דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

5 הטרנדים הטכנולוגיים שיתחזקו בשנה הקרובה - ואיזה תפקידים הם יזניקו

06/02/2023

בשנים האחרונות העולם לא מפסיק להשתנות. איך המאורעות השונים משפיעים על המקצועות הטכנולוגיים - ואיזה תחומים צפויים לצמוח בעתיד הקרוב?

הטכנולוגיה, ואיתה שוק העבודה, לא מפסיקים להשתנות. פאנל מומחים של IFTF (Institute for the Future) חוזה שעד 85% מהמשרות שיאיישו בשנת 2030 בוגרי ובוגרות ההכשרות של היום - עדיין לא הומצאו. בתקופה שבה עולמות ה-AI, הדאטה והאוטומציה ממשיכים לצבור תאוצה, מכונות מבוססות בינה מלאכותית יבצעו יותר ויותר משימות מורכבות. זה לא אומר שאנחנו נישאר חסרי עבודה (עדיין 😉), זה רק אומר שנצטרך להתאים את עצמנו לעולם התעסוקה החדש, שמצריך מיומנויות כמו יצירתיות, חשיבה אסטרטגית ויכולת לתקשר את המידע. הנה הטרנדים שיתחזקו בחסות המהפכה הטכנולוגית המתמשכת – והמקצועות שצפויים לצמוח כתוצאה מכך.

 

1. ה-Data ימשיך לצבור תאוצה

עפ"י מחקר שפרסמה חברת התוכנה Tableau, עד 2025 70% מהעובדים יצטרכו לעשות שימוש מאסיבי בדאטה במסגרת עבודתם (לעומת 40% בשנת 2018). המשמעות היא שכל ארגון יצטרך אנשי מקצוע שידעו לא רק לעבוד עם Data – אלא גם לתרגם ולתווך את משמעויותיו. כאן נכנס לתמונה ה-Data Storyteller – גורם מקצועי שידע לקחת את הדאטה, לפרש אותו ולבנות נראטיב שיגדיל את האנגייג'מנט הארגוני.

ה-Data Storyteller בונה סיפור שמייצר משמעות סביב הדאטה, מסביר מה חשיבותו, מהם מקורותיו ואיזה תובנות ופעולות אפשר לגזור ממנו. כדי לבנות את הנראטיב בצורה טובה ומשכנעת, הוא עושה שימוש בתקשורת כתובה לצד כלים ויזואליים שמעבירים את המסרים בצורה חדה וזכירה. בזמן שהדאטה ממשיך להגדיל את השפעתו על העשייה הארגונית, היכולת לבנות סביבו סיפור זכיר ומניע לפעולה תהפוך בשנים הקרובות למצרך מבוקש יותר.

 

2. גידול בהיקף איומי הסייבר

המעבר המאסיבי למרחב הדיגיטלי, שהואץ מאז פרוץ מגפת הקורונה, מאפשר ליחידים ולארגונים לחסוך זמן יקר ולבצע אינספור פעולות בלחיצת כפתור. עם זאת, השימוש המוגבר במרחב הדיגיטלי מלווה בעלייה של עשרות אחוזים בתקיפות הסייבר, והופך את אבטחת הסייבר למצרך חיוני לפעילותו של כל ארגון. הגידול במתקפות הסייבר צפוי להוביל לכך שיותר עובדים יידרשו לרכוש מיומנויות אבטחת מידע – ולא רק עובדים במחלקות ה-IT. במקביל, הביקוש למומחי אבטחת מידע ימשיך לגדול, בזמן שהשימושים הווירטואליים ילכו ויתעצמו: משימושי ה-IoT (האינטרנט של הדברים) ועד נפלאות עולם המטאוורס. לשם המחשה, עפ"י הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של משרד העבודה, הביקוש לאנליסט אבטחת מידע צפוי לעלות ב-35% עד שנת 2031.

זה לא אומר שמומחי אבטחת המידע יוכלו לנוח על זרי הדפנה: כדי לספק מענה אפקטיבי לאיומים המשתכללים, יהיה עליהם להרחיב את ארגז הכלים עם מיומנויות מעולמות שונים, כמו למשל שילוב יכולות AI.

 

3. פיתוח מבוסס Low-code/No-code

פלטפורמות המשמשות לבניית אפליקציות ללא כתיבת קוד, הופכות לנדבך יותר ויותר משמעותי בעשייה הארגונית: במקום להפעיל צוותי פיתוח ייעודיים, פלטפורמות אלו מאפשרות לכל עובד בארגון להפוך ל"מפתח" עצמאי, באמצעות ממשק ידידותי ורכיבי  drag-and-drop פשוטים לשימוש. עפ"י חברת המחקר גרטנר, 41% מהעובדים שמגיעים מחוץ ליחידות הטכנולוגיות כבר בונים או מבצעים התאמה של פתרונות מידע או פתרונות טכנולוגיים בכוחות עצמם. בשורה התחתונה, הפופולריות של פלטפורמות Low-code/No-code תמשיך לגדול לנוכח היכולת של הארגון ועובדיו ליצור יישומים עסקיים בלי לחכות לצוותי הפיתוח.

 

הפופולריות של פלטפורמות אלו, המבוססות על ממשק ידידותי וקל לשימוש, יגדילו את הביקוש למומחי UI/UX שיהפכו את הטכנולוגיה ליותר נגישה.

 

4. מכשירים עם תוספת IQ

 

פעם, כדי להיפטר מהאבק הטורדני היינו צריכים לגרור את השואב בכל רחבי הבית. עד שהגיחו שואבי האבק הרובוטים, שעשו את זה במקומנו. הדור הראשון של השואבים הרובוטים היה "טיפש", התנגש בקירות ובעצמים. פאסט פורוורד לשנים האחרונות – והשואבים כבר מצוידים בחיישנים ובמצלמות המאפשרים להם לדעת בדיוק היכן בבית הם נמצאים – ואיך לנקות את החלל בצורה מיטבית. בשנים האחרונות, ה"חוכמה" עוברת מהטלפונים החכמים למגוון רחב של מכשירים – משואבי אבק ועד טכנולוגיות לבישות. ככל שהמכשירים הופכים ליותר חכמים, כך גובר הביקוש ליכולות אוטומציה ו- IT (לא רק בקרב מתכנתים). שילוב מיומנויות אלו בתפקידי הדאטה, הניהול ואפילו השיווק יסייע להשבחת התוצאות ולהעלאת הערך הנתפס בעיני מעסיקים פוטנציאליים, שמחפשים עובדים בעלי מיומנויות רב-תחומיות.

 

4. ריקוד המכונה

הבינה המלאכותית שכבר משפיעה על מגוון תחומי החיים, צפויה להמשיך ולצבור תאוצה גם בשנת 2023. מיכולת לסייע בקבלת החלטות ולחזות אירועים שונים ועד יכולת לכתוב תכנים מאפס – ה- AI צפויה להשפיע על מגוון רחב של סקטורים. לשם המחשה, עפ"י חברת המחקר פורסטר, עולמות הבינה המלאכותית, למידת המכונה והאוטומציה יהיו אחראים לכמעט עשירית (9%) מהמשרות החדשות בשוק העבודה האמריקאי עד שנת 2025.

 

העולם לא מפסיק להשתנות – ולייצר עבורנו הזדמנויות חדשות. מעקב אחרי הטרנדים החמים ורכישת המיומנויות המתאימות, יעשירו את הביצועים ויפתחו לכם דלתות.

לכל המשרות החמות לשנה הקרובה >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי