דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

לעבוד בהייטק בלי רקע טכנולוגי? זה אפשרי!

19/10/2022

מסתבר שכדי לעבוד בהייטק וליהנות ממשכורת גבוהה ותנאים מפנקים - לא חייבים רקע טכנולוגי. כך גם אתם תוכלו להשתלב בענף הכי נחשק בישראל

אם החלום האמריקאי הוא ליהנות מחיים של הצלחה ושגשוג כלכלי, החלום הישראלי הוא לעבוד בהייטק. ככה זה כששומעים על השכר הגבוה, התנאים המפנקים והאקזיטים השמנים בענף. אז נכון, לא הכול ורוד בהייטק: שעות העבודה יכולות להיות ארוכות ומאומצות ואנחנו מצויים בעיצומם של צמצומים בחלק ממקומות העבודה, בעקבות האינפלציה והשפעותיה.

 

ועדיין, החלום לעבוד בהייטק חי ופועם בשל היתרונות הרבים. עם שכר ממוצע בגובה 30,049 ₪ ברוטו (עפ"י נתוני הלמ"ס שפורסמו במאי 2022) – כמעט פי 2 וחצי מהשכר הממוצע במשק, עבודה בהייטק נחשבת לפסגת השאיפות של רבים מאיתנו.

 

אך במקרים רבים השאיפה לעבוד בהייטק נשארת בגדר חלום: רבים מאיתנו חושבים שרק אנשים עם ידע בתכנות או רקע טכנולוגי יכולים לעבוד בהייטק. ומה קורה בפועל? אפשר לייצר דריסת רגל בתחום במגוון דרכים אחרות. הנה המרכזיות שבהן.

 

כניסה להייטק דרך תפקידי מעטפת

 


ישנם מגוון רחב של תפקידים לא טכנולוגיים שאינם דורשים ידע בתכנות, כמו למשל תפקידים בתחומי השיווק, מכירות וניהול לקוחות. גם תפקידים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, כספים, ניהול פרויקטים ועוד מבוקשים בעולמות ההייטק. על רקע התחזקות השיווק הדיגיטלי, גדלים הביקושים לאנשי שיווק ופרסום בענף ההייטק: חברות הייטק רבות מעדיפות להעסיק אנשי מקצוע כמו מנהלי שיווק ופרסום שמכירים את המוצרים ואת
ה- DNA הארגוני מבפנים, מאשר לפנות לנותני שירותים חיצוניים.


ישנם תפקידי מעטפת שלא מצריכים תואר כלשהו, וישנם תפקידים שבהם אפשר בעזרת התואר הרלוונטי (דוגמת תואר במנהל עסקים או משפטים) להתקדם ולשפר את תנאי השכר תוך שנים בודדות.

 

בנוסף, תפקידי המעטפת יכולים לסייע לכם ליצור דריסת רגל בעולם ההייטק, להכיר אותו בהדרגה ולהתקדם בהמשך לתפקידים אחרים. התחלתם תפקיד בתחום השיווק או המכירות בחברת הייטק? אפשר לבקש לצאת לקורסים טכנולוגיים מטעם העבודה, ובהמשך להיחשף למשרות רלוונטיות שנפתחות בחברה ולא מצריכות ניסיון טכנולוגי.

 

ואם רוצים לעבוד במשרות טכנולוגיות?

 

במקרים רבים, תואר במדעי המחשב הוא לא תנאי קבלה הכרחי: לצד חברות שדורשות תואר טכנולוגי, ישנו חברות רבות שלא. איך אפשר לרכוש את הכלים והכישורים הטכנולוגיים הרלוונטיים? באמצעות הכשרות מקצועיות ממוקדות. בשנים האחרונות גדל היצע הקורסים הטכנולוגיים, שמקנים תוך פרק זמן קצוב את הכלים הנחוצים להשתלבות בענף ההייטק. המבחר הוא עצום: קורסים דיגיטליים ופרונטליים, חינמיים ובתשלום.

איך בוחרים את הקורס המתאים? העולם הטכנולוגי משתנה ללא הפסקה עם שפות תכנות, פלטפורמות וכלים חדשים שנכנסים לשימוש. לכן, כדי לוודא שאתם מקבלים את הכלים הכי עדכניים שיכינו אתכם בצורה הטובה ביותר לשוק התעסוקה, חשוב לבחור בגוף שבו הקורסים מועברים ע"י גורמים שעובדים בתעשייה, חיים ונושמים אותה ביומיום. מסיבה זו, הקורסים הטכנולוגיים במכללת SQLabs מבית SQLink מועברים ע"י אנשי מפתח בתעשיית ההייטק, ונבנים בהתאמה מלאה לדרישות העדכניות בענף.

 

הכנסו לאתר מכללת SQLabs ומצאו את הקורס המתאים עבורכם >>

 

ומה לגבי ניסיון?

 


חברות רבות מחפשות עובדים עם ניסיון, מה שמכניס בוגרי קורסים רבים למעגל קסמים: אין להם ניסיון, ולכן הם מתקשים למצוא משרה שתאפשר להם לצבור אותו. איך אפשר לפרוץ את המעגל הזה?

אחת הדרכים להתגבר על החוסר הניסיון היא ליצור תיק עבודות הכולל פרויקטים שבניתם מאפס: מדריכים לבניית פרויקטים בתכנות יש ברשת בשפע, והם יוכלו ללוות אתכם צעד אחר צעד בכתיבת הקוד ויצירת הפרויקט. אפשר לצבור ניסיון גם באמצעות תרומות לתוכנות קוד פתוח שפתוחות לקהל הרחב.

לצד הניסיון המקצועי, חשוב לזכור שהגורמים המגייסים מחפשים אנשים עם תשוקה ורעב להצליח. אפשר לבטא את הרעב שלכם לתחום באמצעות פתיחת בלוג משלכם, שבו תסקרו את התחום בו אתם מעוניינים להתפתח: מסקירת מגמות, כלים ושפות חדשות בתחום – ועד ניתוח סיפורי מקרה של חברות רלוונטיות. בלוג שכזה יאפשר לכם להפגין ידע ותשוקה כאחד.

 

איך מאתרים משרות מתאימות?

 


חיפוש עבודה בעולם ההייטק, במיוחד כאשר מדובר במשרות טכנולוגיות, הוא לא תהליך של "זבנג וגמרנו", אלא מצריך סבלנות והתמדה. לכן, חשוב לרכוש את ההכשרה הרלוונטית בגוף שיעניק לצד המעטפת המקצועית גם מעטפת תעסוקתית: כזו שתסייע לכם בתהליך חיפוש העבודה. כך למשל הקורסים במכללת SQLabs כוללים לצד הידע המקצוע גם כלים לשדרוג קורות החיים ויצירת בולטות בלינקדאין. בנוסף, בוגרי הקורסים של SQLabs מקבלים גישה למאגר משרות רחב ועדכני, והם מלווים ע"י מגייסים שמסייעים להם בחיפוש משרות בהתאם לרצונות, הידע והכישורים שלהם.

יש לכם את הרצון והתשוקה לעבוד בהייטק? אם תבצעו את הפעולות הנכונות, החלום יכול להפוך למציאות גם ללא רקע טכנולוגי.

 

מחפשים את משרת החלומות שלכם בהייטק? שלחו קורות חיים ונמצא אותה עבורכם>>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי