דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

העשור של התכנות: איך הוא הפך למקצוע הכי מבוקש, ואיך הוא השתנה?

24/10/2021

סקירת תור הזהב של עולם התכנות, ההשפעות שלו על המתכנתים, וגם: מה צפוי לנו בעתיד הנראה לעין?

"אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט מגביר".

 

מי לא מכיר את המשפט המיתולוגי של אלון "קרמבו" שגיב, שהסביר מהי הדרך הכי טובה לשחות 100 מטר. מה שנכון ב"מבצע סבתא" תקף גם לגבי עולם התכנות בעשור האחרון. עשור שבו הזינוק בביקושים למתכנתים ומפתחי תוכנה רק הלך וגבר.

 

עד כמה מבוקש התחום אפשר ללמוד מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם היצע המשרות בתחום פיתוח התוכנה כפול ממספר מחפשי העבודה בתחום. למעשה, מדובר בתחום היחידי שבו הביקוש לנושאי משרה גבוה מההיצע.

 

מהן המגמות שאפיינו את הזינוק החד שחל במקצועות התכנות בעשור האחרון, ומה מצפה לנו בהמשך?

 

הזינוק במקצועות התכנות – אבני דרך מרכזיות

 

תחילת העשור: מפתחי המובייל בקדמת הבמה

תחילת העשור אופיינה בפריחת הטלפונים החכמים. לשם המחשה, בשנת 2012 חל גידול של למעלה מ- 30% בכמות הסמארטפונים ביחס לשנת 2011, עלייה של כ- 780,000 מכשירים. המעבר המאסיבי לטלפונים החכמים ועליית קרנן של האפליקציות הובילו לכך שהמקצועות המבוקשים ביותר בתחום הפיתוח היו מפתחי תוכנה למובייל. בעקבות הצמיחה המואצת במובייל, הביקוש למפתחי מובייל עלה בשנת 2012 ביותר מ- 20% בתוך שנה.

 

אמצע העשור: הזמן של פיתוח התוכנה לאינטרנט

ככל שחלפו השנים, יותר ויותר חברות מענפים שנחשבו מסורתיים כמו ענף הפיננסים והקמעונאות, החלו לספק ללקוחותיהם שירותי אונליין שמאפשרים להם לצרוך מידע, מוצרים ושירותים בלחיצת כפתור. שירותים אלו יצרו מצב של win-win: הלקוח קיבל מענה מידי, והארגון חסך עלויות וקיבל כלים לניתוח נתונים והגדלת המכירות.

מגמות אלו הובילו לכך שבאמצע העשור הגיע תורם של מקצועות פיתוח התוכנה לאינטרנט לזנק בעשרות אחוזים, במקביל להמשך הצמיחה של פיתוח התוכנה במובייל.

 

למגוון משרות תוכנה הקליקו >>

 

סוף העשור: זינוק בביקושים למפתחי Full Stack

ריבוי הפלטפורמות חיזק במרוצת השנים את הצורך במתכנתים ששולטים בכל שכבות הפיתוח, הן מצד הלקוח והם מצד השרת. הצורך במתכנתים שיכולים לייצר אינטגרציות ולהיות מעורבים בשלבי הפיתוח השונים, הוביל לקראת סוף העשור לזינוק חד בביקוש למפתחי Full Stack.

 

למשרות FULL STACK לחצו >>  

 

מהי ההשפעה על עבודת המתכנת?

השינויים שחלו בעשור האחרון באקו-סיסטם הטכנולוגי הובילו לגידול חד בביקושים למתכנתים, ובמקביל הפכו את עבודתם למורכבת יותר: עבודת המתכנת כרוכה בכתיבת הרבה יותר שורות קוד מאשר בתחילת העשור הקודם.

הגורמים המרכזיים לכך הם המורכבות ההולכת וגדלה של עולם התכנות, שמספק מענה למגוון רחב של צרכים, כמו גם הצורך לייצר אינטגרציות עם מגוון רחב של פלטפורמות. כפועל יוצא, על המתכנת לשלוט במגוון רחב של שפות: היצע השפות העשיר מוביל לכך שבמקרים רבים כתיבת קוד של מערכת או תהליך כרוך בשילוב מספר שפות.

 

איך ייראה העשור הבא?

עולם התכנות ממשיך ליהנות מצמיחה נרחבת ומביקושים גדלים לעובדים. בתחום שמשתנה ללא הרף, עם מגוון רחב של אפשרויות ויישומים חדשים, היכולת לפתח את שריר הלמידה ולרכוש שפות תכנות חדשות עשויה לייצר עבורנו המפתחים נתיבי התפתחות וצמיחה חדשים.

 

קחו את הקריירה שלכם צעד קדימה >>  
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
מפתח תוכנה? כל המשרות החדשות במקום אחד >>

 

רוצים לדעת כמה אתם שווים? לחצו כאן>>  

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי