דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

איך הולך להיראות העתיד של ההייטק בישראל – ומה אפשר לעשות כדי להישאר רלוונטיים?

06/10/2022

הנתונים שכל אחד ואחת חייבים להכיר – והאופן שבו הם הולכים לשנות את פני ענף ההייטק בשנים הקרובות

ענף ההייטק לא מפסיק לשנות את פניו, ולגרום לכל מי שלא מסתגל להישאר מאחור.
בין אם אתם רוצים לייצר דריסת רגל בענף ההייטק, בין אם אתם ג'וניורים ובין אם יש לכם ניסיון טכנולוגי עשיר – הנה המגמות הצפויות בענף, ודרכי ההתמודדות עמן. בהקשר זה, דוח שפרסמה בשנת 2021 רשות החדשנות, רשות ממשלתית שפועלת לקידום החדשנות בתעשייה הישראלית, חושף מגמות ונתונים שצפויים לשנות את פני הענף בשנים הקרובות:

 

יותר מועסקים בהייטק: הגדלת התחרות על כל משרה

 


התדמית הזוהרת של ענף ההייטק, עם שכר ממוצע בשיעור כמעט כפול מהשכר הממוצע במשק כולו, ממשיכה לעשות את שלה: לאורך העשור האחרון זינקה כמות המועסקים בהייטק ב- 31%, וכיום 1 מכל 10 שכירים במשק מועסק בענף. במידה שמגמה זו תימשך והיעד הממשלתי לפיו עד 2030 שיעור הסטודנטים בענפי ההייטק האקדמיים יגיעו לשיעור של 40%, יצטרפו לענף ההייטק 25,000 עובדים חדשים בשנה. הגידול החד בכוח העבודה הטכנולוגי צפוי להגדיל את התחרות על כל משרה, וכפועל יוצר להעלות את רף הקבלה לתפקיד.

 

מה אפשר לעשות? להגדיל בצורה מתמשכת את ארגז הכלים. למשל, לרכוש שפות תכנות ומיומנויות חדשות, שיקנו לכם יתרון יחסי בהשוואה לעובדים אחרים במקצוע. הרחבת ארגז הכלים חשובה במיוחד על רקע השפעות הקורונה, שהגדילו את הנכונות של עובדים לרכוש מיומנויות חדשות: בסקר חובק עולם שביצעה ענקית הפיננסים העולמית סקר PwC במהלך תקופת הקורונה, עלה ש- 8 מכל 10 עובדים מוכנים ללמוד מיומנויות חדשות כדי לא להישאר מאחור.

 

במציאות הזו, כשעובדים רבים במקצועות ההייטק מתקדמים, כדאי גם לכם להדביק את הפער. אז איך בוחרים את הקורס המתאים מתוך היצע הולך וגדל של קורסים פרונטליים ומקוונים, חינמיים ובתשלום? אחד הקריטריונים החשובים לבחירת הקורס הוא מידת המעשיות שלו: עד כמה הכלים הנלמדים הם העדכניים ביותר, נמצאים בשימוש רחב בתעשייה ויכינו אתכם לעולם האמיתי? כדי לוודא שהקורס או תוכנית ההכשרה אכן מעשיים, חשוב לוודא שפונים לגוף בעל מוניטין בתעשייה, ולבדוק את הרזומה של המרצים: האם הם עובדים ומעורים בתעשייה, או שאולי הם מתמקדים בהוראה ופחות בנעשה בשטח?

 

כך למשל הקורסים ותוכניות ההכשרה של מכללת SQLabs מבית SQLink נבנים ומועברים ע"י גורמי מפתח בתעשייה, שבקיאים בהתרחשויות ומעדכנים את התכנים בהתאם לתמורות בשטח.

 

יותר אנשים מתחילים לימודים אקדמיים (ונושרים מהם)

 


לפי הדוח שפרסמה רשות החדשנות, נכון להיום 1 מכל 4 סטודנטים בישראל לומד מקצוע טכנולוגי, כולל תואר בהנדסה או במדעי המחשב. מספרם של סטודנטים הלומדים מדעי המחשב, מתמטיקה וסטטיסטיקה עלה בעשור האחרון בקרוב ל- 100%: מ- 9,122 סטודנטים בשנת 2010 ועד 18,243 סטודנטים בשנת 2020. מדובר כביכול במגמה חיובית, אך כשצוללים לתוך הנתונים מגלים ש- 1 מכל 5 סטודנטים שהחלו את הלימודים במדעי המחשב לא סיימו את התואר תוך שש שנים. בנוסף, 20% מאלו שהחלו לימודי מדעי המחשב סיימו תואר במקצוע אחר. לנתונים אלו יכולות להיות מגוון סיבות, כגון השתלבות במקצוע תוך כדי הלימודים ודחיית סיומו. אך סיבה נוספת לשיעור הנטישה הגבוה של תארים טכנולוגיים דוגמת מדעי המחשב היא משך הלימודים והקושי לסיים אותם.

 

מה אפשר לעשות? האתגרים שמציפים הלימודים האקדמיים, בשילוב הביקורת המושמעת לפיה בחלקם התיאוריה שלומדים בכיתה לא מכינה את הבוגרים למציאות, מובילים בשנים האחרונות להתחזקות עולם ההכשרות המקצועיות: הכשרות ממוקדות באורך מספר חודשים, המציידות את הבוגרים בכלים להשתלבות או קידום בעולם ההייטק.

 

הגדלת כמות הג'וניורים – שמתקשים למצוא עבודה

 


גם אחרי שרכשו הכשרה רלוונטית, אחד האתגרים העומדים לפתחם של הג'וניורים הוא היעדר ניסיון תעסוקתי שמקשה עליהם למצוא עבודה. עפ"י הדוח של רשות החדשנות, הג'וניורים מהווים כיום 11% ממצבת העובדים בענף ההייטק. בעקבות הגידול הצפוי בכמות עובדי ההייטק בשנים הקרובות, האתגר שעומד לפתחם של הג'וניורים רק יחריף. זאת בצל הנטייה של חברות רבות לחפש עובדים בעלי ניסיון.

 

מה אפשר לעשות? ג'וניורים רבים נכנסים למעגל חוסר הניסיון: אין להם ניסיון ולכן הם מתקשים למצוא עבודה שתאפשר להם לצבור אותו. כדי לפרוץ את המעגל הזה, אפשר לבנות תיק עבודות שמכיל פרויקטים שבניתם בעצמכם, בעזרת מדריכים שאפשר למצוא בקלות בגוגל. דרך נוספת היא לפנות לגופי השמה שמתמחים בהשמה לתפקידים שאינם בהכרח דורשים ניסיון – ולמחפש הבודד אין גישה אליהם: גופים אלו מצויים בקשרים שוטפים עם החברות המגייסות, ולכן מטבע הדברים הם הראשונים להתעדכן במגוון משרות רלוונטיות לג'וניורים.

 

דרך נוספת לפרוץ את מחסום הניסיון היא באמצעות בחירת קורסים והכשרות בגופים שכוללים לצד הליווי המקצועי גם ליווי תעסוקתי. מסיבה זו הקורסים של SQLabs כוללים מעטפת תעסקתית למציאת עבודה לרבות סיוע במציאת עבודה, הכנה לראיונות עבודה, שדרוג קורות החיים ויצירת נוכחות ברשתות החברתיות. בנוסף, הגב של SQLink המתמחה בהשמת עובדים למקצועות ההייטק, מסייע לאיתור המשרות המתאימות לרצונות והכישורים של כל בוגר.

 

גם בשנים הבאות, ההייטק צפוי להמשיך ולהיות הקטר שמוביל את המשק הישראלי. ביצוע הפעולות הנכונות כבר עכשיו יסייע לכם לעלות או להישאר עליו – ולהפוך את האתגרים להזדמנויות מצמיחות.

 

כך גם אתם תשארו רלוונטיים בהייטק. שלחו קורות חיים >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי