, המאתגרים והכיפיים ביותר בשוק ההייטק. אבל, חברה בת 15 שעדיין מגדירה את עצמה כסטארט-אפ זו כנראה נורת אזהרה שחייבים לשים לב אליה, לפחות בכל הנוגע לעתיד החברה ולאופן שבו היא מנוהלת. אם אתם מחליטים להצטרף לחברה כזו, יש סיכוי שתגלו שקשה מאוד להוסיף פיצ'רים חדשים למוצר, שיש המון באגים ישנים שאי אפשר לתקן מבלי להוריד את המוצר ל off-line, ושאתם יותר מתעסקים עם קוד ישן מאשר כותבים חדש.

אז מה לעשות אם צצה נורה אדומה כזו? נסו לברר עם המראיין למה החברה עדיין מגדירה עצמה כסטארט-אפ, מה החזון של מנהלי החברה, מה התוכנית לשנים הבאות וגם, אם אפשר לשוחח עם מפתח אחר בצוות (בכדי לשמוע ממנו מה באמת כוללת העבודה).

לסיכום, ייתכן שעד היום תחושת הבטן שלכם עבדה בכלל לא רע וטוב שכך, אבל אל תסמכו רק על זה... היו עירניים ושימו לב לכל מיני סימנים קטנים ולא נעימים: מראיין ששואל שאלה טכנית וחושב שיש רק דרך אחת (שלו כמובן) לפתור אותה, חברה שקובעת איתכם ראיון וכשאתם מגיעים, אף אחד לא יודע מי קבע אתכם וגם אין משרד פנוי לראיון, עובדים שמסתובבים במשרד טרוטי עיניים עם פרצוף מריר וכן הלאה... יש לא מעט סימנים שחייבים לשים לב אליהם בכדי לא לגלות בדיעבד שמכל המבחר הגדול של הזדמנויות העבודה- בחרתם דווקא בחתול בשק.

 

מחפשים עבודה בהייטק? אצלנו אין נורות אזהרה. שלחו קורות חיים ונמצא עבורכם את עבודת החלומות >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי